Gå til innhold

Hvordan løser dere morgenkabalen på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså - frokost - finstasen på 3 unger - bunad på fruen med plundring med søljer og mansjettknapper - hårfiksing på 1 unge og forsøk på ditto hos meg selv før jeg gir opp - motivere morgengretten mann som egentlig hater hele feiringen - avgang senest 08.15, forhåpentligvis uten flekker på klærne. Men det tar gjerne tid før smilet er på plass igjen etterpå.

Hvordan er sånne morgener for dere?

Anonym poster: cbeb1405e4581beb7dda3d750d6bed22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal fikse 5 unger. Kun ordne håret på 3 av de ;) Toget går heldigvis ikke før i 12-tiden, så har goood tid.

Anonym poster: 53eabde0c094972890572a26b8fd2258

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Skal bare levere en kake før toget starter 11.30, så det er null stress. ;-)

Bunader tas på i løpet av 7-8 minutter på meg, og 4-5 på hvert barn. Mannen ordner seg selv. :P

Håret er som det pleier, grått og bustete... Barn gres, og frøken får et bånd i hestehalen - ferdig. Kan i alle fall sove til kl 09.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste avleveres korpset kl 9. Mannen ordner minsten og seg selv, og jeg meg. Toget går kl 10.tenker vi dropper frokost!

Skrevet

Hørtes deilig ut med litt senere avgang.Men har en mistanke om at det ville blitt like travelt uansett, siden jeg venter i det lengste med å ta på finklær. Men da hadde kanskje hår og morgengruff vært ryddet av veien :)

hi

Anonym poster: cbeb1405e4581beb7dda3d750d6bed22

Skrevet

Legger den i fire bunker fra ess til konger. Går den ikke helt opp, jukser jeg litt :)

Anonym poster: cce4ee526c62030cb667bce858dad05d

Skrevet

4 barn, to voksne og avgang hjemmefra 8.30.

Alt er gjort istand på forhånd, klærne ligger klare og barna er dusjet kvelden før.

Jeg står opp tidlig og dusjer, smører frokost til alle mann og ungene spiser i pysjen før de hopper i finstasen. To jenter som må flettes hår på osv, to gutter som fikser påkledning og hår selv.

Det går greit, på en vanlig hverdag er vi ute av døren til åtte, så vi har en halvtime mer enn vi pleier ;)

Anonym poster: edc1b2429b2c81d152deb3d417cac941

Skrevet

Heldigvis går ikke toget her før klokken 11 så har god tid:) Da både jeg og mannen er effektive på morgenene går det som oftest ganske radig unna når vi hiver oss til!

Frokost på hele gjengen mellom 8 og 9. Deretter på med bunader på meg og eldstejenta før jeg fletter og ordner håret hennes mens far leker med tvillingene. Etterpå ordner far seg mens jeg kler på guttene og vi er ute av døren hjemme rundt 10 og da er vi ikke hjemme igjen før i 7-tiden på kvelden:) Liker 17.mai feiringen jeg. Det er noe med den stemningen:)

Skrevet

Her er 17.maidrillen som den har vært i alle år. Alt av klær og flagg henger klart på hver sin spisestuestol kvelden før. Alle dusjer før de legger seg. Opp 7.00, alle tar seg frokost "på fjæla", mor svinser rundt i bh og understakk til alle er i finstasen, da hufser jeg på meg bunaden og dingeldangelet, og så ender vi alltid opp med å være minst 5 minutter for seint avgårde, men rekker det vi skal allikevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...