Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #26 Skrevet 14. mai 2013 Hvis det hadde vært tvil om man kunne overlevd hvis jeg trakk i spaken (altså at det ikke var noen sikker død men en sikker ulykke der hva som helst kunne vært utfallet) så ville jeg nok trukket i spaken. På samme måte som at jeg antakeligvis hadde svingt unna i veien om jeg så det sto et lite barn foran bilen min i 80 km i timen. For det kan jo hende det hadde gått bra med alle oss i bilen, eller toget! Men du vet den enkeltpersonen som står der kan det uansett ikke gå bra med om du kjører på den. Hadde jeg visst det var en sikker død, så hadde jeg ikke gjort noe aktivt for å unngå påkjørselen. Som flere nevner her så er det da et mord. Men dersom toget var stilt inn mot stupet fra før av, og jeg kunne har rettet det opp ved å kjøre mot barnet istede, så hadde jeg ikke gjort det heller. Hadde ikke valgt å bli morder på den ene eller andre måten! Hva gjorde de i filmen da? Anonym poster: 0c97f770236c2f13492c41963894a699 husker ikke!! :-( Men jeg tror han reddet de andre barna. Det var en pappa. HI Anonym poster: ce88a1f4ce1fc4b496dac6ec5ba4b66b
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #27 Skrevet 14. mai 2013 I den virkelige verden så tar ofte folk livet av seg dersom de opplever å ikke kunne redde "alle". Den ene tolleren i USA som slapp en av de ansvarlige terroristene 11. september tok livet sitt. Og en av de som sto på andre siden av broen som kolapset i Sverige for en del år siden nå, og som ikke kunne gjøre annet enn å tute og blinke for å advare de på andre siden, men som likevel ble et vitne til at flere biler kjørte intetanende utfor broa og fosvant i mørket, og 8 personer døde, han tok også livet av seg (Jeg finner ikke dette dokumentert, men mener det ble sagt i en dokumentar som ble sendt for noen år siden.) Folk går i stykker av slike opplevelser. Og dette er grusomme scenarier fra virkeligheten. Og disse oppdiktede scenariene som jeg finner her inne i dag er jo horrible. Hva er galt med dere her inne i dag? Anonym poster: 0daa7377f214655c0fbcfc0c00bf3701
Lego-woman Skrevet 14. mai 2013 #28 Skrevet 14. mai 2013 I den virkelige verden så tar ofte folk livet av seg dersom de opplever å ikke kunne redde "alle". Den ene tolleren i USA som slapp en av de ansvarlige terroristene 11. september tok livet sitt. Og en av de som sto på andre siden av broen som kolapset i Sverige for en del år siden nå, og som ikke kunne gjøre annet enn å tute og blinke for å advare de på andre siden, men som likevel ble et vitne til at flere biler kjørte intetanende utfor broa og fosvant i mørket, og 8 personer døde, han tok også livet av seg (Jeg finner ikke dette dokumentert, men mener det ble sagt i en dokumentar som ble sendt for noen år siden.) Folk går i stykker av slike opplevelser. Og dette er grusomme scenarier fra virkeligheten. Og disse oppdiktede scenariene som jeg finner her inne i dag er jo horrible. Hva er galt med dere her inne i dag? Anonym poster: 0daa7377f214655c0fbcfc0c00bf3701 tror det er samme person som har laget disse trådene
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #29 Skrevet 14. mai 2013 I den virkelige verden så tar ofte folk livet av seg dersom de opplever å ikke kunne redde "alle". Den ene tolleren i USA som slapp en av de ansvarlige terroristene 11. september tok livet sitt. Og en av de som sto på andre siden av broen som kolapset i Sverige for en del år siden nå, og som ikke kunne gjøre annet enn å tute og blinke for å advare de på andre siden, men som likevel ble et vitne til at flere biler kjørte intetanende utfor broa og fosvant i mørket, og 8 personer døde, han tok også livet av seg (Jeg finner ikke dette dokumentert, men mener det ble sagt i en dokumentar som ble sendt for noen år siden.) Folk går i stykker av slike opplevelser. Og dette er grusomme scenarier fra virkeligheten. Og disse oppdiktede scenariene som jeg finner her inne i dag er jo horrible. Hva er galt med dere her inne i dag? Anonym poster: 0daa7377f214655c0fbcfc0c00bf3701 tror det er samme person som har laget disse trådene Det kan se ut som om det er et lite sjarmtroll som psykiatrien burde få lov til å bryne seg på, ja. Anonym poster: 0daa7377f214655c0fbcfc0c00bf3701
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #31 Skrevet 14. mai 2013 Mitt eget. Selvsagt. Anonym poster: ee1617714d343c82a16d9d369cfaf4fe
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #32 Skrevet 14. mai 2013 Jeg ville ikke ofret et tog fullt av barn for å redde mitt ene. Jeg kunne ikke levd med vissheten om at jeg sendte så mange barn i døden for å redde ett barn, selv om det var mitt eget. Jeg ville trolig blitt ødelagt for livet uansett, men da visste jeg i hvert fall at jeg ikke påførte sååå mange andre samme sorgen som jeg måtte oppleve. Men, det umulig å svare på noe slikt før man står oppi det. Måtte man slippe slike grusomme dilemmaer!!! Anonym poster: bcd2f8a7ee01ca7a3ea04c0941fb5df4
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #34 Skrevet 14. mai 2013 Skummelt med så mange som kunne blitt barnemordere her inne (selv om det er en helt utenkelig situasjon) Anonym poster: 2b19b47d87bc00f4ce311d02190e0a75
LillaGorilla♥♥ Skrevet 14. mai 2013 #35 Skrevet 14. mai 2013 Instinktet sier mitt eget barn, men sånt er umulig å svare på før man er der. Noe jeg nok aldri kommer til å være, og takk Gud for det. Men sjansen er stor for at jeg hadde tatt mitt eget liv etterpå, for jeg hadde ikke kunnet leve med at jeg hadde tatt livet av små barn. Men hvorfor spør du om slike sinnsyke ting? Hvem er det som går rundt og ser for seg slike scenarioer på daglig basis?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #36 Skrevet 14. mai 2013 Hvis det hadde vært tvil om man kunne overlevd hvis jeg trakk i spaken (altså at det ikke var noen sikker død men en sikker ulykke der hva som helst kunne vært utfallet) så ville jeg nok trukket i spaken. På samme måte som at jeg antakeligvis hadde svingt unna i veien om jeg så det sto et lite barn foran bilen min i 80 km i timen. For det kan jo hende det hadde gått bra med alle oss i bilen, eller toget! Men du vet den enkeltpersonen som står der kan det uansett ikke gå bra med om du kjører på den. Hadde jeg visst det var en sikker død, så hadde jeg ikke gjort noe aktivt for å unngå påkjørselen. Som flere nevner her så er det da et mord. Men dersom toget var stilt inn mot stupet fra før av, og jeg kunne har rettet det opp ved å kjøre mot barnet istede, så hadde jeg ikke gjort det heller. Hadde ikke valgt å bli morder på den ene eller andre måten! Hva gjorde de i filmen da? Anonym poster: 0c97f770236c2f13492c41963894a699 husker ikke!! :-( Men jeg tror han reddet de andre barna. Det var en pappa. HI Anonym poster: ce88a1f4ce1fc4b496dac6ec5ba4b66b . Hva heter filmen ? Anonym poster: cdc882c122433b262a3ed2492de627d3
Gjest Kjempeanonym Skrevet 14. mai 2013 #37 Skrevet 14. mai 2013 Hadde reddet mitt eget barn selfølgelig, og det tror jeg de fleste hadde. Man er seg selv nærmest. Vet ikke om jeg hadde fått problemer i ettertid pga alle de andre barna som måtte dø for mitt barn, men jeg vet at jeg hadde fått problemer i ettertid hvis jeg hadde ofret mitt eget barn. Kall meg gjerne egoistisk og kynisk, men sånn er stå i dette utenkelige scenarioet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå