Lego-woman Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Ja jeg lurer på hvor mange kontoer dere har? Og får dere lønna inn på bruks-konto eller sparekonto? Har dere egen felleskonto?
MissUnderCover Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Har en bruks/lønnskonto, en sparekonto, en felles matkonto med hvert vårt kort, og en felles regningskonto...
Sølvpanter Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Vi har tre helt seperate kontoer. En som jeg har privat i bare mitt navn der min lønner kommer inn, en som er bare mannen min sin og der hans lønn kommer inn og en felleskonto som igjen forgrener seg ut på flere "underkontoer" som felles sparekonto, felles forbrukskonto, regningskonto osv. Vi overfører begge all lønn til felleskonto der det går faste trekk til de andre kontoene. Begge har kort til samme forbrukskonto. På de private kontoene lar vi det stå igjen ca 2000 kr for å ha i tilfelle det skulle være tomt på felleskonto. Dette hørtes sikkert litt innviklet ut, men det er veldig praktisk og greit, og det meste går automatisk.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har to kontoer som jeg har kort til(2 forskjellige banker) I den ene banken har jeg brukskonto hvor lønnen kommer inn på, og høyrentekonto. I den andre banken har jeg 8 kontoer, en til strøm, høyrente, ferie, regninger, mat, ett til hver av barna og brukskonto hvor barnebidrag og barnetrygden kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Du_har_mange _rare_tråder!!!! Er du norsk eller utlending? Anonym poster: d76fbe92f6b166e24f091dad58e18b07
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Mat, lønn, spare, regning, budsjett, en hver til ungene, og bsu
Gemini77 Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 En lønns-/brukskonto som lønnen kommer inn på hver mnd. Så har jeg en sparekonto, matkonto, regningskonto og en felles barnekonto. Jeg og barnefar er ikke sammen lenger men matkonto og regningskonto var felles før. Nå har vi en felles barnekonto som vi setter inn 3000 kr i mnd på hver og så får barnehage og SFO ut fra den. Og den vi bruker hvis vi skal kjøpe felles ting til barna slik som vintersko, dresser etc. Samme dag som lønningen kommer så går pengene ut automatisk til de andre kontoene slik at jeg vet hva jeg Har å forholde meg til som eget forbruk uten at det går ut over regninger, mat og sparing.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Altfor mange.. Jeg har 2brukskontoer, 1 sparekonto, 1 høyrentekonto, bsu, 1 felles med mannen. Barna har 1 konto hver. (2stk), så har vi vel enda en felles konto. Mannen har brukskonto, bsu, spare og div. Heldigvis bare et bankkort da. Anonym poster: a6316c8fd97983cca445e7f0abf32d0b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har fire, en lønnskonto, en sparekonto og sparekonto til hvert av barna. Mannen har vel to tror jeg. Vi har felles økonomi, men har ikke sett behovet for felles konto.. Anonym poster: 986bb4d7a6d4f8cbdea4286968ab7cba
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har en sparekonto og to brukskontoer, en til regninger og en til annet. Mannen er selvstendig næringsdrivende og har en konto til skatt, en til moms, en bedriftskonto og en privat brukskonto. Også har barnet vårt en sparekonto. Anonym poster: 04ae14075e0a7b83a76f5aec3aa5f6fd
Kyllingbein Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Alt for mange her og. To brukskontoer i to banker.. To høyrentekonto, to sparekonto, en bsu og en superspar.
DaTuMa Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Alt for mange Vi har to felles, en til barnesparing og en bsu, jeg har 3 egne, mannen har 3 egne tror jeg. Skjønner egentlig ikke hva vi skal med alle sammen. Mister litt oversikten.....herregud 10 kontoer til sammen
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 2 lønnskontoer, en sparekonto og en BSU. Åja, også en til guttungen Anonym poster: d72bb520766dfe1bec53dd1638c81cb9
Helene7 Skrevet 14. mai 2013 #14 Skrevet 14. mai 2013 Fem. En sparekonto, to brukskonto, bsu og felleskonto med mannen.
Lego-woman Skrevet 15. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. mai 2013 Du_har_mange _rare_tråder!!!! Er du norsk eller utlending? Anonym poster: d76fbe92f6b166e24f091dad58e18b07 Synes du det? Jeg er norsk...
MissMagica Skrevet 15. mai 2013 #16 Skrevet 15. mai 2013 En lønnskonto, en sparekonto og en BSU-konto.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #17 Skrevet 15. mai 2013 Har to sparekontoer, en er min privat sparing. en felles. har bruks konto. har bsu konto. og en regningskonto og en konto hvor lån blir trekt fra. Anonym poster: 2227d8cc3658312060694f5d9e2b5b93
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #18 Skrevet 15. mai 2013 Vi har hver vår personkonto som lønnen vår kommer inn på. Så har vi en felles regningskonto, begge har fast trekk fra personkonto til denne kontoen på lønningsdag hver måned. Så har vi en felles matkonto, fast overføring til denne kontoen fra regningskontoen hver måned. Vi har eget kort på denne kontoen. Så har vi en egen konto som datteren vår sin hjelpestønad kommer inn på. Mannen har tre firmakontoer (han er selvstendig næringsdrivende). Så har alle fire barna hver sin sparebøssekonto. Jeg har i tillegg en høyrentekonto og en ekstra personkonto. Sparing gjør vi på flexikontoen (boliglånet, som også vises som en egen konto i nettbanken). Anonym poster: 5e19fbe2db7be27e7ffac2ba4428614e
Gjest Thunder Road Skrevet 15. mai 2013 #19 Skrevet 15. mai 2013 Lønnskonto, sparekonto og bsu-konto. Har ingen felles med mannen.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #20 Skrevet 15. mai 2013 Felles lønnskonto Sparekonto Regningkonto 2x brukskonto 3x sparekonto til barn 2x brukskonto til barn Anonym poster: e9fa46d3bf0f0650e5c48de57e036325
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #21 Skrevet 15. mai 2013 Hver vår lønningskonto/brukskonto 2 regningskonto - 1 privat og 1 til bedriften 1 brukskonto til bedriften 1 sparekonto 1 buffer (sparekontoen er til ferier, denne er til kjøleskap/bil osv som plutselig ryker) 2 sparekonto til barna Anonym poster: 8a6ce0f4c50c53edec870a3dacdbf2f6
LittLykkelig Skrevet 15. mai 2013 #22 Skrevet 15. mai 2013 Oo. Ja nå kommer systemfreaken: jeg har brukskonto der lønna kommer, sparekonto, BSU, bufferkonto, husleie-og strøm-konto, barneutstyrskonto med et kort (barnetrygd som vi betaler klær og utstyr til barna med), bilkonto med et kort hver (bensin, penger til reperasjoner, årsavgift og lån osv), matkonto med et kort hver. Barna har egen sparekonto og mannen har vel lønnskonto, sparekonto og BSU. Jeg liker at pengene går inn på forskjellige kontoer, så har jeg en følelse av kontroll over forbruket
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #23 Skrevet 15. mai 2013 Har fire kontoer. En lønnskonto, en regningskonto (her ligger alt inne på autotrekk), en konto som står i min samboers navn (må ha det fordi han ikke kan få studielån på min konto) og en sparekonto til sønnen vår. Anonym poster: 5be66d0ad464e94f4b2f5a92ccf61a64
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2013 #24 Skrevet 15. mai 2013 Ser man kun på mine, og ikke barna sine, så har jeg 3 konti. En lønnskonto, en regningskonto og en sparekonto. Anonym poster: 5013ce6cee085d39a977269edbe51108
Hringariki Skrevet 15. mai 2013 #25 Skrevet 15. mai 2013 Brukskonto (hvor lønna kommer inn) Tilleggskonto (overfører månedlig til denne for regninger som kommer kvartalsvis, feks lånekassa, husalarm, forsikringer o.l..) Sparekonto BSU Sparekonto med datters penger Har også en konto i en annen bank, som jeg verken har visakort eller nettbank til. Dvs det står en liten buffer der som jeg aldri "ser", og som er kronglete å få tak i (må fysisk i filialen osv)... Ellers er jeg lett svak for å "bare låne litt" fra de andre kontoene, så denne er en nødvendighet Ingen felles kontoer med mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå