Gå til innhold

Kreft i nærmeste familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mammaen min fikk diagnosen brystkreft aug/sep 2011. Startet på cellegift og opererte bort brystet mai 2012. På 2 kontroll så var det spredning til leveren.. går nå igjen på cellegift, og den har ikke så mye effekt som legene trodde. Så hun skal nå prøve å få mer.. Foreldrene mine er skilt.

Jeg synes det er tøft å tenke på at cellegiften kanskje ikke vil hjelpe henne :-(

Mamma har forandret seg veldig den siste tiden etter at hun startet på cellegift runde nr 2, noe som ikke er så rart. Helt sikkert kjempe tøft å gå igjennom på nytt..Usikkerhet og såndt..

Men hun fjerner seg og virker irritert når jeg ringer, for å spørre hvordan det går med henne. Hun bor i nærmiljøet til meg og datteren min.

Jeg synes det er vanskelig...... sukk :-(

Anonym poster: b2bbec500611a008b638c7a796c14128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du synes det er tøft, det er vanskelig når nære blir så syke...

Men har du snakket med henne om dette? Kanskje hun rett og slett synes det blir for mye fokus på sykdommen? Kanskje du skal slutte å ringe "for å høre hvordan det går med henne", kanskje du heller skal ringe og fortelle hva datteren din gjorte i barnehagen i dag, spørre om hun orker bli med på en picnic på lekeplassen e.l. Rett og slett fokusere på andre ting?

Anonym poster: 85e92c746a4a06db52e5df2fea2c0d0a

Skrevet

Huff det er aldri kjekt med noen som har kreft i familien, og hvordan en skal takle det.

Enig med første svar. Finn på noe moro med mora din slik at ho kan få tankene over på noe annet.

Jeg har ikke kreft, men har vært syk ei god stund nå. Vet med meg selv at jeg blir veldig lei av å prate om meg selv og hvordan jeg har det hele tiden.

Anonym poster: 24d4c45f577646d8ded000f3ad1ed706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...