Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 .... hvor lenge varer suget? har holdt opp i en måned nå, og debatterer enda med meg selv hver gang jeg er og handler. jeg er gravid og vil jo ikke sprekke, men kjenner at jeg har begynt å tenke at "en kan jo ikke skade" folk sier jo alltid at etter en liten stund forsvant suget helt og de savner det ikke engang men jeg savner det skikkelig! så om dere kan være helt ærlige, hvor lenge varte suget? og har dere virkelig sluttet å savne røyken? ikke bare smaken og følelsen men også det sosiale og beroligende i ritualet? Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f
kaklemor Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet å røyke i desember og har kun hatt et sug to ganger siden da.. Nå kjenner jeg at det virkelig er ekkelt med røyk og blir uvel av lukten. Jeg er ikke helt anti-røyker fordi jeg har sluttet så har mange i nær krets som røyker og jeg SAVNER IKKE røyken
Poetika med K Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Dønn ærlig, suget var borte etter 3-4 dager, og etter det var det kun det sosiale aspektet igjen. En periode fortsatte jeg å ta et par på fest (og klarte gudskjelov å holde meg til det, men det skal ikke du gjøre som er gravid) - men så ble jeg gravid med eldste og har ikke tatt et trekk siden. Og savner det heller aldri.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 Dette er nok ikke svaret du ønsker deg men for meg forsvsnt det egentlig aldri. Jeg slet virkelig når jeg var sammen med andre som røyket og etter en tid begynte jeg å sprekke ved sosiale anledninger, kjøpte en tipakning hvis jeg skulle ut eller på fest e.l. Jeg sprakk skikkelig et par-tre ganger også slik at jeg gradvis begynte å røyke daglig igjen ved flere anlednknger.. selv etter måneder fullstendig uten røyk kunne jeg plutselig sprekke igjen.. Så, for meg ble nikotintyggis redningen. Jeg tygger på femte året nå og selv om det ikke er helt ufarlig med nikotintyggis er det mye mindre risikabelt enn å røyke... jeg greier imidlertid å holde meg fullstendig unna røyk når jeg bruket nikotintyggis, og har aldri lyst på røyk.. ikke litt engang... Anonym poster: ec679c2dac8007bcf5a75351491685b6
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #5 Skrevet 14. mai 2013 Dette er nok ikke svaret du ønsker deg men for meg forsvsnt det egentlig aldri. Jeg slet virkelig når jeg var sammen med andre som røyket og etter en tid begynte jeg å sprekke ved sosiale anledninger, kjøpte en tipakning hvis jeg skulle ut eller på fest e.l. Jeg sprakk skikkelig et par-tre ganger også slik at jeg gradvis begynte å røyke daglig igjen ved flere anlednknger.. selv etter måneder fullstendig uten røyk kunne jeg plutselig sprekke igjen.. Så, for meg ble nikotintyggis redningen. Jeg tygger på femte året nå og selv om det ikke er helt ufarlig med nikotintyggis er det mye mindre risikabelt enn å røyke... jeg greier imidlertid å holde meg fullstendig unna røyk når jeg bruket nikotintyggis, og har aldri lyst på røyk.. ikke litt engang... Anonym poster: ec679c2dac8007bcf5a75351491685b6 hehehe... dette er vel akkurat det svaret jeg håpet på... jeg er NORMAL!!!!!!!!!!!!! det er utrolig frustrerende at "alle" slutter og aldri kjenner sug eller er fristet til å sprekke når jeg selv savner røyken noe så fryktelig!!! skal nok klare meg ut graviditeten og ammingen, for da har jeg jo en grunn, men hvis suget/lysten ikke er borte innen da, hvordan i alle dager skal jeg klare å la være å begynne igjen??? jeg synes jo egentlig det er veldig bra at jeg har klart å slutte... Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 .... hvor lenge varer suget? har holdt opp i en måned nå, og debatterer enda med meg selv hver gang jeg er og handler. jeg er gravid og vil jo ikke sprekke, men kjenner at jeg har begynt å tenke at "en kan jo ikke skade" folk sier jo alltid at etter en liten stund forsvant suget helt og de savner det ikke engang men jeg savner det skikkelig! så om dere kan være helt ærlige, hvor lenge varte suget? og har dere virkelig sluttet å savne røyken? ikke bare smaken og følelsen men også det sosiale og beroligende i ritualet? Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f Sluttet i høst da jeg ble gravid og har vært røykesyk siden. Er fortsatt like gale dessverre. Anonym poster: 47c54aca853f4be5dc42ebb9f4d4c568
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #7 Skrevet 14. mai 2013 .... hvor lenge varer suget? har holdt opp i en måned nå, og debatterer enda med meg selv hver gang jeg er og handler. jeg er gravid og vil jo ikke sprekke, men kjenner at jeg har begynt å tenke at "en kan jo ikke skade" folk sier jo alltid at etter en liten stund forsvant suget helt og de savner det ikke engang men jeg savner det skikkelig! så om dere kan være helt ærlige, hvor lenge varte suget? og har dere virkelig sluttet å savne røyken? ikke bare smaken og følelsen men også det sosiale og beroligende i ritualet? Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f Sluttet i høst da jeg ble gravid og har vært røykesyk siden. Er fortsatt like gale dessverre. Anonym poster: 47c54aca853f4be5dc42ebb9f4d4c568 kjenner til det jah.... Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f
Countess Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet i desember da jeg ble gravid, og det er ikke et direkte røyksug lengre..men jeg savner det ennå, og det vil jeg nok fortsette å gjøre Men, nå er du gravid! Da klarer du å holde deg.. Du har en grunn til ikke p sprekke, noe man ikke har ellers. Dette er den perfekte anledningen til å bli røykfri bare ikke gi etter for fristelsen, styr unna røykere og slutt å tenk på det. Drikk et glass vann og ta deg en tyggis når du kjenner suget. Lukker til.. Du er kjempeflink
annesmil Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet for 5 år siden, og har forsatt lyst på røyk... Har ikke tatt ett eneste trekk, ingen fest røyk eller noe. Vet at jeg kommer til å begynne igjen om jeg unner meg en eneste en... Det er det aller verste/vanskeligste jeg har gjort og ødela en del av gleden over å være gravid med mitt første barn. Så det holder meg unna røyken, jeg er nå i midt tredje svangerskap og nyter det å ikke måtte slutte.... Stay strong!!! PS, sønnen min på snart 5 fortalte stolt til bestefar en dag de var på tur, "vet du hva, mamma sluttet å røyke bare på grunn av meg og at hun ikke ville at jeg skulle få røyk inni meg". ' Jeg har aldri snakket med han om dette, han har sett bilder av meg som røyker og har spurt om når jeg sluttet. Jeg sa jeg sluttet når han var i magen min. Det er en flott gave å gi barnet i magen, om du klarer det!! Lykke til!!!
Eliane Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet 9januar 2012,ble gravid i februar 12,er fremdeles røykfri,men har fremdeles røyksug. Kommer ikke til å ta den ene som sikkert ikke gjør noen skade,for vet at da er det lettere å ta den neste og neste og neste... Du er helt normal,men ikke ta en røyk,tenk på den i magen!
valkyrien Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet å røyke i november 2009, og jeg savner fortsatt røyken etter sex og røyken sammen med utepilsen...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Jeg hadde røyksug lenge. Husker ikke hvor lenge nå, men hadde det enda av og til etter 1,5 år. Ikke så ofte, men ukentlig. Nå etter snart 9 år er det kun ett blaff en eller to ganger i året og det er lett å vifte bort for jeg kommer aldri til å begynne igjen uansett. Sluttet dagen før vi skulle begynne prøvingen på første ungen. Anonym poster: 4e108f915b677bc056656a14c008efe9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 Har du lest endelig ikke-røyker? Mannen min var som deg. Suget forsvant aldri. Han slet i to år, sluttet tre-fire mnd, sprakk en kveld, røykte en uke eller to, sluttet i et halvt år, ny sprekk.... Osv.... Etter han leste boka endret det mentale seg hos ham. Han ble kvitt suget over natta. Det er veldig mye psykisk som spiller inn. Anonym poster: a8821137ffb0ca6568c04d2fa7058af5
Barbarella og froskebarna Skrevet 14. mai 2013 #14 Skrevet 14. mai 2013 Sluttet for 10 år siden. Slet veldig med å slutte, begynte igjen hele tiden og suget var helt vanvittig. Så begynte jeg å trene mye, og det hjalp veldig! Ikke så lett når du er gravid da, men jeg ble rett og slett avhengig av trening i stedet, og når suget etter røyk ble ille tok jeg heller en treningstur. God samvittighet, og det tok bort suget. Trenger vel ikke å si at jeg ikke hadde barn den gangen, siden jeg kunne trene når det passet meg ;-) Har ikke tatt et trekk siden jeg sluttet siste gangen, og suget var vel borte etter 3/4/5 mnd tror jeg? Det ble gradvis bedre da, det gjorde godt å kjenne at jo lengre tid som gikk ble suget svakere, og jeg hadde mer å miste om jeg sprakk. Lykke til, du er flink som har sluttet, stå på!
