Gå til innhold

Dere som samsover med ettåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere å hindre at de krabber ut av senga mens dere sover?

Jeg har to barn, og både eldste og yngste som nå er ett år er eventyrlystne og holder seg ikke i ro i senga og skjønner jo selvsagt ikke at det er farlig å krabbe ut av senga.

Plassmessig sett hadde det egentlig vært fint om ettåringen kunne ha sovet i senga mi, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk får disse smårollingene til å faktisk holde seg i senga

Anonym poster: 3ac3d447ac575f993ef79e7c9c53417f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datt ut en gang - da hadde han snudd seg opp-ned og måket seg på magen to meter opp på dyner og alt... Han våknet med et hyl når han datt, stakkar! Ellers prøver han å krabbe over oss - og da våkner vi jo... Om du ligger alene i sengen ville jeg lagt ham inn mot veggen eller noe slik at han ikke bare detter ut i hytt og pine :)

Anonym poster: 9efaadce2c32e6bb43e79cbfd852a496

Skrevet

Jeg tør ikke. Vi samsov til hun var ca. 6 mndr, etter det turte jeg ikke. På slutten la jeg henne innerst mot veggen og la store dyner og puter i hennes fotende. Jeg våknet alltid når hun begynte å kravle rundt, og som regel tok hun kontakt med meg som det første hun gjorde når hun våknet... kløp meg i nesa og sånt... Men, jeg turte ikke lenger når hun ble mer mobil uansett...

Jeg tror nesten man bare må forholde seg til muligheten for fall hvis man skal samsove med såpass store (men fremdeles små) barn.. Hvis du gjerne vil samsove kan du kanskje legge madrasser, dyner eller sånt rundt sengen?.. og flytte bort nattbord, lamper og slikt hun kan slå seg på... ? .. Hvis du har mulighet for slik "ommøblering" da :)

Anonym poster: 150afe258e48f69b658eb7712911b1cb

Skrevet

Vi la ungen mellom oss, så ramlet han ikke ut. Men la seg gjerne på tvers og sparket far i hodet...

Skrevet

Hvordan klarer dere å hindre at de krabber ut av senga mens dere sover?

Jeg har to barn, og både eldste og yngste som nå er ett år er eventyrlystne og holder seg ikke i ro i senga og skjønner jo selvsagt ikke at det er farlig å krabbe ut av senga.

Plassmessig sett hadde det egentlig vært fint om ettåringen kunne ha sovet i senga mi, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan folk får disse smårollingene til å faktisk holde seg i senga

Anonym poster: 3ac3d447ac575f993ef79e7c9c53417f

Jeg har alltid hatt senga mot veggen, og jenta har alltid sovet innerst. Når hun ville ut av senga krabbet hun over meg, og da var det ikke lett å sove videre.

Hun har falt av sengen flere ganger, første gang før hun lærte å krabbe. Heldigvis for henne er jeg ikke av den ryddige typen, så ofte har hun falt rett ned på en haug av klær... Bodde en periode i et hus hvor soverommet var ganske lite, og klesskapene rett ved senga... Men til gjengjeld forsto hun raskt at hu n måtte være forsiktig i senga. Jeg pleide å la henne være "alene" i senga mens hun var våken og jeg måtte gjøre noe annet siden hun var omtrent 12 md gammel. Da var hun i stand til å skjønne at hun ikke måtte krabbe over kanten.

Selvfølgelig blir det knall og fall, men det er jo akkurat slik de lærer. Ellers vil du sitte med en treåring som ikke forstår å gå ned fra senga med bena først.

Anonym poster: 42027faefad2b179379405f1454bd257

Skrevet

Senga mot vegg og ungen innerst. våkner lett.

Skrevet

Det er bare å vise de hvordan de går ned med bena først. Rett og slett ta tak i de, snu de og la dem skli sakte ned kanten mens du holder. Vår på 13 mnd lærte det kun ved to demonstrasjoner og har kunnet det i månedsvis. :) Hun vekker meg umiddelbart om hun våkner på natten. Går veldig fint. :)

Anonym poster: 9ff3f9656b8f8bb5167a4e67ff889845

Skrevet

Hun stopper faktisk ved kanten. Men vi har grindsenga uten side, kliss inntil min side, så hun krabber ofte inn der for å herje litt :)

Skrevet

Mine har visst hvordan man går ned fra sofa og seng (med beina først) fra lenge før de ble 1 år, så det er jeg ikke redd for at. Barna har ligget mellom oss og klatrer heller ikke ut uten å vekke oss først.

Anonym poster: bdea274141c7a71ae6784b319015a3ac

Skrevet

Min har aldri fallt ut, på tross av mye nattlig romstering. Han ligger til tider ytterst og det går også bra. Rompa først lærte han når han lærte å krabbe.

Anonym poster: d0b588d49c6bd593d9f66b0e21ab72e0

Skrevet

Jeg samsove med min ene tvilling, 8 mnd. Han sover i pose, så det er litt begrenset hvor langt han kommer. Han kan rulle rundt, men jeg har satt på en sengehest som er ganske høy på hans side.

Anonym poster: 17a35ea3ff9c8e4a28e1b5c5bfeb6ec7

Skrevet

Bare nysgjerrig - hvorfor samsover dere med ettåringer?

Jeg kan se nytten med en nyfødt, som må ha pupp om natten, men ettåringer forstår jeg ikke helt..

Anonym poster: 35919396dc61b99da1765a39314f6f50

Skrevet

For å få nok søvn selv. Ungen har sovet minimalt siden fødselen, og for å få nok søvn selv måtte det bare bli slik. Startet med egen seng på eget rom for to dager siden, 11,5 mnd. Det har vært koselig å ha henne i senga vår, men nå gleder jeg meg til å få sove alene igjen :)

Skrevet

Fordi det er koselig, trygt og vi ikke har gitt oss med ammingen ennå. Eldste samsov til hun ble to år. Da fikk hun stor seng med sengehest på eget rom, og hun har uten problemer sovet der siden. Tenker lillesøsteren skal få eget rom eller sove på samme rom som storesøsteren når hun blir ca ett og et halvt. :)

Skrevet

Det er praktisk når det for tiden er noen urolige netter pga jeksler og hjørnetenner som bryter frem også. Slipper å stå opp for noe. ;)

Gjest sussie77
Skrevet

Det er bare å vise de hvordan de går ned med bena først. Rett og slett ta tak i de, snu de og la dem skli sakte ned kanten mens du holder. Vår på 13 mnd lærte det kun ved to demonstrasjoner og har kunnet det i månedsvis. :) Hun vekker meg umiddelbart om hun våkner på natten. Går veldig fint. :)

Sånn har jeg gjort også med begge mine. Begynte allerede når de var 9 måneder. De tok det omtrent med en gang. :)

Samsover fremdeles med min datter som er snart 2 år. Og det gjør jeg fordi det er den eneste måte hun sover på.Og jeg nattammet henne også lenge(17 måneder), og da var det praktisk sånn. Men hun skal snart få egen seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...