Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Hun er bare tre måneder, men har begynt å bli veldig skeptisk til fremmede (alle unntatt sine foreldre). Hvis andre holder henne, skriker hun, og roer seg først når jeg tar henne. Da vi var på besøk hos besteforeldrene i helgen, ble hun veldig urolig. Virket stresset over å være i et nytt hus med nye mennesker rundt seg. Mannen min mener jeg skjemmer henne bort ved å gi henne masse kjærlighet, omsorg og stimulans. Kan dette ha ført til at jeg har skapt en overbeskyttet mammadalt som er skeptisk tll andre? Hvordan kan jeg gjøre henne mindre skeptisk til nye mennesker og situasjoner? Anonym poster: d866ec2b0c1b9041a51b32672ac01c81
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Det jeg kan si helt sikkert er at du ikke skjemmer henne bort ved å gi henne kjærlighet og omsorg. Intet er bedre enn massevis av det for barn (uansett alder!). Jeg er ingen ekspert, men tror at det ikke er du som har gjort henne skeptisk til andre. Hun er tross alt bare 3 mnd gammel, og synes sikkert det er tryggest i nærheten av mamma og pappa sine kjente lukter og stemmer. Mitt ene barn var helt lik, bortsett fra at det startet et par mnd senere. Jeg gjorde akkurat det samme med begge barna, men bare den ene reagerte på denne måten. Så det kan jo kanskje ha noe med personlighet å gjøre også. Noen trenger bare mer trygghet enn andre, og noen er mer skeptiske mot fremmede enn andre.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Babyer skal/bør ha en periode der de er skeptiske, det er en naturlig del av utviklingen og tyder på trygg tilknytning til foreldrene. Noen begynner tidlig å være skeptiske, noen sent eller aldri. Jeg har en som aldri har vært skeptisk, bortsett fra en kort periode der han lett begynte å skrike av farmoren(mest trolig fodi hun er en nervøs og oppfarende type). Han har alltid vært tillitsfull og trygg på andre og på oss foreldre. Så har jeg en som begynte allerede ved 3 mnd alder og hadde perioder til ca 1 års alder der hun var skeptisk til de fleste. Nå er hun 2 og er trygg og tillitsfull til de fleste. Anonym poster: 4a41f91f3209b86d61dad60e48b037a9
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Det er bare et sunnhetstegn! Hun viser at hun har en trygg og god tilknytning til dere som foreldre, og at hun kan skille mellom dere og andre. Du kan bare slappe av og fortelle besteforeldre at det er et svært godt tegn. Anonym poster: 136d8f5afb79cd0ae322750c02754e74
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Det er normalt og sunt. Å skjemme bort et barn på tre måneder er umulig. Anonym poster: 530ca4be8ccf04551e78eda17c6eeb39
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Godt å høre! Er litt bekymret for at hun skal bli en nevrotisk og utrygg person som voksen, men satser på at hun vokser det av seg. Anonym poster: 25b13a71bd90f686054ceba64331babe
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Babyer skal/bør ha en periode der de er skeptiske, det er en naturlig del av utviklingen og tyder på trygg tilknytning til foreldrene. Noen begynner tidlig å være skeptiske, noen sent eller aldri. Jeg har en som aldri har vært skeptisk, bortsett fra en kort periode der han lett begynte å skrike av farmoren(mest trolig fodi hun er en nervøs og oppfarende type). Han har alltid vært tillitsfull og trygg på andre og på oss foreldre. Så har jeg en som begynte allerede ved 3 mnd alder og hadde perioder til ca 1 års alder der hun var skeptisk til de fleste. Nå er hun 2 og er trygg og tillitsfull til de fleste. Anonym poster: 4a41f91f3209b86d61dad60e48b037a9 Hehe, her er også farmor meeeget skummel visst for vår 4 mnd gamle baby. Måtte kvele latteren her når hun fikk helt kula når farmor tok henne ut av bilstolen. farmor er veldig intens og snakker med en fæl og skingrende stemme når hun snakker "babyspråket" sitt. Så farmor var dødelig fornærmet i noen dager her når de besøkte oss. Anonym poster: 404fa10ad30fcf9a381e21ff7edd1274
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå