Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha til middag i dag?

Trenger inspirasjon - har grodd inn i en tralt der det samme går om igjen og om igjen uke etter uke.

Her blir det hjemmelaga fiskegrateng, poteter og grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig travel ettermiddag med første barn på turning klokken 17, så i dag blir det ferdiggrillet kylling fra Meny og loff med majones.

Anonym poster: e6c1f9f92d832d04f4c1083163cb6c91

Skrevet

Har ikke helt bestemt meg ennå. Men tror det blir tomatsuppe med egg og hvitløksbaguett .

Anonym poster: 65e56e41a27d62c46e88c285d4a88d55

Skrevet

Er fint ver her i dag, så her blir det hvitløk og urtemarinerte koteletter og pølser på grillen, med poteter, potetsalat, saat og dressing til. :-)

Skrevet

Har ikke helt bestemt meg ennå. Men tror det blir tomatsuppe med egg og hvitløksbaguett .

Men hva skal du ha etter suppen da?

Anonym poster: f345b7d1a6c707a17bd29da552826e2e

Skrevet

ingenting?! Vi blir mett av suppe vi ;)

Skrevet

Vet ikke hva hun med suppen skal ha, men det som slår meg er at: trenger man noe etter suppe? Så lenge man har suppe med egg, og gjerne også makaroni, og baguetter så holder vel det?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Usikker. En skal på fotball og en annen på korps. Mannen kommer for å kjøre de, for så å kjøre vekk bunaden og skjorta si, så han er vel ikke hjemme før etter ungene sin leggetid. Tror meny har kylling eller noe ;-)

Skrevet

Her blir d fullkornris, salat og ostepanetter:-)

Skrevet

I dag skal vi ha grytekjøtt med potetmos og grønnsaker.

Anonym poster: 652bcd4e88a3b7da92c1cbbf5b5cc83b

Skrevet

Fiskeboller med hvit saus, poteter og gulrøtter :-)

Skrevet

Stekt rogn med sitron, poteter og salat.

Anonym poster: f75c11b8671c1e42960a7eaecb3e76f4

Skrevet

Kjøttpudding i tomatsaus med enten pasta eller poteter. Brokkoli og asparges som tilbehør kanskje?

Anonym poster: 3d0893492a65cb59621b5be184e9daab

Skrevet

Mange gode middager her. Litt inspirasjon også for oss som for tiden spiser enten fisk eller kylling. Kommer i en sirkel der middagsfantasien tok ferie. Men nå blomstrer den litt igjen. Takk

Skrevet

Brødskiver! Hehe, skal i bursdag, så da dropper vi middagen. Vær så god for inspirasjon ;-)

Skrevet

Brødskiver! Hehe, skal i bursdag, så da dropper vi middagen. Vær så god for inspirasjon ;-)

Veldig god inspirasjon. Blir nok en sånn middag her og av og til, spesielt om vi skal noe kjapt etter at vi er kommet hjem. :):D

Skrevet

spagetti med kjøttdeig :-D med fetaost på.

ovnsbakt laksefilet med potet og rømme

koteletter med brokkoligrateng

pølsegrateng

sodd

slik ser denne uka ut :-D

Skrevet

Gulrotsuppe, oppskrift fra matprat.no. Kjempegod. Lager dobbe porsjon og fryser ned i porsjoner slik at jeg og mini kan hente opp enkle middager når vi er alene. Bruker skinke i suppa ved servering.

I går hadde vi wok med svinekjøtt.

Mandag hadde vi ovnsbakt laks.

Søndag: skinkestek

Lørdag: kyllingfajitas

:)

Anonym poster: 442a9ff57344fccde529395752be9ed2

Skrevet

skulle egentlig prøve meg på en type brokkoliburger(mor og barn er veldig glade i ris og brokkoli), men det ble litt stress med hund til veterinær og utålmodig 2 åring, så slang en pizza i ovnen med ost og skinke. la på litt mais og ketchup :) god og enkel middag, så tar vi brokkoliburgern i morgen :D

Skrevet

skulle egentlig prøve meg på en type brokkoliburger(mor og barn er veldig glade i ris og brokkoli), men det ble litt stress med hund til veterinær og utålmodig 2 åring, så slang en pizza i ovnen med ost og skinke. la på litt mais og ketchup :) god og enkel middag, så tar vi brokkoliburgern i morgen :D

Hvis broccoliburgern blir vellykket, kan du pls legge ut oppskrift? :)

Skrevet

Ferdiggrilla kylling med chips og grønnsaker :-)

Skrevet

Hvis broccoliburgern blir vellykket, kan du pls legge ut oppskrift? :)

fant den på nett, har hørt de kan være litt leie å få til å holde seg sammen, men en kan vel tilsette litt ekstra olje kanskje. også har jeg kjøpt grønnsaksbuljong, ikke vegansk. :)

(5 store burgere)

1 dl tørr basmati naturris (ev. vanlig hvit ris) / eller ca 2 dl ferdig kokt ris

1 liten brokkoli (ca 250 g), i biter

1 ss vegansk buljongpulver

en dæsj olje

1 dl små havregryn

1. Kok risen i lettsaltet vann etter anvisning på pakka. Basmati naturris trenger 20-30 min koketid. Sil av eventuelt overflødig vann og sett til side.

2. Del brokkolien i biter og kok den såvidt mør (3-4 min). Skyll raskt i kaldt vann og sil av.

3. Ha brokkolibitene i en stor bolle. Finn fram stavmikseren og mos mesteparten. La det være igjen noen små biter, det skaper litt mer action i burgerne.

4. Bland inn risen og resten av ingrediensene. Arbeid deigen med en sleiv til du har en fin og smooth lysegrønn farse. La hvile i 15 min.

5. Form 5 store runde burgere og stek de gylne på begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...