Gå til innhold

Hjelp til utfylling av sykmelding - egenerklæring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør sikkert uten å få svar nå, men jeg må fylle ut sykmelding (50% sykmeldt den siste mnd av svangerskapet), og skjønner ikke punkt 8.14 "Mottar du lønn fra arbeidsgiver ut over arbeidsgiverperioden?" ??? Hva i alle dager betyr det?

Jeg ringte nav, og hun sa noe om forskuddering av lønn, og at arbeidsgiver visste dette, men jeg jobber i en svæær bedrift og jeg aner ikke hvem eller hvor HR-avdelingen er, og sjefen min er et surrehue som sikkert ikke vet det heller og han er ikke her i dag.. kan sikkert spore opp et svar et sted i etasjene, men er det noen som vet hva det her er?

Anonym poster: ac3233c996899988532f61619e25bfac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du bedriftens sentralbord og ber om å bli satt over til lønningskontoret. De har som regel oversikt over bedriftens systemer rundt sykmeldinger.

Anonym poster: 8ef9bd1d0c4c174813502167f18b3c87

Skrevet

Jeg tror det betyr at man mottar lønn fra arbeidsgiver i denne perioden, jeg fikk iallefall beskjed fra min søster som jobber med dette at man skal svare ja på denne. Stusset litt selv også..

Skrevet

Har du fått lønn som vanlig når du har vært sykmeldt tidligere eller stopper lønnen fra arbeidsplassen din og så får du betalingen rett fra NAV? Dette er et spørsmål så NAV vet om de skal sende lønnen til deg eller til din arbeidsplass. De refunderer til arbeidsplassen hvis jobben din utbetaler deg lønnen som vanlig når du er sykmeldt, men hvis de stopper lønnen så betaler NAV den rett ut til deg.

Hvis dette ikke står i personalhåndboka eller du har erfaring fra tidligere så må du nok ta en tlf til de som utbetaler lønn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis arbeidsgiver betaler lønna di så krysser du på ja

Skrevet

Det er så enkelt at arbeidsgiver er kun forpliktet til å betale deg lønn i 16 dager etter du har vært sykemeldt.

Så er det opp til arbeidsgiver å bestemme om de betaler ut lønn videre, og får pengene tilbake fra NAV, eller om de ikke gjør det, slik at NAV skal betale direkte til deg.

Som en annen foreslo, ring lønningskontoret der du jobber, da får du svar med en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...