Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #1 Skrevet 16. mai 2013 Jeg har prøvd å gå ifra typen i noen måneder nå. Det er fordi jeg ikke lenger stoler på han og har mistet mye følelser siden han var utro mot meg og lyver veldig mye. Men jeg får ikke lov av han... hver gang jeg prøver så truer han med selvmord, sender meg stygge meldinger, ringer meg konstant og stalker alt jeg gjør. Dette er veldig slitsomt. Han er uansett nesten aldri hjemme, for han er alltid på jobb og med venner, eller på fest. Og nå har jeg blitt forelsket i en annen. Han bor like inærheten så jeg treffer han innemellom og snakker litt i tlf. Har ikke ligget med han enda. Har forresten fått bekreftelse på at han er forelsket i meg også. Men jeg har så dårlig samvittighet. Er dette helt uakseptabelt gjort av meg? Det går rett og slett bare ikke ann å gjøre det slutt med typen... familien min vil at jeg skal kontakte politiet og be han la meg være. Hva ville dere gjort? Anonym poster: 6aa1cf82e7282106222e0fc610285faf
MammantilNurket Skrevet 16. mai 2013 #2 Skrevet 16. mai 2013 Suicidale mennesker sier svært sjeldent i fra på forhånd om de har tenkt til å ta livet sitt. Oppførselen hans er å regne som antisosial, umoden og ikke å betrakte som akseptabel. Det er ikke greit å true andre. Avslutt forholdet og kontakt politiet om nødvendig. Lykke til!
Berta_78 Skrevet 16. mai 2013 #3 Skrevet 16. mai 2013 Gjør det slutt, lagre smser, gå til politiet. Ikke la det hå lengre med den andre før du har gjort det slutt. Bruk hodet ditt, ikke følg hjertet i det hele tatt. Verken når det gjelder kjæresten din eller han andre. Du lever farlig så lenge du er i forholdet ditt, enda farligere om du fortsetter flørten uten å endre status.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #4 Skrevet 16. mai 2013 Prøvd å gjøre det slutt? Får ikke lov?? For noe tull, hi! Du er en voksen kvinne som tar dine egne valg for ditt eget liv! Det er bare ansvarsfraskrivelse å bruke "får ikke lov...." La oss kalle en spade for en spade her Psykisk utpressing som trusler om selvmord må du bare drite i (unnskyld uttrykket), for det er jo nettopp det det er; trusler! Om han fysisk nekter deg å gå ut av forholdet, som i å holde deg igjen, så anmelder du ham for frihetsberøvelse. Du skal heller ikke være sammen med ham pga dårlig samvittighet! Og om han ikke lar deg være, men trakaserer og forfølger deg, så oppsøker du politiet/lensmann og viser alt av sms, mail osv som han skriver. Og ikke svar om han ringer eller skriver. En jurist vil vurdere om han da vil få kontakt- og besøksforbud. Men IKKE vær utro! Anonym poster: 77b71e61b33db9c7de071ad38164d8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå