Gå til innhold

Ta med 5mnd baby til Spania - litt uvanlig problemstilling - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal 14dager til Spania med junior i sommer, han vil da være 5mnder gammel.

Selve oppholdet og turen nedover bekymrer meg ikke, saken er at svigermor bor i Spania (vi skla bo til henne i egen leilighet), hun har vært i Norge to ganger etter fødselen, hun har med andre ord ikke møtt junior så veldig mange ganger. Vi hadde i løpet av ferien tenkt å ta oss en helg i Valencia, jeg tenkte at vi selvfølgelig har med junior også denne helgen, men neida. svigermor og samboern syns han kan være igjen til svigermor - i to netter - 3 timer unna....

er jeg hysterisk eller ville det vært ok å at junior ble igjen i en annen by??

tenker med skrekk og gru på om noe skulle skje og vi ikke er i nærheten, og at han ikke kjenner bestemoren sin så veldig godt. han er en sosial liten kar, men han er ganske mammadalt også :/

noen erfarne damer med gode råd?

Anonym poster: ec75448b091e89ac802886ea7388c15e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke synes det var greit.

Basert på egen erfaring er jeg ikke komfortabel med å være borte fra barnet så lenge så tidlig, og basert på forskning er det heller ikke veldig heldig for barnet. Det er ikke katastrofalt, som i at verden går ikke under om mor blir innlagt på sykehus uten baby e.l., men for en feriehelg hadde jeg ikke gjort det.

Anonym poster: e44d27685e51308747b5c1aa2fdc5931

Skrevet

Signerer henne over.

Basert på forskning så er dette ikke lurt, rett og slett fordi barnet ikke kjenner vedkommende.

Barnet har jo ingen viten om at dette er slekt og familie, og vil derfor føle både uro og stress. Han trenger tilknytningspersoner, og det er hans foreldre.

Derfor må dere ta ham med, eller la være å reise på helgetur :)

Skrevet

Aldri i livet! Du er ikke hysterisk, de er litt teite.

Anonym poster: fb17ce8baac0df07a658d3d5f7597d37

Skrevet

Hadde ikke gjort det nei. Bestemor eller ikke, hun er foreløpig ikke en trygg og nær omsorgsperson for barnet.

Skrevet

Hvordan skal det gå? Barnet trenger puppen sin og du må amme for å ikke miste melken.

Anonym poster: befe549f2747d588d9ac0b53799e8b64

Skrevet

Nei, nei, nei. Barn under året skjønner ikke at du eksisterer når de ikke kan se deg. Barnets to viktigste omsorgspersoner bør ikke være borte over lengre tid når barnet er så lite. Du gjør det helt rette ved å ikke gi deg! Alternativet er å ikke dra til Valencia tenker jeg.,

Anonym poster: 89896207905094978d5d9783bd27786e

Skrevet (endret)

Ville ikke gjort det nei. Om du ikke føler deg komfortabel med det så får du sette foten ned. Snakk med samboeren din og fortell han at det ikke er greit for deg selv om det er det for han. Han bør heller ikke være noen vinglepetter og plutselig ta moren sitt parti for det kan ødelegge forholdet til deg og din svigermor. Hun har heller ikke noe med å tvinge fram sine ønsker over babyen og dine behov.

Stå på ditt ellers får du det ikke spesielt trivelig i Valencia. Dropp turen til Valencia eller ta med baby. Hadde ikke samboeren min forstått meg og tatt mitt parti så hadde jeg plutselig fått lyst til å feriere i Hellas istedenfor ;)

Endret av Elina
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort nei.

Anonym poster: 8fbef3bdfa90bb80d1b8d2d0fcbc653b

Skrevet

Takk for gode råd og syn på saken - godt å vite at det ikke er jeg som er hysterisk førstegangsmamma her.

junior blir med til Valencia - basta! ;)

kjenner at jeg ikke hadde kost meg særlig om han ble igjen hos svigermor, og om jeg ikke skal kose meg er jo vitsen med å dra bort litt borte syns jeg

HI

Anonym poster: ec75448b091e89ac802886ea7388c15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...