Gå til innhold

Bruker dere singlet under bunadsskjorten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men skal ha på meg bunad for første gang i morgen. :)

 

Jeg bruker stort sett singlet under det meste ellers, men hva er vanlig under bunadskjorten? Bare bh?

 

Anonym poster: 12ccfd99fdaec7e12df6fa0a6552e88e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke mer enn bh nei, med mindre du synes det blir kaldt ;)

 

Anonym poster: 0ace64103d0f0907f1db588791e1a91e

Skrevet

her er det ikke plass til noen singlet :blink: , ikke har jeg behov for det heller når jeg har jakka.

Skrevet

Singler går ann hvis den ikke stikker frem under utrigninga. Om det er surt/kaldt pleier jeg å ha en ulltrøye under.

Skrevet

Jeg bruker glatt underkjole... Synes det er behagelig. Under bunaden er det jo ingen som ser hva du ha på. Så gjør det du liker best :)

 

Anonym poster: 12013daf27d5fa11ab03ddbd3466158a

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Om det er veldig kaldt så kan det hende at jeg tar en langermet trøye under. For min del ville singlet bare være i veien. Det er nok å holde styr på skjorte, understakk, liv stakk forkle osv, om jeg ikke skal måtte styre med at singleten sklir opp også. :)

 

Om du tenker på at det blir kaldt uten, så holder man seg gjerne varm nok under ull og vadmel ;)

Skrevet

Jeg pleier å ha ulltrøye under hvis det er kaldt. Hvit selvfølgelig.

Skrevet

Ja, pleier å ha singlet under. Bunadskjorten er gjennomsiktig så du ser gjennom at der er bh under, selv om den og er hvit. Derfor har jeg kjøpt en sømløs singlet og den syns ikke, for utringningen går i flukt med hvordan vesten går.

 

Anonym poster: 39f385af92247ef5ffd5225084f1cf1a

Skrevet

Jeg må la sunnmørsbunaden henge i skapet i år også, men denne tråden minnet meg på at bunadsskjorta er dobbelt så bred som kort - nesten magetopp. Og ellers gedigen. Hva i alle dager er det vitsen med?! Er alle bunadsskjorter slik?

 

Anonym poster: fcf0409f6bcdb43d3716682db024b8d6

Skrevet

Jeg har singlet under, jeg synes det klør hvis ikke.Min skjorte er slettes ikke gjennomsiktig, så ingen som ser det.

 

Anonym poster: 503dfed69d3005141231bb002a4a6667

Skrevet

Min bunadskjorte er også dobbelt så bred som den er lang, skikkelig irriterende. Magetoppskjorte ;)

 

Anonym poster: 503dfed69d3005141231bb002a4a6667

Skrevet

Bruker bare bh.

 

Så spennende med bunad for første gang da. Jeg gleder meg alltid til å ha på dette fine plagget!

Skrevet

Sportsbh, som var lurt å bruke for min del, sånn at brystene blir litt flatere. Dette ifølge de som sydde bunaden.

Skrevet

Jeg bruker hvit langermet bomullsgenser under og har gjort der i mange år... Fryser alltid ellers så 17 mai er intet unntak...

 

Anonym poster: 8b47d9bff1656bdde8b220740b345fed

Skrevet

Jeg bruker hvit tskjorte som er litt utringet så synes ikke. Dette for å bevare skjorten lenger så den ikke blir gul under armene.

 

Anonym poster: 52a3e85781b1ec1bf586dc5c560982ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...