Gå til innhold

Noen som har hatt en godartet hjernesvulst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på on noen har fått fjernet en hjernesvulst. Og hvor lenge de var dårlige? Om de har kommet seg tibake til hverdagen. ...

Anonym poster: 8caf64012cd49cbefe3a85b55a7c3020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hadde en godartet svulst på hypofysen i 10 år. Gikk på medisiner og den ble mindre. Etter graviditet og fødsel forsvant den av seg selv.

Hva slags svulst er det du har?

Skrevet

Hadde en kolloid cyste... men den lå slik at trykket i hjernen ble alt for høyt... siden jeg først var gravid og så hadde en lege som ikke trodde meg (trodde alle symptomer kom av at jeg var sliten) har jeg nok gått med den litt for lenge. Kirurgen måtte også gå igjennom hjernen min på to steder fordi utstyret ikke var bra nok ( han ville ikke ødelegge hukommelsen min og det Klarte han heldigvis.) Jeg sliter så veldig med å komme tilbake i hverdagen og skulle så gjerne hørt noen solskinnshistorier for å få tilbake troen på at dette går bra.

Skrevet

Nei, men har en venninne som har hatt. Hun var dårlig ganske lenge, men kom seg vel ut i jobb etter et par år. dte gikk gradvis fremover.

Nå er hun helt fin, men jobber 50 % fordi hun helst vil det av hensyn til familien, og fordi de har råd.

Anonym poster: f1aa963df14303c9846d47219997dfbb

Skrevet

Mannen min har. Det var før min tid, så vet ikke hvor lang tid det tok, men han har vært helt fin lenge. Ingen fare for at det kommer tilbake heller.

Skrevet

Vet om tre stk, selv har jeg ikke hatt det.

To ble helt bra. Dvs hun ene mistet hørselen på ene øret. Men det kan hun fint leve med, sier hun.

Den tredje har det bra, men sliter med konsentrasjon og blir fort sliten, så han ble ufør etter noen år.

Anonym poster: db2be493855d2ae5494038218115a5dd

Skrevet

Par år ja.... skjønner jeg må smøre meg med tålmodighet. Det er ikke så enkelt når andre kommenterer at man "ser så godt ut". Prøvde meg på jobb, men måtte gi meg igjen. Vanskelig når man blir mer sliten av to timers jobb enn man ble av tolv timer før, konstant kvalme, hodepine, sinne og forvirring.

Skrevet

Par år ja.... skjønner jeg må smøre meg med tålmodighet. Det er ikke så enkelt når andre kommenterer at man "ser så godt ut". Prøvde meg på jobb, men måtte gi meg igjen. Vanskelig når man blir mer sliten av to timers jobb enn man ble av tolv timer før, konstant kvalme, hodepine, sinne og forvirring.

Ja, du får bare ta tiden til hjelp.

tror hun hadde mye av det samme som deg, med svimmelhet, ble fort sliten, hopedepine osv.

Du må bare ta vare på deg slev og trene deg opp gradvis.

Min venninne er nå i full vigør, trener og går turer og er sosial og reiser osv., i tillegg til en veldig engasjerende jobb (som er på et lavere nivå enn tidligere, med mindre ansvar enn før hun ble syk - fordi hun foretrekker det sånn nå).

Anonym poster: f1aa963df14303c9846d47219997dfbb

Skrevet

Jeg har heldigvis kunnet begynne å trene igjen. Klarer å være sosial hvis jeg ikke er for sliten, og har igjen overskudd til minien, noe som jeg ser som det viktigste. Takk for hyggelig svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...