Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hvordan virker egentlig rulleski? Jeg synes det ser fryktelig skummelt ut, særlig med tanke på fart og asfalt, og hvordan bremse? Har et barn som ønsker seg rulleski, og egentlig kunne jeg tenke meg å forlenge skisesongen selv også..., men det ser så farlig ut! Noen som kan forklare meg hvordan rulleski virker? Finnes det ulike typer rulleski for eksempel? Anonym poster: 4f75ec96baa430c33d5f1cd0c3a2bd7a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 http://www.tv2.no/sporty/ski/nybegynnertabbene-du-maa-unngaa-paa-rulleski-3821305.html Her står mye av det du trenger å vite. Anonym poster: f9dd632c7cfdd2ba13b9c6277e0b935d
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Kjøp i så fall skøyteski! Jeg har klassiske ski og det ender med staking hele veien bortsett fra oppoverbakker. Da er rollerblades morsommere. Bremse lærer man seg til. Det blir som en plog bare at man flytter ett og ett bein i v-en om du skjønner. Bruk kne-og albuebeskyttere til det sitter så blir det ikke så vondt om man skulle være uheldig. Anonym poster: e8dd976b47e0ea4561880f9099b86c7e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Takk for tips! :-) Anonym poster: 4f75ec96baa430c33d5f1cd0c3a2bd7a
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Hvis du først faller, er det mye verre enn på vanlig ski. Svigerfar går på rulleski og hadde et fall i fjor og han var veldig oppskrubbet etterpå. Han brakk heldigvis ingenting, men det var bare flaks... Men hvis man holder seg på beina er det sikkert veldig gøy Anonym poster: da9b61281a53e45b68c876616121ed07
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 Ja, det er nettopp det. Å ramle ute i skiløypa er jo noe helt annet... Jeg er litt engstelig for hvor lett det kan være å falle på rulleski. Hvor mye må man passe seg? Små humper, små steiner, og nedoverbakker føles litt skrekken. Tenk om det plutselig går fort og jeg ikke klarer å stanse! Og langt mindre tørre å sette slike ski på mitt barn. Hvordan fungerer egne baner for rulleskøyter? Er det en slik på Fornebu i Nansen-parken? Er den da ribbet for skumle nedoverbakker? Anonym poster: 4f75ec96baa430c33d5f1cd0c3a2bd7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå