Gå til innhold

Feire 17 mai med mamma, eller med venner, svigerinne og unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står ovenfor et lite dilemma 17 mai. Et vennepar med to barn vil komme til oss 17 mai, og også svigerinne, mann og barn. Ringte mamma for å høre om hun også ville feire med oss, men hun sa hun ikke hadde tenkt på 17 mai enda. Til min bror hadde hun dog sagt at hun hadde lyst til å feire 17 mai hjemme, da hun aldri hadde feiret 17 mai på sitt nye bosted før (bodd der i 5 år)... Da han spurte om hun skulle være med noen venninner e.l., så svarte hun at hun ikke trodde det, og at hun ville bli alene... Jeg føler meg nå litt forpliktet til å ta med familien til henne, så hun ikke skal være alene - det er jo litt trist... Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Anonym poster: 71ce9689a770ea59452230c887dcf229

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dratt til mamma. Hun er helten min og skal ikke sitte alene på en sånn dag:-)

Anonym poster: 6bd488f9c1c130539703aabc26e68a4a

Skrevet

Din mor har jo faktisk sagt to forskjellige ting - til deg at hun ikke hadde tenkt på 17 mai enda og til din bror at hun ville feire hjemme hos seg.

Men hun har jo ikke invitert noen forstår jeg, verken deg eller din bror. Så jeg hadde gjort det som opprinnelig var planlagt og så heller sagt til mamma at vi kan feire til neste år, når det er litt mer planlagt. Og ikke hatt noen dårlig samvittighet for det.

Anonym poster: 65b66ce423eb39458796ef917469be71

Skrevet

Din mor er en voksen dame. Hun har muligheten til å feire med dere hos deg og hun kunne invitert deg og/eller broren din om hun ville ha selskap. Det er da ikke synd på henne om hun velger å være hjemme når hun er invitert til deg.

Det er jo flere mennesker som regner med deg. Hva skal gjestene deres gjøre om dere plutslig drar deres vei for å feire med moren din som ikke en gang har invitert dere? Kansje hun har lyst til å feire hjemme for seg selv for en gangs skyld. Å være alene er ikke nødvendig vis det samme som å være ensom.

Jeg ville uten tvil blitt hjemme som planlagt.

Anonym poster: 52649138e29a88d66902775f3d1ccd32

Skrevet

Skal ringe og invitere henne en gang til, og høre hva hun sier da...

Anonym poster: e7d1a4c0c41d87aa333a43b34e264605

Skrevet

Mulig hun kommer... Hun hadde ikke bestemt noe enda, men da hun hørte det skulle komme folk med unger var hennes første reaksjon "huff nei, det vet jeg ikke om jeg orker - er ikke så glad i unger"... Så spesifiserte hun at hun ikke mente barnebarna, men at det gar så mange unger (vi blir 4 unger) - at hun syntes det var slitsomt. Får vel bare vente å se hva hun bestemmer seg for. Synes det blir litt dumt ja, å lansellere avtalen med øvrige inviterte 4 dager før dagen...

Anonym poster: e7d1a4c0c41d87aa333a43b34e264605

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...