Gå til innhold

Turnusjobbing og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber turnus. Har ca en kveldsvakt i uka. Nå må jeg ha tilrettelegging. Kan de pålegge meg å jobbe mer kveld om ikke de har noe ledig på dag??

Anonym poster: 6a3b1399e08247964f70e73eb73a6ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt hva du egentlig spør om? Hvorfor må du ha tilrettelegging? Kan arbgiver kun tilrettelegge på kveld?

Skrevet

Jeg jobber turnus. Har ca en kveldsvakt i uka. Nå må jeg ha tilrettelegging. Kan de pålegge meg å jobbe mer kveld om ikke de har noe ledig på dag??

De kan vel ikke pålegge deg å jobbe kveld, men de kan si at det ikke lar seg gjøre å tilrettelegge. Da går du til legen å ber om en sykemelding.

Anonym poster: 51ec06b7dfa65362932ccb40ab1a2985

Skrevet

Jeg må ha tilrettelegging fordi jeg jobber i bolig, og med en bruker som er svært utagerende. Og jeg er heldig som har mye dagtid. Skal jeg bytte bruker er det ikke Sikkert de har noe ledig på dag. Og derfor lurer jeg på om de kan kreve at jeg jobber kveld.

Skrevet

Og jeg spør fordi jeg helst vil jobbe dag.. Vanskelig å jobbe mer kveld nå pga poden i barnehagen, nå er turnusen min lagt opp slik at jeg jobber tidlig de dagene mannen jobber sent.

Skrevet

Jeg er gravid og jobber i bolig med utagerende bruker. Ble byttet til andre brukere så langt det lot seg gjøre med min turnus. De vaktene dette ikke gikk ble jeg sykemeldt. Tror ikke de kan pålegge deg mer kveldsarbeid så lenge du har en fast turnus..

Anonym poster: d6a65f934723c1d9786e5a8db79f2f20

Skrevet

Dei kan endre turnusen din, men med varsel i god tid (6 vekers varsel?). Dette gjeld enten du treng tilrettelegging eller ikkje.

Har du derimot ein arbeidsavtale som inneber 4 tidlegvakter og ei seinvakt kan du ikkje påleggast fleire seinvakter.

Men eg har aldri hørt om å endre ein turnus på dette grunnlaget..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...