Gå til innhold

Hva er egentlig sunnest av margari og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym poster: 638177ac7bc1131f26bc7f62a5b91dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ble postet litt tidlig den. Hva er egentlig sunnest av meierismør og margarin? Blir ikke klok på dette jeg

Anonym poster: 0c95dacb7c9e7e1f1315ac896e75739e

Skrevet

Spørs kven du spør.

Eg stolar mest på dei som seier smøret er sunnast, då margarin ikkje er godt..

Skrevet

Er smører sunnere fordi margarinet har gått gjennom en lang unaturlig prosess? Men så er det jo de som mener at all meieriprodukter ikke er bra... akkuratt blitt påvist pcos og er anbefalt et lavkarbo kosthold. Det er en jungel av meninger der altså

Anonym poster: 0c95dacb7c9e7e1f1315ac896e75739e

Skrevet

Vel, margarin er jo i grunn og bunn plast, så... ;-)

Anonym poster: 343fd708f9eb84bd8ce3372a41cd5bc8

Skrevet

Meierismør. I moderate mengder, etter min mening.

Skrevet

Hvis du passer kaloriene er margarin et bedre valg, spiser du lavkarbo er du mer programforpliktet til å velge smør, selv om margarin på lavkarbo går helt fint.

Hva som er sunnest kommer an på hvilken kostholdsretning du mener innehar sannheten. Selv er jeg opptatt av rene råvarer og velger mat uten lange ingredienslister med, for meg, ukjente ingredienser. Min stemme går til smør.

Anonym poster: 1a43c1ae8d23fd25c81fc74021c2d358

Skrevet

Ingen er sunnest. Verken smør eller margarin gjør underverker for kroppen ;)

Jeg er inne i en smør-periode, og det er mest for smakens skyld.

Skrevet

Min bror leser ernæring og sier smør, helt avgjort. Da handler det om å spise så rene råvarer som mulig.

Anonym poster: fb83dfa8c2381c9a3cd32f218166bb6c

Skrevet

Enig med de som sier smør. Selvsagt, alt med måte, vil jeg vel si. Men tror man blir mettere av smør, i tillegg er det ikke tuklet like mye med. Jeg stoler mer på kuer enn fabrikker?

Det er vel noen lavkarbo-retninger som sier at man ikke bør spise noe særlig meieriprodukter? Tror man må kjenne hva ens egen kropp tåler. Jeg kan fint spise smør, men melk, yoghurt, rømme osv blir for mye. Det har kanskje noe med at en spiseskje smør kommer man langt med, mens skal man spise yoghurt blir det gjerne mye mer enn en spiseskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...