Gå til innhold

jeg klarer ikke mer. . :'(


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er gravid i uke 12 og sliter allerede med bekkenet. jobber på småbarn avdeling i bhg med mye løft og bøy om dagen. jobber 100% som ped leder og har 3 barn under 7 hjemme. yngste er 18 mnd. uplanlagt gravid denne gangen men bestemte oss for å beholde. Jeg er så sliten.sover fra jeg har lagt ned barna og til neste morgen med avbrudd pga yngste sover ikke natta gjennom. har så vondt i bekkenet at jeg får ikke gjort noe hjemme. vi har så mange sykemeldt på jobb nå at jeg jobber for to ettersom vi ikke har flere vikarer å ta av. nå har jeg bare lyst til å grine. stresser for det jeg ikke får gjort, mannen prøver så godt han kan å hjelpe men det er mer enn nok for to om han ikke skal klare alt alene. .. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. er så sliten jeg cil sove en hel uke!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vurder om du må delvis sykemelde deg. Også ikke løft på de små barna i barnehagen da. Du skal i hvertfall ikke jobbe dobbelt nå som du er så sliten. Jobben må klare seg uten deg.

 

Anonym poster: 5832fa1a1d39f20870a266b97ce1c74f

Skrevet

Ja, vurder om du må delvis sykemelde deg. Også ikke løft på de små barna i barnehagen da. Du skal i hvertfall ikke jobbe dobbelt nå som du er så sliten. Jobben må klare seg uten deg.

 

Anonym poster: 5832fa1a1d39f20870a266b97ce1c74f

 

Ikke løfte på de små i barnehagen er nesten umulig. Hilsen en annen som jobber med de aller minste

 

Anonym poster: ba16f8e3b4df1ae977c7a1e7b033da91

Skrevet

det er ikke så lett å ikke løfte i løpet av dagen. Jeg jar aldri bedd om en sjukmelding før. hva sier jeg? føler jeg bare sutrer om jeg går til legen med dette. har prøvd i flere uker nå å bare bite tenna sammen å suck it up, gå på jobb. har litt ansvarsfølelsecfor jobben også da, det er mange av de små som trenger meg. er midt inne i en alvorlig sak og det er jeg som har ansvaret for alt av observasjoner og oppfølging. alle er slitne av å alltid gå underbemannet så føler jeg svikter de andre som da må ta støyten. huff.. nei du får det til å høres så enkelt å ut. Jeg skal skjerpe meg og bare stå på. heldigvis noen dager fri nå.

Skrevet

Vet du hva? Du får ingenting, og da mener jeg absolutt INGENTING, igjen for å slite deg helt ut på jobben. Ikke engang en takk! Tenk på deg selv nå. Du er gravid, du bærer på en lite menneske inni deg som er 100% avhengig av at du tar vare på deg selv. Det er bare en kort periode i livet, jobben klarer seg uten deg. Det er ikke din skyld at barnehagen ikke har ansatt nok folk, og er det fullstendig krise i bemanningssituasjonen får de skaffe noen vikarer. Tenk på deg selv og familien din! Vær så snill.

 

Anonym poster: 2d1ed2a09ec2b6615e2bbcbed8a9a83b

Skrevet

Dra til legen og få ham til å sykemelde deg! Ikke tenk på å ha dårlig samvittighet ovenfor arbeidsplassen som mangler folk. Tenk på deg selv, barnet i magen og de du har hjemme som du også skal fungere for. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. ja jeg prøver å tenke slik. eller tankene kommer snikende over meg når jeg har tid til å tenke på kvelden. så blir jeg så utmattet av å tenke på hvor sliten jeg er også. Men som sagt det der flink pike syndromet sitter langt inn. men sant som du sier faktisk. .får ikke noe igjen for det. hva skal jeg si til legen på kontrda? kommer jo bare til å begynne å grine der jeg sitter.

Skrevet

Det der er jammen ikke enkelt! Men det du sikkert bør gjøre er, i det minste, å unngå å løfte og bøye deg. Men det er jo som å si til en trailersjåfør at han ikke skal være borti pedalene - veldig få som klarer det i en sånn jobb...

 

Jeg vet ikke hva man gjør om man ikke er nok personer på jobb i en barnehage, må barna gå hjem eller jobber man underbemannet? Du bør jo få tilrettelagt, men det er ikke enkelt det heller i en slik jobb.

 

Sorry, kanskje du bare bør være "kald" og sykemelde deg...

Skrevet

Ja, vurder om du må delvis sykemelde deg. Også ikke løft på de små barna i barnehagen da. Du skal i hvertfall ikke jobbe dobbelt nå som du er så sliten. Jobben må klare seg uten deg.

 

Anonym poster: 5832fa1a1d39f20870a266b97ce1c74f

 

Ikke løfte på de små i barnehagen er nesten umulig. Hilsen en annen som jobber med de aller minste

 

Anonym poster: ba16f8e3b4df1ae977c7a1e7b033da91

 

Å ikke løfte på de små i bhg går ann, jeg jobber på småbarns avdelingen og er nå 23 uker. Det er snakk om tilrettelegging.

 

Anonym poster: d5a1a2676e8304d4acdcf83d9a5a84a2

Skrevet

vi stenger ikke men går underbemannet. hjelper hverandre tværs av avdelinger, styrer stepper inn og hjelper til og ubundentid blir inndratt til senere.

Skrevet

Det er jo ikke alltid nødvendig å være 100% sykemeldt :)

Kanskje det holder for deg med kortere dager, eller 3 dagers uke for eks?!

Da er du jo fortsatt tilstede for barna, både de i barnehagen og de hjemme og den i magen ;-)

 

 

Skrevet

Ja, vurder om du må delvis sykemelde deg. Også ikke løft på de små barna i barnehagen da. Du skal i hvertfall ikke jobbe dobbelt nå som du er så sliten. Jobben må klare seg uten deg.

 

Anonym poster: 5832fa1a1d39f20870a266b97ce1c74f

 

Ikke løfte på de små i barnehagen er nesten umulig. Hilsen en annen som jobber med de aller minste

 

Anonym poster: ba16f8e3b4df1ae977c7a1e7b033da91

 

Å ikke løfte på de små i bhg går ann, jeg jobber på småbarns avdelingen og er nå 23 uker. Det er snakk om tilrettelegging.

 

Anonym poster: d5a1a2676e8304d4acdcf83d9a5a84a2

 

Når de er for få der fra før, så blir tilrettelegging vanskelig.

 

Anonym poster: 5203516041046b3ce00a1bf9fc08c470

Skrevet

Du har allerede bitt tennene sammen, da synes jeg du fint kan gå til legen og sykmelde deg, hvertfall 50%, og tenke litt på egen helse også, du har 6 mnd igjen av svangerskapet, ikke slit deg ut helt allerede nå!

 

Anonym poster: 5203516041046b3ce00a1bf9fc08c470

Skrevet

ja. kortere dager hadde jo vært en mulighet. men kan jeg bare gå til legen å be om det? er det ikke han som bestemmer om jeg blir det? Jeg tenker at jeg er så kort på vei. vanligvis blir man sjukmeldt litt lenger ut i svangerskapet. man er jo alltid aå trett og kvalm de første tre mnd så det har vært hardt. stress med tre på morgenen og komme seg på jobb t i m riktig tid samtidig som man bare vil legge seg ned å lukke øynene.

Skrevet

Det er du i samarbeid med legen, som finner en løsning som kan fungere for deg :)

Det er jo bra for alle dersom du kan delta litt i arbeid. Kanskje du tilogmed kan starte senere på dagen da?!

Viktigste er god dialog mellom deg, arbeidsgiver og lege, så håper jeg det ordner seg for deg! :)

kanskje du bare trenger noen uker akkurat nå og ikke hele resten av svangerskapet heller?! lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...