Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #1 Skrevet 15. mai 2013 http://www.bt.no/fam...ml#.UZLrNaLI1nE Som trebarnsmor maa jeg faktisk si meg enig i denne undersokelsen. Jeg syns det var kjempelett med to barn, og det kom som en overraskelse paa meg hvor mye mer travelt det ble med tre. Har man to er de fleste i stand til aa oppfylle samfunnets skyhoye krav til perfekte barn, strokent hus, full jobb og trening. Med tre blir det vanskelig. Jeg jobber knallhard for aa faa det til, men merker jeg sliter innimellom. Tror nok det handler om personlige egenskaper ogsaa. Mange takler helt sikkert stresset med tre barn mye bedre enn meg, som definitivt har naadd min maksgrense for antall barn. Jeg er ikke overrasket over at de som har fire barn stresser mindre. Faar man fire har man paa en maate tatt et valg, det sier seg selv at man er nodt til aa senke paa kravene her og der for i det hele tatt aa overleve. Hva mener du? Anonym poster: 63d87c9741d5287718ae077b430aa081 Anonym poster: 63d87c9741d5287718ae077b430aa081
Gjest Thunder Road Skrevet 15. mai 2013 #3 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har tre, men har allerede senket kravene. Det måtte jeg gjøre da jeg hadde to små, gikk 75% skole og jobbet 100%. Og merkelig nok er det lettere med tre enn da jeg hadde bare en Merkes at en har blitt eldre og har mer erfaring (og ferdig på skole)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #4 Skrevet 15. mai 2013 Kjenner meg ikke igjen, vi har 3. Vi hadde veldig gode og innarbeidede rutiner da nr 3 kom, de to andre var da 3,5 og 6 år. Tre gutter, aktive - men med gode rutiner, planlegging og struktur i hverdagen er det ikke så mye som skiller hvor mange barn man faktisk har. Og her jobber begge 100% Anonym poster: d952841c86462eb805481afe7c85fac7
Gjest Julia1984 Skrevet 15. mai 2013 #5 Skrevet 15. mai 2013 Kjenner meg ikke igjen, vi har 3. Vi hadde veldig gode og innarbeidede rutiner da nr 3 kom, de to andre var da 3,5 og 6 år. Tre gutter, aktive - men med gode rutiner, planlegging og struktur i hverdagen er det ikke så mye som skiller hvor mange barn man faktisk har. Og her jobber begge 100% Anonym poster: d952841c86462eb805481afe7c85fac7 Enig! Tror det handler om personlighet!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #6 Skrevet 15. mai 2013 Godt å høre! Venter nr 3 nå og får litt panikk av sånne artikler. Er veldig innstilt på at dette skal bli hektisk, men tror vi kommer til å greie det fint. Anonym poster: 12c1760b4b020325c82de153b1713261
Urwa Skrevet 15. mai 2013 #7 Skrevet 15. mai 2013 Jg har 3 barn,mn de er ikke tette alle tre,så jg stresser ikke De første to var dt ett år i mellom og dt var STRESS Mn nr 3 kom etter 8 år og dt gikk smurt Og nå når nr 4 kommer vil de eldste være 16,15 og 8 år gamle
Plutselig_gravid Skrevet 15. mai 2013 #8 Skrevet 15. mai 2013 Det kommer jo an på både personligheten til barna og foreldrene da. Jeg synes 2 barn var piece of cake. 3 barn ganske mer utfordrende, men langt i fra uoverkommelig. Men jeg skal love det at hvis barna mine hadde kommet i en annen rekkefølge, så hadde dagene vært mye mer utfordrende. (nr 1 var ekstremt krevende og hadde han vært nr 3 i rekken hadde vi møtt veggen hardt og brutalt da vi hadde hatt andre barn og ta oss av også). Ellers så ser jeg det at med 3 barn så blir man tvunget til å være mer strukturert da man ikke er like mange voksne som barn Det kan være en overgang. Dette er jo ofte innarbeidet når nr 4 kommer og dermed vil kanskje ikke den overgangen bli så tøff og merkbar. Men igjen, alt avhenger av barna og foreldrenes personlighet.
Vanity Skrevet 15. mai 2013 #9 Skrevet 15. mai 2013 Jeg er helt enig med deg. Jeg har 3 og synes det er hektisk! Blir nødt til å senke kravene, er altfor dårlig til det. Jeg må bare innse at man ikke kan ha et strøkent hus til enhver tid og at alt skal være perfekt... Men jeg sliter med det... Men er samtidig utrolig stolt over alle mine 3 da! :-)
Suretær Skrevet 15. mai 2013 #10 Skrevet 15. mai 2013 Jeg har tre og synes stressnivået er veldig høyt! Men nå er de to minste tvillinger, så det gjør det litt ekstra stressende fordi begge er babyer og trenger hjelp til alt. Håper på roligere tider.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #11 Skrevet 15. mai 2013 Jeg synes det var mye mer stress å få nr to enn nr tre. Begge jobbet full tid da vi hadde tre barn og det var ikke noe problem her ihvertfall, synes det å ha tre barn gikk forbausende lett. De to eldste var 6 og 3 da nr tre kom og den lille babyen gled rett inn i familiens rutiner uten problemer. Jeg koste meg veldig som trebarnsmor, så mye at vi valgte få nr fire også. De eldste var 7, 4 og 1,5 år da nr fire kom og det gikk helt greit. Men da valgte jeg å gå ned i 80% stilling. Anonym poster: 9ca511d7c7ebd958463c47938d92b160
It's all about me Skrevet 15. mai 2013 #12 Skrevet 15. mai 2013 Har 3 og var mer stresset med både 1 og 2. Å ha 2 var vel verst.
*Lissi* Skrevet 15. mai 2013 #13 Skrevet 15. mai 2013 Synes det var stress å få nummer tre! Men, han var ekstremt krevende og var lenge siden jeg hadde vert igjennom nattevåk Nå har vi 5 og stresser sjeldent
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #14 Skrevet 15. mai 2013 Jeg venter nr 3 og jeg tror ingenting kan toppe stresset jeg hadde med de to første, som er veldig tette. Nå begynner de å bli `store`, og jeg tror faktisk de kan finne på å hjelpe litt til med babyen også, iallefall eldstejenta som nå er 7. De er iallefall veldig spent og snakker om å "hjelpe mamma" når babyen kommer. Det var forresten en tøff overgang fra 0 til 1 også.... Kanskje det til og med var tøffere enn da jeg fikk nr 2, man må jo legge om hele livsstilen sin. Anonym poster: b77e00492865bb11b3871abdfa9e80c2
Elsker livet Skrevet 15. mai 2013 #15 Skrevet 15. mai 2013 Syns det var mest stressende med 2. Etterhvert fikk jeg saa gode rutiner og erfaring at det ikke var saa veldig stressende lenger. Har 4 og kunne nok klart en kunne hoppe over svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 Jge synes og det å få en unge var helt utmattende. Ante ikke hva jeg gikk til og fikk mitt livs sjokk. Det å ha to har vært "enkelt" i forhold. Nå var jeg jo i barneverden allerede. Gravid med nummer tre nå og for hetta når jeg leser slike artikler, da tenker jeg Hva har vi gjort, nå som alt går så greit??? (barna er 2 og 5) Anonym poster: 3928901c1047c52fbaebcc1e26a24e2b
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Dere som sier at man ikke kan ha det strøkent lenger når dere får tre - klarte dere å ha det strøkent med to? Jeg synes alt er bare kaos med to og skjønner ikke at vi skal kunne senke kravene mer. Er mye alene med dem på ettermiddagene, har kanskje med det å gjøre. Ser for meg at tredjemann glir inn i kaoset, jeg, men mulig jeg får meg et sjokk... Anonym poster: 12c1760b4b020325c82de153b1713261
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 Jge synes og det å få en unge var helt utmattende. Ante ikke hva jeg gikk til og fikk mitt livs sjokk. Det å ha to har vært "enkelt" i forhold. Nå var jeg jo i barneverden allerede. Gravid med nummer tre nå og for hetta når jeg leser slike artikler, da tenker jeg Hva har vi gjort, nå som alt går så greit??? (barna er 2 og 5) Anonym poster: 3928901c1047c52fbaebcc1e26a24e2b Har en på 6år ,ei på 2,5år og en på 6mnd nå,det var helt fantastiskt når vi fikk nr 3 :-) alt gikk som det skulle,og hun som var 2år da var akkurat såpass stor at hun skjønte dette med baby og pupp osv.. Nå er de 2 minste allerede gode venner,ligger på gulvet og leker ilag,hun vil ha lillebror med overalt og aldri noe styr der :-) hun blir faktiskt veldig sur om lillebror ikke er med på feks butikken ol.. :-) Tror det går bare fint for deg også,bare du inkluderer i stell og alt som er med :-) Mindre tid får man jo til de alle,men når man finner en midtvei går det greit! Man kan gjøre mye med de 2 minste samtidig (jeg har 2åringen hjemme) :-) Lykke til Anonym poster: 60c6c325679f1bac52186382b85f0f3a
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Dere som sier at man ikke kan ha det strøkent lenger når dere får tre - klarte dere å ha det strøkent med to? Jeg synes alt er bare kaos med to og skjønner ikke at vi skal kunne senke kravene mer. Er mye alene med dem på ettermiddagene, har kanskje med det å gjøre. Ser for meg at tredjemann glir inn i kaoset, jeg, men mulig jeg får meg et sjokk... Anonym poster: 12c1760b4b020325c82de153b1713261 Her fant jeg ut at det faktisk er mannen i huset som roter. De gangene han er bortreist er huset strøkent, og når jeg samler sammen rotet de gangene han er hjemme, så ender jeg med en god bærepose med hans ting.. Barna er i barnehage-alder, og de er veldig flinke til å rydde etter seg. Anonym poster: 289c193662ea3fe0844e45647f35ca04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå