Gå til innhold

frekkeste svigerfamilie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal vi ta en runde og se hvem som vinner?

min mann er ikke norsk (kommer fra ett nordisk land so kultur forskjellene er minimale) vi har ett barn på snart 6 og til sommeren kommer nr 2.

vi ønsket sterkt å gi svigers muligheten til å komme i dåpen, så vi har planlagt den i fellesferien for å gjøre det enkelt for dem å få fri fra jobb osv. de jubler og er glade og gleder seg masse. 7 stk skal komme. for at det hele skal være gjennomførbart skal 4 av dem komme i bil mens de andre 3 skal ta fly (slik at de ikke er avhengige av at vi må kjøre dem fram og tilbake hele tiden)

so far so good! jeg begynner å lete etter overnattingssted til dem.

mannens søster, hennes mann og 2 barn (de 4 i bilen) ønsker å gjøre litt ferie ut av dette og vil derfor ta tur til Danmark, (legoland, sommarland, løveparken osv) helt greit for meg!

så, plutselig, finner mannens søster ut at å ta med bilen blir for dyrt. mannens foreldre finner ut at søsterens ferje biletter var mye billigere enn deres flybiletter, så de vil også ta ferje, så nå kommer 7 mennesker med ferje, uten bil, og de forventer at jeg skal ordne det hele for dem.... å ja... de vil jo fortsatt ha ferie i Danmark!!!!

vi bor i en liten enebolig. ett bad, 2 soverom (kjeller skal innredes men er lavt på prioriteringslista) jeg kommer til å ha en (muligens sjalu) unge på 6 og en nyfødt å konsentrere meg om, og svigers mener da at det er heeeelt naturlig at de skal alle sammen bo her (det er jo så dyyyyyrt i Norge) og så skal de låne bilen vår dersom de vil noe (f. eks til Danmark!).

mannen min informerte meg om dette i går og jeg, hormonell og fin, fikk ett lite anfall. informerte ham klart om at nå gav jeg opp (ingen biletter har blitt bestillt så jeg kan ikke booke noe overnatting til dem) de måtte bare finne seg overnatting selv, og dersom han inlojerer dem her hos oss kommer jeg og babyen til å ta familie bilen (vi har en stasjonsvogn og en varebil som er 2 seter) og flytte inn hos mamma eller pappa den tiden de bor i mitt hus!

så nå er jeg urimelig, hissig og "ikke til å snakke med".....

Anonym poster: 7b41eaaf59a87b76c1cb4b38c6346876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns ikke det er riktig at de skal ta deres bil og reise på egen ferie. Dette er deres bil ikke dems.

dere trenger også bilen dersom det skulle skje noe med barna.

Mine svigerforeldre får ikke bruke bilene våre. Kommer ikke på tale da de ikke følger norks trafikk lov.

De har kræsjet en bil vi hadde tidligere. Ble bare krangel ut av det for vi hadde jo forsikring.

Anonym poster: cbcfe71bdb4a1854501c26d269d3928c

Skrevet

Jeg slår deg lett dessverre :-/

Noen av tingene på lista av ting svigermor og søsteren til mannen min har gjort :

Tyveri

Innbrudd

Løgn

Fullstendig uten respekt

Inteigemaker

Baksnakking

Anonym poster: c05b0759e428decb3bbcf1793ed3bb4c

Skrevet

Nei vettu hva her er det svigers som er veldig veldig frekke!

Makan...

Låne bilen en svipptur til Danmark lissom?!? Kjører jo fort på tusen km sa, avhengig av hvor dere bor..

Stå på ditt HI, det er ikke du som er urimelig

Skrevet

Enig med deg jeg, mannen din er en fjott om han ikke ser hvor urimelig dette er.

Anonym poster: 14b8b0825bf1634d68f79fcc95fe7b26

Skrevet

Her har svigers, svigerinnENE pluss mann og barn bestemt seg for at de skal komme på besøk den uka jeg har termin, og bli en ukes tid.... Så trivelig da gitt!

Anonym poster: 98d18d4d45bfd4ee4209f097e63acd32

Skrevet

Så mannen din mener det er helt greit at dere over lengre tid skal stå uten bil i sommer? Og at det skal gå helt greit å ha 11 mennesker i en leilighet med 2 soverom?

wow, jeg hadde ihvertfall gjort som deg tatt bilen og barna, i hvertfall babyen og flyttet et sted i perioden hvor jeg kunne få puste.

Familien til din mann er veldig frekk og korttenkte, og mannen din er like korttenkt som ikke kan se at det aldri ville funke med så mange mennesker sovende i en liten leilighet/hus. Og hva det vil gjøre i forhold til verdien av bilen å få så mye ekstra lengde på den samt at dere da ikke ville ha mulighet til å komme dere noen steder selv mens de hadde bilen.

Og ikke minst så spørs det vel veldig om disse menneskene som er for gjerrige til å komme med egen bil hadde stilt opp og tatt regninga om noe galt skjedde med bilen deres på turen.

Anonym poster: 04d54570775e2f9ad067d1c80ca2b73f

Skrevet

jeg har alltid vært sååå glad for at svigers bor langt borte slik at vi ikke har dem rundt dørene hele tiden, men forutså ikke dette!

selvfølgelig forstår jeg at mannen gjerne vil ha dem på besøk men skulle ønske både de og ham hadde vært litt mer samarbeidsvillige. dersom de hadde bestillt bilettene sine slik at jeg kunne funnet ett passende ovenattingssted og booket det så hadde det jo vært mye enklere, men begynner å få følelsen av at de ikke vil måtte betale for overnatting....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men er det noe billigere for dem å bruke deres bil da? De må jo fortsatt betale drivstoff, bompenger, båt til danmark (om de skal ta båten) osv osv? Og kanskje litt som takk for lånet? Kan de ikke like gjerne bare ta sin egen bil?

Skrevet

Haha! Aldri i verden! Hadde sagt blankt nei til de, uten å engang konferere med mannen. De skjønner vel at det ikke går? Og bare komme å ta bilen deres?

Anonym poster: c479a599f876a313e68de5d10b8dd38f

Skrevet

Men er det noe billigere for dem å bruke deres bil da? De må jo fortsatt betale drivstoff, bompenger, båt til danmark (om de skal ta båten) osv osv? Og kanskje litt som takk for lånet? Kan de ikke like gjerne bare ta sin egen bil?

jeg vet. skjønner ikke hvordan de tenker men kan visst ikke klare å få formulert mine egne tanker rundt dette, for jeg er "bare vanskelig og leter etter problemer"...

å låne vekk bilen vår kommer ikke på tale. jeg har en dåp å planlegge, en baby og en 6 åring som vil og trenger ting... jeg undersøkte hva en leiebil vil koste dem, og det var ca dobbelt så mye som ferje biletten (altså, å ta bilen med på ferja)

de har heller ikke tenkt på at når de kommer med ferja til danmark og skal over på en annen ferje for å komme til norge, så må de faktisk forfytte seg fra en terminal til en annen... de nekter å forstå at de to ferje selskapene ikke bruker samme dokk og at havna i hirtshals faktisk er ganske stor når man skal gå fra a til b med unger og bagasje på slep...

tror de kun tenker penger og hvordan de skal få det så billig som mulig uten å tenke på at jo billigere det blir for dem, jo dyrere blir det for oss.

og jeg VET at når de er her og sitter på ræva fordi vi ikke kan frakte dem rundt og de ikke har bil, så blir det min feil...

for 2 år siden spanderte jeg (fikk en stor sum tilbake på skatten) flybiletter på dem så de kunne besøke oss. igjen kunne de aldri få ut fingeren og fortelle meg når de hadde mulighet til å komme, så når jeg endelig fikk bestillt biletter var mye utsolgt og de måtte ha ett flybytte i københavn med en del timer venting på tilbakeveien. de ringte mannen min 5 ganger mens de ventet for å klage på hvor forferdelig det var at de måtte vente på flyplassen!!!!

utakknemmelige beist, tenkte jeg da.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg vet. skjønner ikke hvordan de tenker men kan visst ikke klare å få formulert mine egne tanker rundt dette, for jeg er "bare vanskelig og leter etter problemer"...

