Gå til innhold

noen som veeeet...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kontakte legen i morgen, men kjente jeg ble litt stresset....

Ett barn i bhg har hatt av og på et rødmussete utslett i ansiktet og vært syk med feber. Moren visste ikke hva det var, men nå har mitt barn fått det. Røde flekker på kinn og hake, (lett feber og ikke helt i form for litt siden) Hva kan det være...? (vet dere ikke er leger eller synske, men spør jo fordi)

Det er ikke hevelse i det, ikke prikker/nupper, barnet har ikke atopisk hud...

Har begynt å engste meg for den 5.barnesykdommmen... Noen som har erfaring med den?? :o

Ble skikkelig stressa her mtp om det er et virus som ikke er bra for gravide, eller om det er noe helt uskyldig, noe det forhåpentligvis er, men smitter gjør jo det tydeligvis:s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal kontakte legen i morgen, men kjente jeg ble litt stresset....

Ett barn i bhg har hatt av og på et rødmussete utslett i ansiktet og vært syk med feber. Moren visste ikke hva det var, men nå har mitt barn fått det. Røde flekker på kinn og hake, (lett feber og ikke helt i form for litt siden) Hva kan det være...? (vet dere ikke er leger eller synske, men spør jo fordi)

Det er ikke hevelse i det, ikke prikker/nupper, barnet har ikke atopisk hud...

Har begynt å engste meg for den 5.barnesykdommmen... Noen som har erfaring med den?? :o

Ble skikkelig stressa her mtp om det er et virus som ikke er bra for gravide, eller om det er noe helt uskyldig, noe det forhåpentligvis er, men smitter gjør jo det tydeligvis:s

Min sønn på 7 mnd har fått det nå.. Har røde flekker på kinn og hake og rundt munnen. Det blusser opp i ny og ne.

Var hos legen i går og spurte om det i samme slengen. Hun syns det virket som streptokokker men iom han ikke er forkjølet eller noen ting så var det rart. Var et virus i såfall.

Skrevet

Snakket med helsesøster som mente det var 5.barnesykdom. Hun skulle varsle videre (bhg) slik de fikk henge opp lapp om det. Jeg som hadde kommet så langt i svangerskapet var ikke viruset uansett farlig for, men skal ta det opp med jordmor neste uke og går ut i fra jeg tar ei blodprøve for å se om jeg har blitt smittet med det nå eller ikke:)

Skrevet

Jeg tror jordmor tar feil om hun sier parvovirus er helt ufarlig sent i svangerskapet, men risikoen er betydelig mindre enn tidlig.

Uansett greit å få sjekket hos lege hvorvidt det er parvovirus det er snakk om og om du har antistoffer fra tidligere.

Skrevet

Helt enig. Regner med jordmor er enig mtp å følge det opp med blodprøver :)

Skrevet

I følge legen har min datter på 1,5 nettopp hatt den femte barnesykdommen. Jeg skal til legekontoret idag for å ta en blodprøve for å sjekke om jeg har utviklet antistoffer (altså blitt smittet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...