Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 sånn skjellete og ekstemt tørr hud overalt i ansiktet. De klær seg jo til blods. Uff, får så vondt når jeg ser en som har slikt utslett. Er det det som er atopisk eksem? Det må da være en grunn til at de har det. I stedet for å behandle det med kremer og salver kan man vel heller begynne i den andre enden. Det må da være noe disse barna ikke tåler, som de får for mye av? Anonym poster: 98c7af8affff4629c40a6ad96d16685b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 1 av mine barn blir periodevis full av eksem. Klørne og blødende. Vi har funnet ut at han ikke tåler ull, og holder oss helt unna. Han blir verre i kulde. Dette er verre å holde se unna siden vi bor i nord. Sydenturer er heller ikke enkle og billige å få til. For familien må vi ut med 50 000. I fjor tok jeg han med alene for å lindre litt. Da ble det rimeligere. Utenom dette smører vi ham. Ikke så skrekkelig mye annet vi kan gjøre. Han har helt fin hud fra mai-november. Noen tips? Anonym poster: 8ca77cd4977f4f6c5483248aa4d36d1b
Cat.68 Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Det kommer vel av at man ikke klarer å lokalisere hva de kommer av eller hva de reagerer på. Og da kan man ikke behandle med annet en det man vet lindrer og hjelper litt.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Kjenner flere familier der ungene får kuldeeksem på vinter og når sommern kommer får de varmeeksem hvis tempen stiger over 30 heldigvis er vi ikke ofte plaget med slikt i Norge, men hvordan mener du man skal motvirke slikt. De familiene jeg vet om var ganske mindblown fordi ingen av foreldrene hadde det som små, men 2 av mødrene er søskenbarn så kan jo være i genene fordet. Hvis du ser barn med eksem kan du nok i 90% av tilfellene være sikker på at omsorgspersonene gjør alt i et meneskes makt for å forhindre utbrud
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Min på åtte måneder har atopisk eksem og det syns best i skinna. Han klør seg aldri der, men til tider veldig hoven, knall rød og tørr. Vi smører han med salver fra lege og apotek. Det hjelper i perioder, men andre ganger er det virkelig ille. VI gjør alt i vår makt, men han reagerer på temperatur forskjeller så hva får vi gjort? Vi har testet ungen for det meste så det er ikke bare å begynne i den endre enden. For det tok sin tid og det er bare salver som virker i vårt tilfelle. Hva veit vel du om hva disse foreldrene gjør eller ikke gjør? Anonym poster: 2d05628a8579d62f340891d072d1b99f
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 sånn skjellete og ekstemt tørr hud overalt i ansiktet. De klær seg jo til blods. Uff, får så vondt når jeg ser en som har slikt utslett. Er det det som er atopisk eksem? Det må da være en grunn til at de har det. I stedet for å behandle det med kremer og salver kan man vel heller begynne i den andre enden. Det må da være noe disse barna ikke tåler, som de får for mye av? Anonym poster: 98c7af8affff4629c40a6ad96d16685b Godt å høre at du har løsningen, siden det å bli utredet av lege endte med å smøre med kremer og sånn... Anonym poster: 11e3b5fdf7b7eb5e45f2355572ea50ea
Trultemor85 Skrevet 16. mai 2013 #7 Skrevet 16. mai 2013 sånn skjellete og ekstemt tørr hud overalt i ansiktet. De klær seg jo til blods. Uff, får så vondt når jeg ser en som har slikt utslett. Er det det som er atopisk eksem? Det må da være en grunn til at de har det. I stedet for å behandle det med kremer og salver kan man vel heller begynne i den andre enden. Det må da være noe disse barna ikke tåler, som de får for mye av? Anonym poster: 98c7af8affff4629c40a6ad96d16685b Er så lett for andre å si.. Vi startet med å kutte ut det ene og det andre, men ikke noe hjelp helt. Tror det er mest værforandringer som lager et lite eksem i ene kinnet til min sønn. Men legene har flere ganger sjekket ting og får bare beskjed ol forskjellige kremer. Hadde vi derimot VISST at det var en matvare hadde vi jo seff kuttet ut , hva tar du oss for?? Men funnet en god kombi som har virket godt, kuldekrem uten vann ute og Dexem inne. Smører ikke så mye lenger for som sagt, bedre på varmere tider. Men de som har kuldeeksen derimot HI, hvis de skal begynne i andre enden? Skal de da holdes inne både hjemme og i barnehagen og aldri leke i snøen?? Eller skal man smøre med krem og håpe det hjelper? Bare spør. Ikke all utslett er mat allergi..
skjotta Skrevet 16. mai 2013 #8 Skrevet 16. mai 2013 Mange premature barn har "fiskehud". Man kan bare smøre, ingenting som er "årsaken".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå