Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Jeg gjør det litt for ofte og jenta mi ler like høyt hver gang Pappaen gjør det innimellom, har jeg hørt. Anonym poster: dacbec24ce152cc0d0058cc250f3dfea
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Yes Anonym poster: 0343e33e10b85758145d4b0230eac291
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk? Alle mennsker får jo innimellom trangen til å prompe, er det da slik at du løper ut av rommet mens ungen eller mannen sitter igjen som er spørsmålstegn? Det er jo ikke alltid at man kan styre det? Eller er det jeg som er unormal
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 ja, men min er ennå så liten at jeg kan legge skylden på bikkja.. hehe.. Anonym poster: bf3ca2c971fad94c2292ccf5ce780456
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk? Bedre ut enn inn, vet du Og selvsagt, det er jo derfor de ikke fiser borte hos folk
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Ja. Men bare når de er små. Anonym poster: 2e09ba92987171566a4b3bda5dee6f9b
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk? Alle mennsker får jo innimellom trangen til å prompe, er det da slik at du løper ut av rommet mens ungen eller mannen sitter igjen som er spørsmålstegn? Det er jo ikke alltid at man kan styre det? Eller er det jeg som er unormal Uhell skjer, selvsagt, men da sier jeg unnskyld og blir litt flau Ellers er jeg nok velsignet med en god mage for det er sjelden noe problem å holde seg. Du holder deg vel på jobb og i selskap? Er ikke store forskjellen på å bære høflig borte og hjemme
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Uhell skjer, selvsagt, men da sier jeg unnskyld og blir litt flau Ellers er jeg nok velsignet med en god mage for det er sjelden noe problem å holde seg. Du holder deg vel på jobb og i selskap? Er ikke store forskjellen på å bære høflig borte og hjemme Jeg gjør jo forsåvidt det, så vi kan vel bare slå fast at jeg er uhøflig hjemme Men fikk et godt tips over her av hun som skylder på bikkja, så det skal jeg gjøre neste gang
Gemini77 Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Hvis det er noe man ikke kan styre generelt sett så er det på tide å begynne med knipeøvelser.. Her promper man på badet og hvis barna slipper en så sier de unnskyld. Vanlig folkeskikk.. :-)
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Hvis det er noe man ikke kan styre generelt sett så er det på tide å begynne med knipeøvelser.. Her promper man på badet og hvis barna slipper en så sier de unnskyld. Vanlig folkeskikk.. :-) Hehe, knipeøvelser for rompa hørtes stas ut. "Hva gjør du?" "Jeg sitter bare å kniper litt med rompa, er ferdig om fire minutter". (Nei, nå er det sengetid for meg )
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Foran babyen, ja. Han har jeg med meg på do også, stakkars. Foran de eldre barna, mannen, annen familie, kollegaer, venner, bekjente og ukjente promper jeg ikke. Og jeg foretrekker om de lar være å prompe i mitt nærvær også. Hender ungene er uheldige, da sier de unnskyld. Treåringen er i en periode der promping og dobesøk er veldig morsomt, men han må uansett oppføre seg. Anonym poster: ec0a2150c16de18c5dcc0ecf4d6fd667
mamma_bergen Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Ja, det har faktisk hendt et par ganger men min lillegull har tellingen på det, så det skjer ikke så ofte, ikke nå lenger hvert fall..For hun har prestert å fortelle det på sfo, at nå har mamma prompet 5 ganger
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Ja. Og ingen som trenger å si unnskyld om de promper heller. Dessuten har vi bena på stuebordet og ingen reagerer om noen raper ved matbordet. Vi hopper også i sofaen og senga Anonym poster: 71f624077a450ed546ab3dc746237e30
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 I mitt eget hjem, og med bare oss i familien hjemme, så ja, da promper jeg når jeg må. Selvfølgelig går jeg på do eller rett og slett holder meg mens jeg er på jobb, er på besøk eller har besøk selv. Anonym poster: cc1a2beaa83362ee26fc07eecb077cbf
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #18 Skrevet 16. mai 2013 Jeg er fri i mitt eget hjem! Anonym poster: bb65c0ccffe7db435f25bbbe7bec2953
MissMagica Skrevet 16. mai 2013 #19 Skrevet 16. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk? Slutte å oppføre seg? Så du mener at å prompe i sitt eget hus er dårlig oppførsel? Hehe Og ja, jeg promper selvfølgelig i mitt eget hjem, forann ungen- og typen
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 16. mai 2013 #20 Skrevet 16. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk? Slutte å oppføre seg? Så du mener at å prompe i sitt eget hus er dårlig oppførsel? Hehe Og ja, jeg promper selvfølgelig i mitt eget hjem, forann ungen- og typen Ja, jeg syns det er ekkelt, uappetittelig, uhøflig og unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #21 Skrevet 16. mai 2013 Ja, det gjør jeg, høyt og støyende Anonym poster: b25d08ae46e76a45652981a5280ba0e6
MissMagica Skrevet 16. mai 2013 #22 Skrevet 16. mai 2013 Jeg promper aldri foran noen. Skjønner ikke hvorfor man skal slutte å oppføre seg selv om man er i eget hus Man prøver da å oppdra barna til å vise vanlig folkeskikk? Slutte å oppføre seg? Så du mener at å prompe i sitt eget hus er dårlig oppførsel? Hehe Og ja, jeg promper selvfølgelig i mitt eget hjem, forann ungen- og typen Ja, jeg syns det er ekkelt, uappetittelig, uhøflig og unødvendig. Såpass! Ja, så forskjellig kan man altså være.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #23 Skrevet 16. mai 2013 Det er jo den mest naturlige ting, så JA, her får alle prompe fritt, bortsett fra når vi sitter og spiser. Om barna skal unnskylde seg når de promper, så antyder man jo at promping er fy-fy og at man heller skal gå rundt oppblåst og få mageknip... Anonym poster: de9508384420a9c89f058d1135bcd720
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #24 Skrevet 16. mai 2013 Det er jo den mest naturlige ting, så JA, her får alle prompe fritt, bortsett fra når vi sitter og spiser. Om barna skal unnskylde seg når de promper, så antyder man jo at promping er fy-fy og at man heller skal gå rundt oppblåst og få mageknip... Anonym poster: de9508384420a9c89f058d1135bcd720 Nei, det gjør man da ikke? Det er vel på samme måte som at man bæsjer på do, klipper tåneglene på badet og ikke raper ved bordet? Man må da kunne lære barna alminnelig høflighet uten å frykte at de skal bli forknytte vesen? Siden det er så naturlig å utsette familiemedlemmer for tarmgass må jeg si hvorfor det ikke er lov ved matbordet? Det er jo så naturlig og man risikerer knip hvis man holder seg - var det ikke så? Anonym poster: c06ebaec7504119c89f2c0789e18ea1a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2013 #25 Skrevet 16. mai 2013 Jada, rett som et er.. Men tenker hele tiden at jeg må slutte med det for treåringen forteller den ene historien etter den andre om hva mamma og pappa gjør til alle i barnehagen.. Anonym poster: 405326bb7501bc27319ae7ff1afaf15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå