Gå til innhold

Hva syns dere om "fuglemating"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos en venninne for litt siden som tygget maten, spyttet den ut igjen og gav den til babyen sin. Ble mildt sagt litt sjokkert. Er dette vanlig? Kan man ikke bare mose maten godt eller bruke stavmikser? Er dette noe dere gjør?

Anonym poster: afcef52458384c2ccc202f2b62c0ef33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Leste et sted at de bakteriene vi har i munnen og på tennene kan overføres til barnet og det høres ubeskrivelig ekkelt ut for barnet. Nå har jeg fine og gode tenner, men man vet aldri og plutselig å ligger det karies eller noe på lur som overføres til barnet. Nei, æsj! Jeg liker forresten heller ikke mat som andre har tygd på først....

Anonym poster: 371159deaef21c421014e3a09f584160

Skrevet

ÆSJ!!!

Anonym poster: 900ee0b3aa3263779ff52bcde42d99b2

Skrevet

Æsj!

Anonym poster: 1c2d4582cf1bb7ff124c8a78d8d7a439

Skrevet

Nei, æsj!

Skrevet

Æsj!!

Skrevet

Så det var ikke bare meg som syns dette var rart, nei. Visste liksom ikke hvor jeg skulle se...

HI

Anonym poster: 033b47349aee3d3a0cfe4eeca0a68d52

Skrevet

æsj, så ekkelt.. :s

Anonym poster: 192ae92957767fa5743cf038669a2901

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det selv, men ser man "praktisk" på det så er dette den måten barn i tusenvis av år ble introdusert for fast føde på. Mor tygde til riktig konsistens, mors enzymer i munnen blander seg med maten og gjør det lettere fordøyelig for barnet, og i tillegg får barnet overført en del av mors immunforsvar i samme slengen.

Det er jo også vist at folk som kysser ofte har bedre immunforsvar enn de som ikke kysser, og det blir jo samme greia, egentlig. Eller er det ingen av dere "æsj"-damer som noensinne tungekysser med mannen eller har munnsex med ham? ;)

Anonym poster: 67a7f0cc3b447477414ee690f9b99920

Skrevet

Jeg har aldri tygd maten for han, men smaker ofte på en bit for å sjekke tempen før han får den.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det selv, men om det er korrekt det som er skrevet over, skal jeg holde tilbake "æsj".

Skrevet

I alle dager ... Sa hun noe om hvorfor ?

Skrevet

Jeg har aldri gjort det til ungen min, men ettåringen tygger gjerne litt på maten sin, tar den ut, og prøver å mate meg med den.

Skrevet

I alle dager ... Sa hun noe om hvorfor ?

Nei, jeg ble så målløs at jeg ikke spurte.

HI

Anonym poster: 033b47349aee3d3a0cfe4eeca0a68d52

Skrevet

Jeg gjorde det med mellomste barnet mitt når hun var liten. Syns det er ekkelt å tenke på nå, og husker ærlig talt ikke hvorfor jeg gjorde det, bortsett fra at det var eneste måten hun fikk det i seg ( gjorde det kun med brødskiver). Kunne aldri tenkt meg å gjort det med minsten nå.

Anonym poster: 0d3457942c285b2fc2dbbdaf0c9273ae

Skrevet

Men er det ærlig talt så veldig ekkelt da? Hvorfor (detaljert)?

Hva med når sutten faller på gulvet, og du selv sutter på den for å få den ren - er det også ekkelt?

Skrevet

Hva med når sutten faller på gulvet, og du selv sutter på den for å få den ren - er det også ekkelt?

Ja! Hvis den har fallt på gulvet gir jeg den enten uten å vaske den eller jeg finner en ny. Noe av det ekleste jeg ser er foreldre som putter smokken i munnen for så å gi den til babyen (og det er nok fordi jeg aldri ha sett noen tygge maten og gi den til babyen, hadde jeg sett det, hadde det vært det ekleste jeg hadde sett).

Anonym poster: 4ef05aa26d9b935eec42a7c8163de095

Skrevet

Men hvorfor er det ekkelt? - Det er jo samme kjøtt og blod. Har du aldri delt flaske eller lipgloss med venninner, eller delt tannkost med mannen?

Skrevet

Det er jo også vist at folk som kysser ofte har bedre immunforsvar enn de som ikke kysser, og det blir jo samme greia, egentlig. Eller er det ingen av dere "æsj"-damer som noensinne tungekysser med mannen eller har munnsex med ham? wink.png

Anonym poster: 67a7f0cc3b447477414ee690f9b99920

Jeg er en av de som sier æsj, og nei jeg tungekysser ikke eller har munnsex med mannen min. Det byr meg imot, sånn er jeg bare. Kan vel ikke si vi kysser så mye til vanlig heller.

Og immunforsvaret mitt.... det er det mange som misunner meg, jeg står over alt. I løpet av ett år er jeg knapt forkjølet.

Anonym poster: fcc73e556915b8d2aec359dcd5219db7

Skrevet

Men hvorfor er det ekkelt? - Det er jo samme kjøtt og blod. Har du aldri delt flaske eller lipgloss med venninner, eller delt tannkost med mannen?

Nei, jeg har faktisk aldri det. Jeg syns bare det er ekkelt. På samme måte som andre har andre ting de syns er ekkelt. Du har sikker noe du syns er ekkelt du også, men det er ikke sikkert jeg syns det samme....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er enkelt å putte smokken i munnen fordi bakteriene overføres og kan føre til hull i barnas tenner

Skrevet (endret)

Nei, jeg har faktisk aldri det. Jeg syns bare det er ekkelt. På samme måte som andre har andre ting de syns er ekkelt. Du har sikker noe du syns er ekkelt du også, men det er ikke sikkert jeg syns det samme....

Jeg synes svært lite er ekkelt. Ikke noe jeg kommer på nå. ;-) Men jeg forstår deg, så jeg skal ikke kverulere! Endret av Lykketroll på landet
Skrevet

Ja! Hvis den har fallt på gulvet gir jeg den enten uten å vaske den eller jeg finner en ny. Noe av det ekleste jeg ser er foreldre som putter smokken i munnen for så å gi den til babyen (og det er nok fordi jeg aldri ha sett noen tygge maten og gi den til babyen, hadde jeg sett det, hadde det vært det ekleste jeg hadde sett).

Anonym poster: 4ef05aa26d9b935eec42a7c8163de095

En ny studie viser at ved å putte smokken i foreldrenes munn så vil du beskytte barnet ditt mot astma og allergier. Vi pratet om det når vi ble foreldre, og har bevisst hatt den i vår munn.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/-smokk-i-voksenmunn-bra-for-barnet/

Anonym poster: 557090a268be5d55e945f0c413c44279

Skrevet

Infeksjonsmedisineren her jeg jobber mener og at det er en genial måte å overføre passe mengde bakterier på, slik at babyen ikke blir syk, men får utviklet immunforsvaret sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...