Gå til innhold

Sånne hundedamer...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...jeg synes de liksom alltid er litt tragiske? Er det flere enn meg som synes det?

 

Altså, jeg mener disse damene som på død og liv skal ha flere svære hunder, helst schæfere, og som liksom legger hele livet sitt i disse. Er på dressurskurs, driver med agility, er på utstillinger, setter på valpekull og selger valper. Bruker gjerne mer tid på bikkjene enn på ungene sine.

 

Slik jeg ser det er det litt for ofte mye rart med disse damene og familiene deres. Bikkjene er kanskje veloppdragne, men ungene ser ut til å ha ADHD alle sammen. Ofte jobber ikke fruen på grunn av sykdom, men bikkjene orker hun å nærmest gjøre til heltidsjobb? Økonomien er dårlig, men penger til hundeutstyr, utfordrende klær og sminke til fruen er det visst rikelig av? Mye drama i forholdet mellom fruen og mannen. Gjerne dramatiske skilsmisser, deretter stormende forelsker og partnerbytter internt i vennegjengen.

 

Drar på campingferie med to biler, hyperaktive unger og et lass med bikkjer i hundebur i den andre bilen. Masse øldrikking og høylydt moro om kvelden. Naboene fra h.....e på campingplassen!

 

Hva ER dette? Er det en bestemt type folk som blir tiltrukket hundehold av denne typen? Jeg snakker ikke om de som har massevis av trekkhunder, det er en helt annen type. Fines det noen andre der ute som kjenner slike familier, eller er det helt tilfeldig at alle hundedamene jeg kjenner er av samme slag?

 

Anonym poster: df6416cacb1f88223b1901e1ce481da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da noen voldsomt spesifikke fordommer :D

 

Anonym poster: d4f3d80d14cff1395c5cdeef84b55982

Skrevet

Ingen av mine "hundedamevenner" er slik...

 

Anonym poster: f12d4948bfbe6de8562d59315f6a69af

Skrevet

Det var da noen voldsomt spesifikke fordommer biggrin.png

 

Anonym poster: d4f3d80d14cff1395c5cdeef84b55982

Ja visst! Hjelp meg å bli kvitt dem! :P

hi

 

Anonym poster: df6416cacb1f88223b1901e1ce481da8

Skrevet

...jeg synes de liksom alltid er litt tragiske? Er det flere enn meg som synes det?

 

Altså, jeg mener disse damene som på død og liv skal ha flere svære hunder, helst schæfere, og som liksom legger hele livet sitt i disse. Er på dressurskurs, driver med agility, er på utstillinger, setter på valpekull og selger valper. Bruker gjerne mer tid på bikkjene enn på ungene sine.

 

Slik jeg ser det er det litt for ofte mye rart med disse damene og familiene deres. Bikkjene er kanskje veloppdragne, men ungene ser ut til å ha ADHD alle sammen. Ofte jobber ikke fruen på grunn av sykdom, men bikkjene orker hun å nærmest gjøre til heltidsjobb? Økonomien er dårlig, men penger til hundeutstyr, utfordrende klær og sminke til fruen er det visst rikelig av? Mye drama i forholdet mellom fruen og mannen. Gjerne dramatiske skilsmisser, deretter stormende forelsker og partnerbytter internt i vennegjengen.

 

Drar på campingferie med to biler, hyperaktive unger og et lass med bikkjer i hundebur i den andre bilen. Masse øldrikking og høylydt moro om kvelden. Naboene fra h.....e på campingplassen!

 

Hva ER dette? Er det en bestemt type folk som blir tiltrukket hundehold av denne typen? Jeg snakker ikke om de som har massevis av trekkhunder, det er en helt annen type. Fines det noen andre der ute som kjenner slike familier, eller er det helt tilfeldig at alle hundedamene jeg kjenner er av samme slag?

 

Anonym poster: df6416cacb1f88223b1901e1ce481da8

 

Hehe jeg er nok en slik hundedame. Familien min har tre store hunder, den ene er min som jeg trener. Jeg jobber ikke for jeg er syk. jeg reiser litt rundt på stevner og utstilling men ikke mye, pga helse, jeg må ha en annen til å stille ut hunden på utstilling siden jeg ikke kan løpe. Vi har valper innimellom, først og fremst fordi jeg brenner for rasen jeg har, men også for å føle at jeg ohså kan gjøre noe verdifullt som andre har stor glede av, det gir meg masse tilbake når man ellers føler seg ubrukelig. Så langt, riktig, men så kommer det til ting ikke jeg kjenner meg igjen i, dårlig råd, nope, adhd barn, så langt derifra, har to barn, tvillinger, som lærer sier hun kunne ønsket seg tusen av i klassen, veloppdragene, høflige og alltid blide. 2 biler og camping...grøss kunne ikke falt meg inn. Drikking og støy, ikke drikker jeg og ikke er jeg med på slike festligheter. Skillsmisser og stormende forelskelser, nei, har vært gift i 15 år og håper da vi skal fortsette med det, ikke har jeg hatt behov for noen stormende forelsker med andre menn heller...men....dette er meg... ;) Ja du har mye rett, du beskriver veldig mange "hundedamer", og jeg kan love det er mye drama, oh holy....;)

 

 

 

Anonym poster: 551f761b654106152b6eb5eb9e546062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...