Gå til innhold

Dere med angst, hvor åpne er dere med omgivelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden vært plaget med angst, og dette har ført til at jeg i perioder har isolert meg. Jeg har ikke orket å treffe folk, latt vær å ta telefonen, ikke svart på meldinger etc. Nå føler jeg jeg at ting går bedre, men at jeg har et forklaringsproblem...

Forteller dere folk rundt dere at dere har angst? Jeg er ikke helt komfortabel med å innrømme at jeg har angst. Føler meg mislykket og at jeg bare bør "ta meg sammen".

Anonym poster: 1c67a5feda325f5224edf9e1c03ab95a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jg fikk angst for noen år siden pga en spesiell hendelse. Var veldig åpen om det. Fortalte folk rundt meg at jeg var redd for å være alene hjemme o.l. Fikk mye besøk og sånn i den værste tiden. Gikk til en flink psykolog og nå er alt bra igjen :)

Skrevet

Takk for svar! Jeg tenker at du er sterk som har vært åpen og at det er godt å høre at du nå har det bra :)

HI

Anonym poster: 1c67a5feda325f5224edf9e1c03ab95a

Skrevet

Jeg skiter en del med angst, som i grunn bare blir verre og verre. Jeg er vel åpen om det til en viss grad, men jeg føler litt som deg, at jeg må "ta meg sammen", og tenker at folk kanskje synes jeg bare er tåpelig. Så selv om jeg på en måte prøver å være litt åpen om det, så tror jeg ikke noen egentlig skjønner det..

dette hjalp nok ikke deg, men det hjalp meg med en liten utblåsning. (Hørtes veldig egoistisk ut, det var egentlig ikke meningen)

Anonym poster: d9254e580d898d49c52bf3c9c88925ff

Skrevet

Mine nærmeste venner og familie vet at jeg har angst. Er glad for at de vet det og kan støtte meg om nødvendig! Andre har jeg ikke fortalt det til.

Anonym poster: 4e9cb7f5cba9ce1b656ab011cf4073c3

Skrevet

Ikke i det hele tatt. Jeg har flere andre psykiske diagnoser også.

Psykiater, fastlege og partner er de eneste som vet noe om det. Jeg er veldig god på fasade, da.

Anonym poster: ba03c355341a144f9a77636ed712e075

Skrevet

Jeg er veldig åpen om det. Hvis omgivelsene vet at det feiler meg noe så er det lettere for meg å fungere.

Skrevet

Nå har ikke jeg angst, men svarer likevel. Jeg syntes det å fortelle til sine nærme venner og familie er lurt. Jeg har ei venninne som er plaget med angst og vi snakker om det innimellom. Men å fortelle til mer perifere venner o.l er ikke alltid en god ting. Du er i en veldig sårbar fase når du sliter med dette, kan derfor være lurt å begrense hvem du forteller til. Er ikke alle som vil deg vel, velg din åpenhet med omhu.

Anonym poster: 4ec17453b30a0bb2e2d4b2ded86ec5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...