Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #26 Skrevet 16. mai 2013 På sommeren har vi barna to uker hver sammenhengende altså. Hi Anonym poster: e7329f52020b91e0db285232b62954e7
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #27 Skrevet 16. mai 2013 Hvis ikke mannen din er verdt mer enn 4000 kroner så er det vel til alles beste, og kanskje spesielt barnas beste at dere skiller lag. Hvis du ikke elsker han og dette er en av mange ting så gå ut av forholdet. Men gresset er ikke alltid grønnere på andre siden! Jeg mener at du er urimelig. Mannen din hadde barn fra tidligere forhold og det var du fullt klar over da du innvolverte deg med han. Når man går inn i et forhold med en mann med den type bagasje så er det faktisk en del av pakka. Dine stebarn er jo en del av din familie også, så jeg syns du burde avlyse ferien din når femåringen kommer på besøk. Jeg vet at jeg hadde gjort det for å hjelpe min mann i en slik situasjon, men nå elsker jo jeg han og ønsker han og våres barn det beste. Jeg håper virkelig ikke at mine barn en dag får en stemor som deg. Det ville vært et skikkelig mareritt for meg! Anonym poster: b4f635865a6fea6b9a5af46ac0050f61
N.N Skrevet 16. mai 2013 #28 Skrevet 16. mai 2013 Eg synest De dissar hi vel mykje her. Det er ikkje nokon enkel sak det her, men som ei skreiv over her, det er jo først og fremst pappaen 5-åringen skal ha 'samvær' med, ikkje sant? Og eg trur faktisk dette ikkje vil bli bedre neste år heller, viss hi ikkje set ned foten her. Hadde pappaen verkeleg vore interessert i samvær her, ja så hadde han teke tak i dette og funne ei løysing for lenge sia. Når det er sagt, så høyrest det ut som det er fleire problem i dette forhaldet, og kanskje ikkje liv laga på sikt likevel... Eg er i alle fall skeptisk, ut fra kva hi skriv om følelsane sine.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #29 Skrevet 16. mai 2013 For det første ville jeg ha sjekket ut selv (om ikke han gjør det) - om man kan bytte og fikse og trikse det til sånn at mor kan ha barnet siden det er som det er med far og jobb. Dernest ville jeg ha snakket skikkelig med mannen min. Kjærligheten har jo sine ups and downs i løpet av et langt liv. Om far må ha barnet når din ferie er, så snakk med mannen, si at du kan ta det, men at du gjerne vil ta turen senere, og at du regner med at han stiller opp økonomisk. Sjekk om det er mulig å selge reisen til andre eller avbestille den. Stebarn har en tendens til å bli som ens egne, men uten at de er det:) Å investere litt i forholdet er smart, men om du blir gående som en evig surpomp av det, så er vel bare å reise og la livet flyte for mannen din. Jeg er selv stemor, har forsaket mye, fått uendeligheter igjen og har selv tatt kjipe telefoner til mor. Og det har da stort sett ordnet seg:) Lykke til! Anonym poster: e26c5a61e8908eb4fec0e8def9814dab
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #30 Skrevet 17. mai 2013 I et langt svangerskap med sinnsyk bekkenløsning og marerittfødsel uten hans støtte i det hele tatt så velger jeg og ikke hjelpe han, fordi han ikke hjalp å støttet meg under min vanskelige tid. Hi Anonym poster: e7329f52020b91e0db285232b62954e7
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #31 Skrevet 17. mai 2013 Hvorfor er det så mange som mener en stemor skal bli hjemme fra ting hun har planlagt når han som burde planlegge ferien slik at han fikk tid med sine barn ikke får så mye pepper. Bare si til ham at han må huske på barnet og prate med mor og jobb om hvordan han skal få ordnet det med samvær i ferien. Anonym poster: 664f64f94edd31a148c363f4120887a5
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #32 Skrevet 17. mai 2013 Hvorfor er det så mange som mener en stemor skal bli hjemme fra ting hun har planlagt når han som burde planlegge ferien slik at han fikk tid med sine barn ikke får så mye pepper. Bare si til ham at han må huske på barnet og prate med mor og jobb om hvordan han skal få ordnet det med samvær i ferien. Anonym poster: 664f64f94edd31a148c363f4120887a5 Fordi stemor bare er en person som skal takke og bukke for all dritt hun får, uansett hvor mye hun får... Iallefall virker det slik på alle meggene her inne. HI, jeg hadde aldri funnet meg i å sitte barnevakt for hans barn i to uker. Før den tid hadde jeg kasta han på huet og rævva ut av huset. Anonym poster: abd430d3d67fc29efb13ffee3ffac02e
mamma_til_gutt Skrevet 17. mai 2013 #33 Skrevet 17. mai 2013 Aldri i verden om jeg hadde funnet meg i det der! En ting er om han hadde spurt om du kunne hjelpe ham, fordi han og mor er i en knipe disse ukene. Da er det en selvfølge for meg at stemor prøver å stille opp. Men å stille og fikse livet hans fordi han ikke gidder er virkelig ikke din plass! Når det er sagt fremstår dette forholdet litt dødfødt.. Du snakker om både mannen din og stebarna dine som om de var søppel.... Det er ikke helt heldig! Kan forstå at du er bitter om han ikke stiller opp, men å drive hevn, som i tillegg går utover en fem-åring, det er litt rart. Enten må du jobbe deg gjennom det og satse videre, eller så må du faktisk bare gå.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #34 Skrevet 17. mai 2013 Såvidt jeg forstår så har HI planlagt ferien sin og purret på mannen for at han skal ordne med sine avtaler. Når han så driter i å ordne sine avtaler så forstår jeg godt at HI ikke vil danse etter hans pipe. Det er jo ikke snakk om at han har forsøkt å finne en løsning uten hell, han har ikke giddet! Synes dere gir HI altfor mye pes her, mens mannen som ikke gidder å bry seg får støtte. Håper det ordner seg for deg HI! Anonym poster: 11438616650041c2c1e19ddabc49e73e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #35 Skrevet 17. mai 2013 Ikke noe som heter at han ikke kan ta fri 2 uker på sommeren. Det måtte han ha ordnet med arbeidsgiver før han takket ja til jobben. HAN har unger, HAN må ta seg fri til å passe de. Til overskriften din HI. Ja du vil nok heller leve ett greit liv uten han. Han får enda en unge han må ta hensyn til på sommeren og i andre ferier. Han har valgt det selv. Anonym poster: 024bc3ec6f02ed63b7b7869a2ade4b32
Ooops I did it AGAIN Skrevet 17. mai 2013 #36 Skrevet 17. mai 2013 Jeg hadde ikke avlyst ferien, jeg hadde tatt jenta med meg. I all verden da. Det er snakk om en unge her, som tydeligvis er 'i veien' i begge leire. Be mannen din kjøpe billett eller hva hun trenger for å bli med deg og babyen. Kan jo være dere får det kjempetrivelig
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #37 Skrevet 17. mai 2013 I et langt svangerskap med sinnsyk bekkenløsning og marerittfødsel uten hans støtte i det hele tatt så velger jeg og ikke hjelpe han, fordi han ikke hjalp å støttet meg under min vanskelige tid. Hi Anonym poster: e7329f52020b91e0db285232b62954e7 Hørtes ikke ut som et sunt forhold i utgangspunktet . Men hevn er ikke tingen, og tenk deg nøye om når det er barn det hår ut over. Anonym poster: aab963c02afb5f75060562ad8a1bbfea
2blå1rosa Skrevet 17. mai 2013 #38 Skrevet 17. mai 2013 Bestanding morsomt å se at det forventes at stemor skal passe barnet når mor og far ikke kan! Stemor kan ikke ha et liv utenom når hun har valgt seg en mann med barn, nei da skal hun stå på tuppa for kjæresten og eksens barn..
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #39 Skrevet 17. mai 2013 Her var det søren meg mange dørmatter! Det er far som har hovedansvaret for sine barn, og uansett livssituasjon skal han da vel ikke ta det for gitt at noen skal overta hans ansvar! For en uansvarlig drittsekk av en mann og far! De som har skrevet så negative svar til HI er tydeligvis vant til å bli behandlet dørmatter, og ser ikke noe i veien med det. Anonym poster: 2fa88d32ee8fc3bb74f33b29fe66dae4
Ooops I did it AGAIN Skrevet 17. mai 2013 #40 Skrevet 17. mai 2013 Her var det søren meg mange dørmatter! Det er far som har hovedansvaret for sine barn, og uansett livssituasjon skal han da vel ikke ta det for gitt at noen skal overta hans ansvar! For en uansvarlig drittsekk av en mann og far! De som har skrevet så negative svar til HI er tydeligvis vant til å bli behandlet dørmatter, og ser ikke noe i veien med det. Anonym poster: 2fa88d32ee8fc3bb74f33b29fe66dae4 Det er vel forskjell på å ønske å stille opp for bonusbarn og inkludere dem i familien og det å bli behandlet som en dørmatte? Greit nok at far har hovedansvar for barnet sitt, men det er jo et problem når stemor ikke ønsker å stille opp. Jeg for min del klarer ikke å forstå hvordan man kan være så tverr kun for å statuere eksempel. Til syvende og sist er barnet den det går ut over.
Gjest Morn du Skrevet 17. mai 2013 #41 Skrevet 17. mai 2013 Her MÅ far ta ansvar og få til en annen ordning. Hi er jo hjemme både før og etter disse to ukene og kan stille opp da. At far ikke gidder er så langt ut på jordet det er mulig å komme.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #42 Skrevet 17. mai 2013 Bestanding morsomt å se at det forventes at stemor skal passe barnet når mor og far ikke kan! Stemor kan ikke ha et liv utenom når hun har valgt seg en mann med barn, nei da skal hun stå på tuppa for kjæresten og eksens barn.. Veldig enig, er helt sjokkerende å lese at så mange mener stemor bør avlyse ferien for å få mor og fars samværskabal til å gå opp. En situasjon han ikke har giddet å prøve å løse en gang. I tillegg kan HI fortelle at hans penger på ingen måte kommer fellesskapet til gode. Vanskelig å ta disse svarene på alvor. HI, ta ferie med verdens beste samvittighet. Anonym poster: 49c9ac4734c7f323c131864462117e2e
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #43 Skrevet 17. mai 2013 Her var det søren meg mange d?ørmatter! Det er far som har hovedansvaret for sine barn, og uansett livssituasjon skal han da vel ikke ta det for gitt at noen skal overta hans ansvar! For en uansvarlig drittsekk av en mann og far! De som har skrevet så negative svar til HI er tydeligvis vant til å bli behandlet dørmatter, og ser ikke noe i veien med det. Anonym poster: 2fa88d32ee8fc3bb74f33b29fe66dae4 Det er vel forskjell på å ønske å stille opp for bonusbarn og inkludere dem i familien og det å bli behandlet som en dørmatte? Greit nok at far har hovedansvar for barnet sitt, men det er jo et problem når stemor ikke ønsker å stille opp. Jeg for min del klarer ikke å forstå hvordan man kan være så tverr kun for å statuere eksempel. Til syvende og sist er barnet den det går ut over. Men hvorfor må stemor alltid stille opp, avlyse og egentlig la far komme først? La far seile på medvind og bli vant til at stemor i verste fall må avlyse sine planer fordi han er elendig til å planlegge? Hvordan skal han få ting til å gã I hop hvis hi flytter? Ja, man stiller opp så langt det lar seg gjøre, denne gangen lar det seg ikke gjøre. Enkelt og greit. Anonym poster: 632558c1345741ca50ecd2351bbc8a31
Ooops I did it AGAIN Skrevet 17. mai 2013 #44 Skrevet 17. mai 2013 Her var det søren meg mange d?ørmatter! Det er far som har hovedansvaret for sine barn, og uansett livssituasjon skal han da vel ikke ta det for gitt at noen skal overta hans ansvar! For en uansvarlig drittsekk av en mann og far! De som har skrevet så negative svar til HI er tydeligvis vant til å bli behandlet dørmatter, og ser ikke noe i veien med det. Anonym poster: 2fa88d32ee8fc3bb74f33b29fe66dae4 Det er vel forskjell på å ønske å stille opp for bonusbarn og inkludere dem i familien og det å bli behandlet som en dørmatte? Greit nok at far har hovedansvar for barnet sitt, men det er jo et problem når stemor ikke ønsker å stille opp. Jeg for min del klarer ikke å forstå hvordan man kan være så tverr kun for å statuere eksempel. Til syvende og sist er barnet den det går ut over. Men hvorfor må stemor alltid stille opp, avlyse og egentlig la far komme først? La far seile på medvind og bli vant til at stemor i verste fall må avlyse sine planer fordi han er elendig til å planlegge? Hvordan skal han få ting til å gã I hop hvis hi flytter? Ja, man stiller opp så langt det lar seg gjøre, denne gangen lar det seg ikke gjøre. Enkelt og greit. Anonym poster: 632558c1345741ca50ecd2351bbc8a31 Jeg sier jo ikke at man alltid skal slippe det man holder på med og ile til. Men det er jo en 'gi og ta' greie. Må jo svinge begge veier selvfølgelig. Har ikke satt meg veldig inn i denne situasjonen, men ofte skrives det kun om stakkars stemor som må stille opp for de plagsomme stebarna. Det jeg ikke forstår er hvordan en voksen person klarer å ekskludere et barn uansett hva det gjelder, kun fordi 'det er fars ansvar'. Jaja, HI finner vel en løsning på problemene sine. Om hun går fra mannen kommer hun i samme situasjon som eksene hans. Er vel en grunn til at de er ekser?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #45 Skrevet 17. mai 2013 Hvis han tar denne typen stunt ofte forstår jeg at du ikke gidder å strekke deg noe mere. Hvis dette er en engangshendelse så ville jeg vært mer villig til å strekke meg. Anonym poster: 81c7a8f05a322d26757c8f6de904bc2d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2013 #46 Skrevet 17. mai 2013 Her var det søren meg mange d?ørmatter! Det er far som har hovedansvaret for sine barn, og uansett livssituasjon skal han da vel ikke ta det for gitt at noen skal overta hans ansvar! For en uansvarlig drittsekk av en mann og far! De som har skrevet så negative svar til HI er tydeligvis vant til å bli behandlet dørmatter, og ser ikke noe i veien med det. Anonym poster: 2fa88d32ee8fc3bb74f33b29fe66dae4 Det er vel forskjell på å ønske å stille opp for bonusbarn og inkludere dem i familien og det å bli behandlet som en dørmatte? Greit nok at far har hovedansvar for barnet sitt, men det er jo et problem når stemor ikke ønsker å stille opp. Jeg for min del klarer ikke å forstå hvordan man kan være så tverr kun for å statuere eksempel. Til syvende og sist er barnet den det går ut over. Men hvorfor må stemor alltid stille opp, avlyse og egentlig la far komme først? La far seile på medvind og bli vant til at stemor i verste fall må avlyse sine planer fordi han er elendig til å planlegge? Hvordan skal han få ting til å gã I hop hvis hi flytter? Ja, man stiller opp så langt det lar seg gjøre, denne gangen lar det seg ikke gjøre. Enkelt og greit. Anonym poster: 632558c1345741ca50ecd2351bbc8a31 Jeg sier jo ikke at man alltid skal slippe det man holder på med og ile til. Men det er jo en 'gi og ta' greie. Må jo svinge begge veier selvfølgelig. Har ikke satt meg veldig inn i denne situasjonen, men ofte skrives det kun om stakkars stemor som må stille opp for de plagsomme stebarna. Det jeg ikke forstår er hvordan en voksen person klarer å ekskludere et barn uansett hva det gjelder, kun fordi 'det er fars ansvar'. Jaja, HI finner vel en løsning på problemene sine. Om hun går fra mannen kommer hun i samme situasjon som eksene hans. Er vel en grunn til at de er ekser? Hi sier et eller annet sted i trådenhher at han ikke stilte opp under svangerskapet, og økonomisk er det sjelden han stiller opp. Kan ikke se at hun skylder han noe. Ser ikke at hun synes stebarna er plagsomme heller. Bare sånn for å ha det sagt! Anonym poster: 632558c1345741ca50ecd2351bbc8a31
N.N Skrevet 17. mai 2013 #47 Skrevet 17. mai 2013 Eg er samd med hi, sjølv om det kanskje er ein litt vanskeleg situasjon. Eg synest at pappaen slepp billeg unna her, for dette kunne han løyst om han hadde gidda, det er eg overtydd om! Kvifor fokuserar veldig få her, på at det verkar som om faren ikkje er så interessert i samværet med bornet sitt? Verkar som om at få forstår at det først og fremst nok er pappa bornet vil vere med, og ikkje stemora? Hallo, me snakkar om ein femåring! Kva om det var omvendt? Kva hadde De sagt då? Altså viss det var stepappa som hadde skrive eit slikt innlegg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå