Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har du/ dere SUV eller hvorfor ikke?

Anonym poster: 3749bcb24991f628e38d8c08c9cdcaf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke suv fordi mannen ville ha noe kulere...

Anonym poster: a44795ef9f547431c83dbad5134ed518

Skrevet

Vi har til og med to...

En ganske stor til meg, en varebil, akkurat passe til å frakte meg og barn til jobb og skole. Og ufattelig praktisk når vi skal ha med masse ting. Et bord? Fire kasser? Kom igjen! Niks problem - kjempesupert å frakte ting i, - og det gjør jeg en del av.

En mindre, ikke en mini-suv, men en mindre enn min, som mannen stort sett kjører med, men som også er familiebil, når vi skal ut og kjøre hele familien. Firehjulstrekk. Kjekt å ha på dårlig brøytet vintervei. Sitter litt høyere enn mange andre i trafikken og har god oversikt.

SUV er kjekt å ha, orker ikke tanken på å måtte humpe rundt i en liten bil, som spretter til værs bare den ser en bitteliten hump. Haff.

Anonym poster: d63c33462c4048a761d4e71a6f55c4c4

Skrevet

Jeg liker å tro at vi ikke hadde hatt det så uansett, selv om vi adde hatt penger til det.

Vi har ikke tåd til å kjøpe en SUV, vi har ikke penger til å drifte en SUV. Kloden vår har heller ikke godt av for mange SUVer.

Men godt mulig vi hadde hatt en om vi hadde penger nok. Fint med stor motor og firhjulstrekk når vi skal til fjells, eller trekke tilhenger. Men vi er ikke så store noen av oss, og ungene ar ikke å store seter, vi har romslig bagasjeom, og egentlig ikke behov for en SUV, vi har mer eller mindre bar vei fra hjem til jobb, og kjører ikke så mye ekstra.

Anonym poster: 02a18d143506d7a61c486b7c124d9bb3

Skrevet

Vi skal kjøpe en SUV fordi alle i familien blir så lett bilsyke. Kanskje det hjelpe å komme opp i høyden?

Anonym poster: 682e9aafe2437faac77915e7aad1934c

Skrevet

Fordi vi trenger 6 (7) seter og firehjulstrekk. Vi er dessuten litt overfladiske når det kommer til bil. Er glad i biler som både ser stilige ut og er raske i avtrekkeren.

Skrevet

Fordi vi bor sånn til at firehjulstrekk er lurt å ha. Dessuten føler jeg meg tryggere i en stor og tung bil enn i en liten en.

Skrevet

Fordi det er utrolig praktisk, man sitter høyt og behagelig, det er tryggere enn en liten bil, de er gode å kjøre etc.

Har to stk.

Skrevet

Vi hadde SUV tidligere, men solgte den da den var dyr i drift.

Vi vurderer ny SUV (men da hybrid som ikke bruker så mye på mila) fordi her vi bor så bør man absolutt ha firehjulstrekk.

Vi er også overfladiske da det kommer til bil og liker at de er nye, raske og har den komforten innvendig som vi ble vant til med vår forrige SUV.

Skrevet

Man trenger da ikke suv for å ha 4 hjuls trekk! Jeg har 4x4 på stasjonsvogna og kommer meg fram over alt. Inkludert der tunge og spreke suv er kjører seg fast i våt snø ;-)

Skrevet

Vi ha ikke SUV fordi de er dyre i drift, forurenser mer, fordi vi enda ikke har møtt på en bakke om vinteren som ikke forseres med enkelhet med god kjøreteknikk og forhjulstrekk, fordi en del SUV'er tar opp enormt med plass på veier og parkeringsplasser, og rett og slett fordi vi ikke vil ha en.

Jeg blir like sur hver gang jeg skal hente bilen min på en parkeringsplass, og så har det parkert en SUV ved siden av. Fellles for mange SUV-kjørere er at de tror at bilen er enda bredere enn den er, så de parkerer gjerne litt over streken til feltet ved siden av, enten det er en bil der eller ikke. De legger seg gjerne i midten på smale veier (for de har jo så bred bil, må vite!), og sender uten å blunke en stakkars stasjonsvogn ut i grøfta når vi møtes (hvem av oss har en terrenggående bil med 4-hjulstrekk ?). De er så høye at de gjør det uoversiktlig i trafikken for medtrafikanter, og jeg vet at om jeg skulle kræsje med eller bli påkjørt av en, så er mine sjanser dårligere enn om det hadde vært med en annen type bil.

Skrevet

Har en land rover defender, går det under SUV? (Det er jo strengt tatt mer som en traktor....) Fordi vi trekker hestehenger, og fordi mannen synes den er kul.

Skrevet

Dere som sier at de forurenser mer eller bruker så mye på mila kan jo ikke snakke om SUVer som har kommet på markedet de siste årene.

Vi har to, en liten og en stor

Vi har de fordi vi ønsker 4wd, med tanke på fremkommelighet. Men også plass, trygghet, komfort. Skal heller ikke legge skjul på at vi på samme måte som Elsker Livet er litt overfladiske og setter pris på stilige biler ;)

Skrevet

Jeg begynte å tenke behov; sikker bil, god på dårlige vinterveier, driftssikkerhet (kostnader), feilmarginer, bil som kan brukes til hytten (høy, fireshjulstrekk). Og da var det en av SUV-typene som tilfredsstilte våre ønsker.

Jeg begynte ikke med å ha SUV som krav, da har man plutselig snevret inn valgene sine i en prisklasse der man ofte betaler mer for ringene eller stjernen i fronten enn hva bilen strengt tatt er verdt.

Endte opp med en SUV som jeg i utgangspunktet aldri hadde vurdert som alternativ engang.

Anonym poster: c45ba17f24762c2ad5d8d49350f4ebcc

Skrevet

Har en høy bil med 7 seter, men ikke SUV. Trenger ikke det når vi bor i en storby.

Anonym poster: b831d6ad605edab3a8dcc779272bcce8

Skrevet

Vi har ikke SUV fordi vi ønsker noe som går på el. Mye billigere enn bensin og diesel. Den største elbilen vår har god nok plass til at vi kan reise en uke til Danmark med ungene inkl handlig av mel, kjøtt osv. Vi hadde nok ikke hatt SUV om vi skulle hatt fosilbil heller fordi vi ikke trenger så stor bil og de forurenser mer (det trengs mer energi for å flytte tung bil som trekkes på fire hjul selv om de er bedre enn før). Dessuten tror jeg ikke veiene blir tryggere av at det er mange tunge biler der ute.

Anonym poster: 2e770b1865d4201d6aa81f6297fd2555

Skrevet

Hva er egentlig SUV? (dagens spm ^_^ )

Det jeg forbinner med SUV er ganske små biler. Foreldrene mine har en, og vi får nesten ikke barnevogna inni bagasjerommet. Noen er såklart større, men de koster jo flesk :ph34r:

Jeg skal kjøpe meg Tahoe, er det en SUV? :blink:

Anonym poster: f075a59ada40fef1e7d64f12e09f3e76

Skrevet

Vi ha ikke SUV fordi de er dyre i drift, forurenser mer, fordi vi enda ikke har møtt på en bakke om vinteren som ikke forseres med enkelhet med god kjøreteknikk og forhjulstrekk, fordi en del SUV'er tar opp enormt med plass på veier og parkeringsplasser, og rett og slett fordi vi ikke vil ha en.

Jeg blir like sur hver gang jeg skal hente bilen min på en parkeringsplass, og så har det parkert en SUV ved siden av. Fellles for mange SUV-kjørere er at de tror at bilen er enda bredere enn den er, så de parkerer gjerne litt over streken til feltet ved siden av, enten det er en bil der eller ikke. De legger seg gjerne i midten på smale veier (for de har jo så bred bil, må vite!), og sender uten å blunke en stakkars stasjonsvogn ut i grøfta når vi møtes (hvem av oss har en terrenggående bil med 4-hjulstrekk ?). De er så høye at de gjør det uoversiktlig i trafikken for medtrafikanter, og jeg vet at om jeg skulle kræsje med eller bli påkjørt av en, så er mine sjanser dårligere enn om det hadde vært med en annen type bil.

De kjører modt i veien for at de ikke vet hvor de har den store, flotte 4x4 sin :)

Anonym poster: 54098773bedd254ea235b9b4b01c222b

Skrevet

Får ikke til sitering fra mobilen, men Skjotta: jeg var ikke klar over at stasjonsvogner kom med firehjulstrekk så det skal vi se på nå hvertfall :)

Kommer de i hybrid mon tro?

Nå er det ikke problemer med størrelse med parkeringsplasser i Texas da det meste er større her borte og jeg har stått parkert mellom to Hummer's uten problemer med å åpne døren min på nesten vidt gap.

Skrevet

Vi har ikke SUV for vi har ikke behov. Skal jeg bytte ut bilen og velge fritt blir det nye VW sharan. Vi har en touran og en vanlig coupe. Det dekker våre behov :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...