SuperMuffin Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Dere som har flydd med en ettåring, hva har dere gjort med mat på flyet ? Vi skal fly i ca 4 timer og må derfor ha mat på flyet. Dete r jo ikke lov til å ta med flytene væske over 100 ml, så dermed ryker middagsglasset som hun vanligvis får på det tidspunktet. Har dere pakket grøtpulver ? Brødskiver? Hva med NAN ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Neida, mat til barn får du ha med. Du kan risikere å måtte smake, men det har jeg aldri opplevd
Edelweis Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 vi bestillte barnemat når vi bestillte flytur. hvordan skal du varme opp middagsglasset?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Sist vi fløy langt fikk vi babymat på flyet. Men du kan ha med mer flytende væske enn det som er den vanlige begrensningen når det er mat og drikke til babyen. Da kan du ha med så mye du vil så lenge det står i forhold til lengden på turen deres. Vi hadde med både varmt og kaldt kokt vann til melk og grøt, fruktposer, brødskive med leverpostei, agurkstenger og eplebiter sist vi fløy. Jenta pleier helst å ville ha melk når vi flyr, og litt skive og fruktmos. Grøt og middagsglass har hun ikke villet ha akkurat da. Hun er 10 mnd nå. Anonym poster: 8ffb2ab1d61905e22f170446a26ade66
Kanelbulle Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Vi har reist masse og det ikke noe problem å ha med barnemat, hverken feks ferdigblandet NAN eller middagsglass. Eller anbefaler jeg å ta med ting som tar lang tid å spise, som eplebiter feks.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Fikk mat på flyet. Banan, fruktglass og en Ellas smootie med kylling eller noe. Ble litt imponert, vi hadde ikke bestilt noe. Hadde med egen banan og smørbrød med baconost og kjøpte vann og juice på flyet. De greier seg uten melk eller nan noen timer. Du får uansett ta med det du ønsker...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Når han var 1 år, spiste han som regel helt normal mat, så jeg brukte det vi fikk på flyet. Jeg hadde også banan og 2 skiver i tilfelle det skulle ikke falle i smak. På lene flyturer (min familie bor i Nord Amerika) tok jeg grøt som tilleggsforsikring. Før han spiste vanlig mat hadde jeg glass, det får du lov til å ha med og de blir varmet opp på flyet. De kan også varme opp melk/vann til tåteflaskene. På mellomlandinger fikk jeg dessuten kokende vann fra serveringssteder, de som lager espresso kaffe kan som regel diske opp kokende vann på et blunk. Når jeg fylte opp thermosflaske med varmt vann og kjøpte en flaske kaldt vann hadde jeg alt jeg trengte. Poden tålte ikke ferdigblandet NAN, dessuten er det bra tungt i bagasjen (vannet kan du bare kaste) og jeg ville ikke risikere å måtte smake på kontrollen. Måtte smake fra glass en gang i London, hadde fæl kjøttgreie; tips: velg noe du kan tenke deg å smake på! ;-) Anonym poster: fd91da2f51f8f4436bbe114392ef18dd
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 vi bestillte barnemat når vi bestillte flytur. hvordan skal du varme opp middagsglasset? Du vet at det går helt fint å spise de romtemperert også??? Anonym poster: 263f41d3559c448fa0e7639852a74476
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 vi bestillte barnemat når vi bestillte flytur. hvordan skal du varme opp middagsglasset? Du vet at det går helt fint å spise de romtemperert også??? Anonym poster: 263f41d3559c448fa0e7639852a74476
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 En 1 åring spiser da vel stort sett vanlig mat? Anonym poster: 27ac83646ef696994bf9916535091c88
xenja Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 jeg hadde med flaske med vann og ett par glass til mini nå sist. på vei tilbake fikk jeg beskjed at mini måtte smake på vannet. og så fikk jeg ha det med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå