Gå til innhold

Blå mellom øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett det hos mange barn, og kom over et barn i dag igjen som var veldig blå liksom helt øverst på nesa mellom øynene.... noen som vet hva dette kommer av? Hmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er sånn. Tror det er en blodåre som synes. Blitt mindre og mindre synlig så regner med det forsvinner.

Anonym poster: 0b3e2091337fd2cfae36d14dd0635920

Skrevet

Det er nok det som kalles "storkebitt". Det stammer fra fødselen men forsvinner av seg selv. For noen kan det vare helt opp i 4-5 års alderen, og hos noen blir det mer synlig om barnet blir sint/varm eller generelt "rød i hodet" :)

Anonym poster: cf078b86331fb3fb53895a3c51b39865

Skrevet

Min jente var det som liten. Legen sa at det er veldig vanlig og at det rett og slett skyldes tynn hud.. det går kraftige vener opp til hjernen der og kan sees godt når huden er tynn. Noen har også venene nærmere huden enn sndre. Jeg selv har feks ganske tydelige årer i tinningene, somjeg smknkef bort :)

Anonym poster: 6ad3d3b3cd5ea1045a4036b20e8bc187

Skrevet

Det er nok det som kalles "storkebitt". Det stammer fra fødselen men forsvinner av seg selv. For noen kan det vare helt opp i 4-5 års alderen, og hos noen blir det mer synlig om barnet blir sint/varm eller generelt "rød i hodet" :)

Anonym poster: cf078b86331fb3fb53895a3c51b39865

Storkebitt er vel mer et rødt merke i huden? Mer som et slags fldselsmerke som avtar mef tiden... Tror ikke det er det samme altså

Anonym poster: 6ad3d3b3cd5ea1045a4036b20e8bc187

Skrevet

Datteren min har det. Det er er blodåre som synes pga tynn hud. Har fått flere kommentarer på om hun har blåmerke øverst på nesa/mellom øynene..

Anonym poster: 9044c0e1e171635dfb4b0db9ca396738

Skrevet

jenta vår har det, det er en blodåre som krysser akkurat mellom øynene. regner med at det blir bedre med alder, uansett:

Noen barn har føflekker, andre de har bart, noen må ha briller, noen ikke hår. Noen snakker ikke, noen kanke gå, Alle er forskjellige, men det er utenpååå

Anonym poster: f9c3fbc93c102c9393f20a10368ba4f8

Skrevet

Det var ikke ment som kritikk. Jeg bare lurte på hva det kom av.

Storkebitt er det ikke, jeg vet hva det er, men takk!

Jeg mente det ikke stygt hvis noen trudde det, og jeg vet godt at barn er forskjellig .

Et barn er ikke mindre pent pga en blodåre !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...