Gå til innhold

Hvor mye koster det og operere ut jeksel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har 2 kranglete jeksler som har slitt med lenge. Særlig den ene vokser veldig skjevt utover til siden. sliter med veldig tannpine i perioder. som minner veldig om kraftig migrene. tannlege mente at dette skulle gå seg til men det har det ikke gjort.

forstått det slik at jeg først må til vanlig tannlege og bli henvist til sykehuset til kjevekirurg.

Hvor mye koster dette ca?

Er det slik at jeg må betale for timen hos kjevekirurg selv også? eller er time hos kjevekirurg støttet av folketrygden på samme måte som fysioterapaut og lege kiropraktor.

understreker at det er snakk om operere ut jeksel ikke trekking, ingen av jekslene har vokst ut enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler selv ja.

Anonym poster: 46f01bd0764f26171516d482fcea76eb

Skrevet

Vet du noe mer om ca hvor mye det koster hos kjevekirurg?

Går det an og få henvisning til kjevekirurg via fastlege?

Skrevet

Lurer også på og reise til Sverige for og operere ut jeksel..

Skrevet

Jeg opererte ut visdomstann for noen år siden. Betalte bare 200/300 kr, grunnet trygderefusjon eller hva det heter. Bare ring tannlegen og hør.

Skrevet

Jeg opererte ut visdomstann for noen år siden. Betalte bare 200/300 kr, grunnet trygderefusjon eller hva det heter. Bare ring tannlegen og hør.

oi det var ikke mye.

Beklager at jeg spør men hvor gammel var du da?

Skrevet

Godt over 20:-) Jeg trodde det skulle bli mer, men var visst bare egenandel jeg skulle betale. Mye styr også, satt i stolen i over en time, men godt å få den ut!

Skrevet (endret)

Godt over 20:-) Jeg trodde det skulle bli mer, men var visst bare egenandel jeg skulle betale. Mye styr også, satt i stolen i over en time, men godt å få den ut!

Da så tenkte du kanskje var 19-21år. tror 21 år er siste året en bare betaler prosentvis av alle tannlegeregninger.

Endret av Lego-woman
Skrevet

Nope, nærmere 30.

Skrevet

Ta å ring tannlegen din for å høre, evt ring andre tannleger dersom din faste ikke er med i ordningen. Mye å spare!

Skrevet

Ta å ring tannlegen din for å høre, evt ring andre tannleger dersom din faste ikke er med i ordningen. Mye å spare!

Har gått til privat en gang tidligere pga denne jekselen, kostet 1200 kr og han ville ikke henvise meg til kjevekirurg - det får vi gjøre neste gang.

Men forstå ikke helt hva du mener, for jeg trodde ikke det var bare tannlege jeg skulle til, har forstått det slik at jeg må til tannlege for og så bli henvist til kjevekirurg.

Skrevet

Jeg slapp kjevekirug, vanlig (flink!) tannlege opererte den ut...

Skrevet

jeg får vel ringe rundt til forskjellig i morgen.

Har vert til 2 ulike tannleger som ikke ville gjøre noe med den. Kanskje det er fordi den vokser såpass skjevt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...