å låne vekk bilen vår kommer ikke på tale. jeg har en dåp å planlegge, en baby og en 6 åring som vil og trenger ting... jeg undersøkte hva en leiebil vil koste dem, og det var ca dobbelt så mye som ferje biletten (altså, å ta bilen med på ferja)

de har heller ikke tenkt på at når de kommer med ferja til danmark og skal over på en annen ferje for å komme til norge, så må de faktisk forfytte seg fra en terminal til en annen... de nekter å forstå at de to ferje selskapene ikke bruker samme dokk og at havna i hirtshals faktisk er ganske stor når man skal gå fra a til b med unger og bagasje på slep...

tror de kun tenker penger og hvordan de skal få det så billig som mulig uten å tenke på at jo billigere det blir for dem, jo dyrere blir det for oss.

og jeg VET at når de er her og sitter på ræva fordi vi ikke kan frakte dem rundt og de ikke har bil, så blir det min feil...

for 2 år siden spanderte jeg (fikk en stor sum tilbake på skatten) flybiletter på dem så de kunne besøke oss. igjen kunne de aldri få ut fingeren og fortelle meg når de hadde mulighet til å komme, så når jeg endelig fikk bestillt biletter var mye utsolgt og de måtte ha ett flybytte i københavn med en del timer venting på tilbakeveien. de ringte mannen min 5 ganger mens de ventet for å klage på hvor forferdelig det var at de måtte vente på flyplassen!!!!

utakknemmelige beist, tenkte jeg da.

Fy flate...

Du har jo nok å drive med du om ikke du skal ordne alt dette her. Hvorfor tar ikke mannen tak i det og "planlegger" for dem, når de åpenbart ikke er istand til det selv?

Det er jo hårreisende at voksne mennesker ikke kjenner sin besøkelsesrett.

Når har du termin da? Når tid kommer de i forhold til fødsel? De bør jo varte opp deg, ikke omvendt.

Nei, her hadde jeg eksplodert på mannen kjenner jeg... Makan

Skrevet

Hva med å si at dere gjerne kan bo hos dem, og at du flytter ut den uken for å gi rom til de siden det ellers blir så liten plass? Og at du trenger bilen, men at du vet at de har rimelige leiebiler der og der (finn et alternativ i nærheten med telefonnummer og all annen info de trenger).

Anonym poster: 70aa8d09e6415467532471ed29957078

Skrevet

De kan gjerne bo hos dere, skal det stå over...

Skrevet

Hva med å si at dere gjerne kan bo hos dem, og at du flytter ut den uken for å gi rom til de siden det ellers blir så liten plass? Og at du trenger bilen, men at du vet at de har rimelige leiebiler der og der (finn et alternativ i nærheten med telefonnummer og all annen info de trenger).

har sagt det. dersom de skal bo her flytter jeg til mamma den perioden, og jeg tar bilen.

jeg er rett og slett bare forferdet over frekkheten de utviser. når vi reiser til dem anstrenger jeg meg max for at det skal bli minst mulig "bry" at vi er der. vi leier egen bil, kjøper inn mat osv....

Skrevet

Til info kan de fint fly ned til legoland, det er faktisk å foretrekke. Billund flyplass ligger like ved :)

Anonym poster: 11a4ede61c5998b61cd3d00f89c0e265

Skrevet

Til info kan de fint fly ned til legoland, det er faktisk å foretrekke. Billund flyplass ligger like ved :)

Anonym poster: 11a4ede61c5998b61cd3d00f89c0e265

mulighetene er enorme!

de kommer til danmark med ferje fra sitt hjemland. jeg skjønner ikke hvorfor de skal direkte opp hit til Norge for å sette fra seg bagasje (og da gjerne i en leilighet jeg har leid for dem og betalt for?) for så å reise tilbake til danmark og ha "ferie" og så komme tilbake til norge for barnedåp og så tilbake til danmark og videre til sitt hjemland?

Skrevet

Det var då ein snodig logistikk med to unødvendige ferjeturar. Dei har vel kanskje dårleg råd, slik mange i det området har, så om du/de flyttar til familien din for å få ro og fred med babyen og overlet leiligheita til dei, synes eg høyres ut som ein god idé. Men at dei tek det for gitt å få låne bilen dykkar for å feriere var temmeleg freidig. Dei må då skjøne at pengane ikkje veks på tre her i landet heller, og ikkje ta det for gitt at de sponsar ferieturen. Og den ekstra ferjeturen for å hente bilen dykkar må då koste langt på veg det same som kostnaden med å ta med eigen bil på ferja?

Skrevet

Her har svigers, svigerinnENE pluss mann og barn bestemt seg for at de skal komme på besøk den uka jeg har termin, og bli en ukes tid.... Så trivelig da gitt!

Ikke ofte jeg banner, men kom noen høylytte stygge gloser da jeg leste dette!!! IKKE FINN DEG I DET!

Skrevet

Ikke ofte jeg banner, men kom noen høylytte stygge gloser da jeg leste dette!!! IKKE FINN DEG I DET!

Jeg har forsøkt...har skrevet om det her før og. Blir knall da, med 6 unger, 8 voksne, 3 katter og minst en hund. Har ikke soveplass til alle engang, men de kunne jo bare ligge på gulvet..,, pretror jeg bare blir på sykehuset jeg

Skrevet

Vi har en del besøk av svigers og har liten leilighet, men strekker oss langt for at de kan bo hos oss.

Ommøblerer ved å gjøre om barnerommet om til soverommet for dem. Har kjøpt ekstrasenger som vi vanligvis har i boden.

Så jeg ville tilbud at 2 av de kan bo hos dere og kanskje at noen av de andre kan bo hos noen i din familie?

Jeg synes faktisk man kan strekke seg litt ekstra når man inviterer hvis de har dårlig råd, men jeg ville vært klar på at det bare var for ett par dager.

Men det er helt urimelig å forvente at dere skal "sponse" ferietur til Danmark. Du får informere svigerinnen din om at de kan ta både tog og buss for å komme seg rundt i Danmark!!

Anonym poster: af86cf0afc44e9874d447d97e699b787

Skrevet

Jeg har forsøkt...har skrevet om det her før og. Blir knall da, med 6 unger, 8 voksne, 3 katter og minst en hund. Har ikke soveplass til alle engang, men de kunne jo bare ligge på gulvet..,, pretror jeg bare blir på sykehuset jeg

hadde låst døren, og dratt vekk, så kan de bare stå der.. Huff og huff..

Anonym poster: 37d0ff5cb2ae9cdd60039fe9b743bbfc

Skrevet

hadde låst døren, og dratt vekk, så kan de bare stå der.. Huff og huff..

Anonym poster: 37d0ff5cb2ae9cdd60039fe9b743bbfc

Bare så synd mannen gjerne vil ha de her. Men skal nok vinne denne kampen og!

Skrevet

Vi har en del besøk av svigers og har liten leilighet, men strekker oss langt for at de kan bo hos oss.

Ommøblerer ved å gjøre om barnerommet om til soverommet for dem. Har kjøpt ekstrasenger som vi vanligvis har i boden.

Så jeg ville tilbud at 2 av de kan bo hos dere og kanskje at noen av de andre kan bo hos noen i din familie?

Jeg synes faktisk man kan strekke seg litt ekstra når man inviterer hvis de har dårlig råd, men jeg ville vært klar på at det bare var for ett par dager.

Men det er helt urimelig å forvente at dere skal "sponse" ferietur til Danmark. Du får informere svigerinnen din om at de kan ta både tog og buss for å komme seg rundt i Danmark!!

Jeg strekker meg og langt. Men jeg forventer at de samarbeider. Dersom de kommer med bil kan vi leie en ferie leilighet til familien på 4 utenfor sentrum i en uke for 4200. Akseptabelt, spesielt dersom de tar Danmark runden når de ankommer Danmark slik at vi ikke betaler for en tom leilighet. Men siden de ikke vil koste på seg biletten for bilen betyr det at vi må leie noe i sentrum og da snakker vi om 10 000 for en uke.

Kanskje jeg og den andre anonyme med svigers som kommer strømmende skal leie oss inn på hotell med babyene våre og bare kose oss ;-)

Skrevet

Jeg strekker meg og langt. Men jeg forventer at de samarbeider. Dersom de kommer med bil kan vi leie en ferie leilighet til familien på 4 utenfor sentrum i en uke for 4200. Akseptabelt, spesielt dersom de tar Danmark runden når de ankommer Danmark slik at vi ikke betaler for en tom leilighet. Men siden de ikke vil koste på seg biletten for bilen betyr det at vi må leie noe i sentrum og da snakker vi om 10 000 for en uke.

Kanskje jeg og den andre anonyme med svigers som kommer strømmende skal leie oss inn på hotell med babyene våre og bare kose oss ;-)

Ja det synes jeg vi skal gjøre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...