Gå til innhold

Hvilke planer har du på 17. mai? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei datter på 4 år, og ingen familie i byen, så vi skal sikkert bare se på toget, spise is, dra på en skole i nærheten og være med på aktiviteter og til slutt dra hjem og grille :) Hvilke planer har dere? Hva skal dere spise til middag? :)

Anonym poster: d3ae462f1e8cdfeb5219f14dc1f10cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn går på skolen, så vi skal dit og ungene skal være med på underholdning og gå i tog. Så blir det en kopp kaffe på arrangementet etterpå, før vi drar hjem. Både mine foreldre og mine svigerforeldre kommer hit etterpå, og jeg lager koldtbord på forhånd. Så spiser vi mat og kake så lenge vi orker....

Skrevet

Jeg skal hente oldemor til ungene i morgen. så hun får se barnehagetoget på torsdag morgen.

På fredag skal vi gå i 17 mai tog med barnehagen. Dra hjem og grille og kose oss.

usikker på om jeg skal kjøre oldemor på fredag eller lørdag. Men vi skal hvertfall kose oss veldig.

Vi griller nok pølser og annet godt..

Anonym poster: 89276c7a7e745e9efb26eacdaebff9a9

Skrevet

Vi følger bare bygdeprogrammet. Er enkelt og greit, men kjedelig for ho mor. Gleder meg til vi er ferdig med dagen.

Skrevet

Jeg og mine to gutter skal hjem til mine foreldre og sove der i noen dager og feire dagen der :) Blir vel masse is og kos for eldstemann :-)

Skrevet

Fast program i år som i fjor og alle andre år:

Skansen kl. 07 - salutt

Ned til byen og se på tog - høre tale for dagen

Spise frokost på Restaurant

Se hovedtoget

Hjem til oss og lage brunsj med spekemat og rømmegrøt - pølser og is

En tur til byen, på tivoli og se på folket

Grille hvis været tillater det

Hjem og hive av bunad og på med kosedress

Fyrverkeri kl. 23.15 - ses fra stuevinduet.

Anonym poster: afbeeea3bcebc23e2e6f7de47e367a71

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Levere eldste til korpset, se toget kl 10, reise på skolen og rigge til på skolen, avlevere sønn til bestemor som tar han med på tivoli,gå i toget her vi bor, leke på skolen, rydde opp på skolen kl 17, spise spekemat hos mamma kl 18 og se rakettene senere på kvelden, om vi orker.

Skrevet

Gå i tog med guttungen, være med og arrangere aktiviteter på skolen, være med og rydde (gleder meg spesielt til dette! ;) ) og sammen med kjæresten på kvelden.

Anonym poster: 36bbfa40f9768ce6706285a8daec6327

Skrevet

Følge ungene til toget kl. 08.00

Se på toget

Leker ol på skolen

Lang lunch/middag med gjester hos oss

Nye leker med ungene frem til ca 17.00.

Jobbe på kvelden.

Anonym poster: 67421ce695cf42a451a591cac4ad3f16

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Til bhg klokka 12, så går vi i tog klokka 13.. Etter det er det aktivitet og salg i bhg, får se hvor mye av dette vi følger med på, før vi reiser ned til sentrum å kjøper is, før vi reiser hjem.. Irriterer meg litt at toget går klokka 13, siden ungene sover dupp fra 12-13:30 :-o Får se om gutten orker å gå, ellers blir det så de koser seg i vogna..

Skrevet

Har nyfødt baby så jeg og han skal til mine foreldre og slappe av (prematur så får ikke gå i tog). Største skal til faren, og mellomste og mannen skal en tur til byn tror jeg :)

Skrevet

Vi skal gå i tog på bygden. Eldstejenten i familien er rosaruss, så det blir stas. Deretter blir det leker og kafè på skolen. Og så koldtbord hjemme tilslutt.

Skrevet

Rosaruss? Så spennende! Hvilken linje er det som blir rosaruss? :)

Anonym poster: b5a0af89abaf91bf2c5596779426951b

Skrevet

Vårt ene skolebarn går på trinnet som har "æren" av å ta ansvar for feiringen på skolen, så vi er stuck der store deler av dagen med dugnad (stå i boder, rydde osv) :( Vi har egentlig aldri feiret 17.mai på skolen fordi det er et så idiotisk klokkeslett, men for å unngå å bli altfor uglesett av de andre foreldrene må vi stille i år. Etterpå blir det deilig lunsj/middag hjemme hos oss med noen fra min familie.

Skrevet

Rosaruss? Så spennende! Hvilken linje er det som blir rosaruss? smile.png

Anonym poster: b5a0af89abaf91bf2c5596779426951b

Rosaruss er 6-åringen som går ut av barnehagen :) Vi har også en rosaruss i år, men de feirer det ikke.

Skrevet

Vi drar til byen kl 9 og går i barnetoget, så litt is i byen, deretter koldtbord med venner (kurvfest) som er fast tradisjon på 17. Mai.

Etter det tusler vi litt mer i byen og ser russetoget og borgertoget, før vi avslutter dagen med festbuffet på hotell med nesten hele slekta.

En laaaang dag i bunad, pjuh, gleder meg til kvelden allerede!

Allikevel,- en super dag!:-)

Skrevet

Levere eldste til korpset, se toget kl 10, reise på skolen og rigge til på skolen, avlevere sønn til bestemor som tar han med på tivoli,gå i toget her vi bor, leke på skolen, rydde opp på skolen kl 17, spise spekemat hos mamma kl 18 og se rakettene senere på kvelden, om vi orker.

Hvilken skole "tilhører" du?

Anonym poster: 8592a0d859fc73dcd56fe12cd30f7a62

Skrevet

Fast program i år som i fjor og alle andre år:

Skansen kl. 07 - salutt

Ned til byen og se på tog - høre tale for dagen

Spise frokost på Restaurant

Se hovedtoget

Hjem til oss og lage brunsj med spekemat og rømmegrøt - pølser og is

En tur til byen, på tivoli og se på folket

Grille hvis været tillater det

Hjem og hive av bunad og på med kosedress

Fyrverkeri kl. 23.15 - ses fra stuevinduet.

Anonym poster: afbeeea3bcebc23e2e6f7de47e367a71

Fyrverkeri? Er det vanlig 17.mai? Trodde det var regler for når sånt kan sendes opp?

Jeg bor i nord da og hadde vi sendt opp fyrverkeri på denne tiden hadde vi uansett ikke sett noe særlig til det. (derimot har vi et flott lys på natta av midnattsola så trenger ikke sånt;))

Anonym poster: 2e4ebdc40d4a2bb3c67c2741bd2d459c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvilken skole "tilhører" du?

Skolen til barna ;)

Skrevet

Byskogen?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Byskogen?

Nei. Vet ikke om noen skole som heter det

Skrevet

Er ikke du fra Tønsberg??

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er ikke du fra Tønsberg??

Nei? Hvorfor lurer du på det?

Skrevet

Ok, trodde du var fra Tønsberg eller omegn

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ok, trodde du var fra Tønsberg eller omegn

Åja, nei er nok ikke det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...