Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 Toåringen har hostet hele natten, og jeg har ham hjemme i dag. Men han har ikke feber og virker verken syk eller slapp. For noen netter siden hadde han en del hoste på natten, ikke like mye som i natt, men var ellers i frisk og fin form. Vi var derfor ute og lekte på dagen, selv om det var litt sur vind. Jeg kler alltid godt på ham, får ofte høre at jeg har for mye klær på ham, men jeg mener det er bedre å ha muligheten til å kle av ham et lag klær når jeg ser han blir varm og svett. I stedet for at han skal være småkald hele tiden mener jeg. Han går som sagt i barnehage, på småbarnsavdeling, og det hender at jeg serber ham i bhg selv om han er snørret eller har litt hoste. Slik kan ndan jo gå i ukesvis nesten, så han ville jo fått et veldig stort fravær om han skulle vært hjemme hver gang han er slik. Holder ham selvsagt hjemme ved feber, smitterisiko eller nedsatt allmenntilstand. Men jeg mener også at normalt friske folk ikke har vondt av å være ute eller gjøre ting selv om de er litt forkjølet. Jeg synes han har vært veldig frisk det siste året, spesielt i forhold til de første 8 månedene av barnehagetilværelsen, da var han syk en fang i uka nesten. Er jeg for slurvete, er det min feil at han er syk, tar jeg ikke godt nok vare på ham? Anonym poster: bd1b9a812d168a547ab70fd7beb8058b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #2 Skrevet 15. mai 2013 Kan ikke helt skjønne hvorfor det skulle være din feil? Selvsagt kan en ikkevholde barna hjemme fra bhg hver gang de hoster el snufser litt. Då kunne jeg i hvertfall bare ha sluttet på skolen isåfall Ikke din feil nei ;-) barn blir syk og snufsete inninellom. Noen oftere enn andre! Anonym poster: 29691d9b0e67612a6db51096ffa2c386
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Tror nok du er som foreldre flest. :-) de fleste unger snufser og hoster innimellom. Bare foreldrene holder barna hjemme lenge nok ved omgangssyke etc så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå