Gå til innhold

Når dere samsover og nattammer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Ammer du på begge brystene annevhver gang? Hvordan flytter du da babyen? Holder du barnet inntil deg(risikerer baaby ikke å bli kvalt?) eller løfter du rundt? Hva da med nakken?

Jeg fikk ikke til å ligge å amme forrige gang, så skjønner ikke hvordan dere får det til i praksis om natten:-p og hvis jeg ikke ammet på begge brystene, fikkjeg melkespreng og tette melkeganger...

Anonym poster: 4bc05ae5e71849e7cb0b6e15fc501c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet på det brystet som lå nederst først, deretter snudde jeg meg så jeg lå halvveis på magen så det andre brystet kom ned til babyen. Jeg fikk det ikke til i starten, vet ikke om det gikk seg til fordi jeg fikk mer trening eller fordi baby ble større.

Anonym poster: 14839188d016e89efd981a745c23af63

Skrevet

Jeg hadde armen under nakken/hodet på baby slik at puppen ikke datt over ansiktet. så tok jeg baby på magen min og la han over på andre siden samtidig som jeg la meg på siden og gav fea andre brystet. :-D tilslutt gikk det i søvne.

Skrevet

i starten fikk jeg ikke til å ligge å amme heller, men det gikk greit etter hvert. Jeg ammet på den ene siden, så sovnet vi og neste gang på andre. (min spiste annenhver time døgnet rundt). Byttet vel som oftest side i forbindelse med bleieskift (hun bæsjet annenhver time også). Eller så rullet vi over på andre siden.

Anonym poster: 5a498799a75ca38bb7e1d7e20de2c934

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg ammet på det brystet som lå nederst først, deretter snudde jeg meg så jeg lå halvveis på magen så det andre brystet kom ned til babyen. Jeg fikk det ikke til i starten, vet ikke om det gikk seg til fordi jeg fikk mer trening eller fordi baby ble større.

Anonym poster: 14839188d016e89efd981a745c23af63

Jeg gjorde det samme. Og noen ganger satt jeg i sengen mot veggen med puter rundt, og der kunne jeg smått sove litt. Jeg tror dog ikke lillegutten faktisk spiste så mye, jeg hadde ikke så mye melk (men mer på natten) og han sovnet med en gang han fikk pupp. Så han lå vel mest og koste ;)

Skrevet

På grunn av ruptur og bekkenløsning har jeg blitt liggende på ryggen med barnet liggende på tvers på magen over meg. Fungerer kjempefint! :) Når babyen var nyfødt bygget jeg meg opp med noen puter, men så snart babyen ble større kunne jeg ligge helt flatt. Melken sprutet til tider selv om den måtte jobbe mot tyngdekraften. :) Og begge babyene/småbarna har vært superfornøyde med å kunne sprelle og spinne rundt med bena mens de spiste. ;)

Anonym poster: 76557ae678acf80380ae7046f4e3fd93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...