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 14. mai 2013 #15 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet i 2006, men har fortsatt lyst på røyk den dag i dag. Når jeg går forbi folk på gaten som røyker er det nesten så jeg har lyst til å få dem til å blåse røyken på meg. Synes det lukter fantastisk godt
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #16 Skrevet 14. mai 2013 En gang røyker - alltid røyker. Men det er klart at suget avtar med tiden- Hos meg tok det vel cirka en til to mnd før jeg sluttet å tenke intenst på røyk i situasjoner jeg normalt ville tatt en blås. Kjemp videre - du er kjempeflink Anonym poster: 9de6a37886dfc0f092bb259ffe7809f9
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #17 Skrevet 14. mai 2013 Sluttet for 10 år siden. Slet veldig med å slutte, begynte igjen hele tiden og suget var helt vanvittig. Så begynte jeg å trene mye, og det hjalp veldig! Ikke så lett når du er gravid da, men jeg ble rett og slett avhengig av trening i stedet, og når suget etter røyk ble ille tok jeg heller en treningstur. God samvittighet, og det tok bort suget. Trenger vel ikke å si at jeg ikke hadde barn den gangen, siden jeg kunne trene når det passet meg ;-) Har ikke tatt et trekk siden jeg sluttet siste gangen, og suget var vel borte etter 3/4/5 mnd tror jeg? Det ble gradvis bedre da, det gjorde godt å kjenne at jo lengre tid som gikk ble suget svakere, og jeg hadde mer å miste om jeg sprakk. Lykke til, du er flink som har sluttet, stå på! Jeg har tenkt tanken på at jeg trenger en ny "avhengighet". Tusen takk til alle som svarer! Dette er oppmuntrende! Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f
Bondejenta&lillegutt Skrevet 14. mai 2013 #18 Skrevet 14. mai 2013 .... hvor lenge varer suget? har holdt opp i en måned nå, og debatterer enda med meg selv hver gang jeg er og handler. jeg er gravid og vil jo ikke sprekke, men kjenner at jeg har begynt å tenke at "en kan jo ikke skade" folk sier jo alltid at etter en liten stund forsvant suget helt og de savner det ikke engang men jeg savner det skikkelig! så om dere kan være helt ærlige, hvor lenge varte suget? og har dere virkelig sluttet å savne røyken? ikke bare smaken og følelsen men også det sosiale og beroligende i ritualet? Anonym poster: 59f7987b094e7490463e38ddd4e54f7f Akk, drømmer om når eg kan ta meg en røyk Suget som i at eg MÅ ha en røyk er vel vekke, men den mm hadde vært godt med en no, og ett glass champane brus i ett vinglass den er nok langt i fra vekke har røyk liggende i kartongvis, klarer fint å la vær, men har lyst på..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #19 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har aldri røykt, men kjenner flere som har hatt stor hjelp av boka til Paul McKenna. Anonym poster: b17bf30e544c3283b7f6fa1740d42225
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #20 Skrevet 14. mai 2013 Jeg sluttet da jeg ble gravid. Klarte det aldri før jeg ble gravid, men da spiren satt var det lett! Tror jeg hadde røyksug i en uke maks da. Men jeg hadde litt røyksug om sommeren, sånn etter maten ute i syden og sånn lenge, kanskje i 2-3 år etterpå. Anonym poster: c867c11f733e905421d42722aa9e0c10
Håper<3 Skrevet 14. mai 2013 #21 Skrevet 14. mai 2013 Sluttet i mars i fjor når jeg fikk positiv test, suget sliter jeg fortsatt med. Dessverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå