Gå til innhold

noen som vet helt sikkert? keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis morkaken min ligger bak så må de ikke skjære igjennom den for å få ut barnet?

Anonym poster: 60dd3ded838a673222bb07e5baf7aeeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skjærer jo på magen for å få ut barnet, skjønner ikke helt hva du mener? Morkaken ligger jo bak hos de fleste!

En venninne av meg tok KS ved foranliggende morkake, hørte aldri om at det var noe problem?

Om de skjærte i den vet jeg ikke? Et KS går fort,ungen er ute på under 10 min:)

Anonym poster: 010d46e8180573055c98389a8350f06f

Skrevet

Om morkakaken ligger bak skjærer de ikke gjennom den nei.

Da jeg hadde keisersnitt snittet de hull på livmoren, støvsugde ut vann, hentet barnet ut også skrapte de ut morkaken. Da skulle livmoren trekke seg sammen så blødningen stanset, men det er ikke alltid kroppen gjør det av seg selv når man ikke føder vaginalt så da får man medisiner som hjelper kroppen med den prosessen.

Det hele går veldig fort, er bare snakk om minutter...

Anonym poster: 4cf29dac9ea91b1f8d9c5307f1211335

Skrevet

De skjærer vel ikke igjennom morkaka uansett om den ligger foran eller bak!? Jeg hadde ks, morkaka lå bak, null problem. Fra de satte spinalbedøvelsen tok det 4 minutter til babyen var ute. Det går veldig fort og ukomplisert for seg.

Anonym poster: bb2c762b6e233f358e25d2bcdec8addf

Skrevet

Ja hvis den ligger foran må de skjære gjennom den. En pas jeg hadde blødde 5,5 liter pga foranliggende morkake og sammenvoksninger etter tidligere ks. Babyen blødde og, så den måtte få blodoverføring den også. Mor fikk 12 poser. Men det gikk bra med begge. At det tar 4 min fra spinalen er satt til babyen er ute er bare tull. Da har ihvertfall ikke personalet gjort jobben sin. Først blir spinalen satt, så blir du vasket og dekket sterilt. spinalen har ikke rukket å virke fullt engang på 4 minutter.

Anonym poster: b4e7dc06ac0c0f5f972d7e5a43336f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...