Gå til innhold

nektet 1 barn is i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var det 17 mai feiring i bhg og sønnen min kunne fortelle meg at alle barna fikk is utenom en gutt som ble nektet is fordi han spyttet på bordet. Så han ble nektet is og måtte sitte å se på alle de andre barna spise is.

Hva syns dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig håpløst og helt uakseptabelt. Om du vet hvem gutten er bør du informere foreldrene hans.

Anonym poster: 4642b88081bdd3d6c4b94c90524a9209

Skrevet

Utestengelse og mobbing heter det. I hvertfall ikke pedagogikk.

Skrevet

Synes det høres veldig pussig ut. Er du sikker på at sønnen din ikke oppfattet situasjonen feil?

Skrevet

Det er dessverre fortsatt ansatt i bhg som ikke burde være der.

Jenta mi ble nektet å være med på bursdagsfeiringen av en av de andre ungene siden hun ikke ville spise brødskiven sin først. Hun var 2 år gammel. Hun ble veldig lei seg.

Har ikke den bhg lengre. mange andre ting som skurret der også.

Anonym poster: 26ad84e52f32ba1936a750e50ba1f244

Skrevet

Stakkars! Nei,det er ikke fint å spytte på bordet,men han må da få is fordeom?!

Skrevet

Det var vel ett problem barn som aldri hører etter. Og nå lærer han at det blir konsekvenser for handlingene Hannes

Anonym poster: 2b4c6daeeae746fac892c2238e6885f5

Skrevet

Det var vel ett problem barn som aldri hører etter. Og nå lærer han at det blir konsekvenser for handlingene Hannes

Dette er uansett feil måte å gjøre det på.

Anonym poster: 26ad84e52f32ba1936a750e50ba1f244

Skrevet

Det hadde jeg faktisk tatt opp med personalet etter helgen. Om det er tilfelle, så kan det like godt skje med dit barn en annen gang. Helt uakseptabelt.

Skrevet

Seriøst?! Uansett om det er et "vanlig" barn,eller "problem" barn så har vel ikke det noe å si?!

Signerer Lissi-ta dette opp med barnehagen!!

Skrevet

Om han f.eks. gjentatte ganger ble advart mot å spytte på bordet og fortalt at han dermed ikke ville få is så synes jeg det var en helt grei årsak-virkning. Kanskje vedkommende forstår at alle handlinger har konsekvenser, og denne gangen ble det manglende iskrem.

Helt greit, og en fin leksjon for gutten. Ja, det mener jeg, for å få is er ikke en menneskerett om ikke atferden tilsier at man burde få det.

Anonym poster: e0dec8b759e27c2710724e8bc062ae74

Skrevet

Tror jeg ville spurt de ansatte. Gutten din kan ha oppfattet situasjonen helt feil. Kan ha vært noe Helt annet som skjedde.

Anonym poster: e754368cd29a18907aba8a97cc873474

Skrevet

Uakseptabel oppførsel. Av den vaksne altså..

Skrevet

Tror jeg ville spurt de ansatte. Gutten din kan ha oppfattet situasjonen helt feil. Kan ha vært noe Helt annet som skjedde.

Anonym poster: e754368cd29a18907aba8a97cc873474

Jeg synes dette høres veldig fornuftig ut :)
Skrevet (endret)

Om han f.eks. gjentatte ganger ble advart mot å spytte på bordet og fortalt at han dermed ikke ville få is så synes jeg det var en helt grei årsak-virkning. Kanskje vedkommende forstår at alle handlinger har konsekvenser, og denne gangen ble det manglende iskrem.

Helt greit, og en fin leksjon for gutten. Ja, det mener jeg, for å få is er ikke en menneskerett om ikke atferden tilsier at man burde få det.

Anonym poster: e0dec8b759e27c2710724e8bc062ae74

Konsekvensen av å spytte på bordet er at bordet blir vått av spytt. STRAFFEN for å spytte på bordet i dette tilfellet var at han ikke fikk is. Det er stor forskjell på konsekvens og straff, og mange liker godt å late som om en straff er en konsekvens. Kanskje fordi det høres bedre ut?

Jeg ville tatt det opp med bhg, straffen står ikke i stil med handlingen. Stakkars gutt! Man bør ikke straffe barn ved å fjerne slike spesielle ting, han kunne heller evt fått en annen straff for sine handlinger, alt etter alder og situasjon.

Gitt at sønnen til HI oppfattet situasjonen riktig, da.

Endret av Spiffie
Skrevet

Jobber I bhg,og det er mobbing av enkelt barn, gutten blir krenket skikkelig foran hele barnegruppa. Konsekvensen burde vært, at gutten måtte tørke etter seg.

Skrevet

Jeg tror gutten min snakker sant. Han ville ikke sagt det om det ikke skjedde. Jeg også syns det er helt bak mål , men forundrer meg ikke. Har skjedd mye i den bhg, er så glad William bare har 1 mnd igjen. William ble også nektet å være med i bursdag en gang fordi han ikke tok på seg lue.

Skrevet

Ingen av oss var der å så hendelsen. En sak har alltid flere sider, så jeg synes ingen her har rett til å bedømme denne situasjonen.

Anonym poster: 859c9b10eb60f6dee84271b7d576cc3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...