DaTuMa Skrevet 14. mai 2013 #1 Skrevet 14. mai 2013 Hvor kjøper jeg aventflasker billigst? Kommer til å få flaskebarn og skal handle inn alt nødvendig idag. Tenker sterilisator, flaskebørste, flasker.
Monajenten Skrevet 14. mai 2013 #2 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har kjøpt på både vitus og apotek 1, og jeg mener å huske at prisen var den samme. Hehe, for et hjelpsomt svar
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2013 #3 Skrevet 14. mai 2013 Noen apotek er mye billigere, men jeg husker ikke hvilke...sjekk nettbutikkene deres. Kunne skille så mye som 30 kroner per flaske. Avent sin mikrobølgeovnsterilisator mener jeg kostet rundt 300 kroner, den er genial.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #4 Skrevet 14. mai 2013 trenger du virkelig sterilisator da? Jeg kommer til å vaske flaskene, deretter bare koke dem litt i vann. Men mener å huske at vitus hadde nettopp tilbud, har kansje enda, på avent flasker. Kan også anbefale dr. browns antikolikk flasker. Har kjøpt inn et par av dem i tilegg. Just in case. Anonym poster: 204b970207393b2663dafab0fa1c6349
DaTuMa Skrevet 14. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2013 Hadde microsterilisator med forrigemann og det var utrolig praktisk. Derfor jeg vil ha avent flaskene. Hva er forskjellen på en kolikkflaske og vanlig flaske? Og den vanlige aventflasken mot naturalflasken? Har jo lest at den er mer som amming, men hvordan da? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #6 Skrevet 14. mai 2013 De har av og til tilbud på aventflasker på ellos. Ellers kan du jo vurdere finn, og så kjøpe nye flaskesmokker bare. Jeg hadde flaskebarn sist og prøvde mange forskjellige flasker, men det var avent som gikk seirende ut. Hvis nestemann heller ikke klarer å amme, kommer vi til å holde oss til avent. Jeg brutke dr. browns flasker også, de har en slags mekanisme (slange ned i flaska) hvor det kommer luft (eller lufta går ut??), så ikke barnet skal svelge luft. For å unngå magevondt. Vi merket null forskjell på disse og avent (og ekstremt mye mer tungvindt å rengjøre, og mye dyrere, men det er jo verdt det dersom de funker). Anonym poster: f83fd0b26266f6f2b1d631961de8d0e2
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har sett etter avent flasker på alle dagligvarer jeg er innom for tiden, men har kunn sett det på Coop Obs og en liten butikk (som jeg ikke husker nå om det var prix eller kiwi). Og det er helst 1m+ flasker. Ikke for å kuppe tråden, men hvilken strørrelse bør man kjøpe flest av? Anonym poster: 7205ae0f14becde686270c5485c6a4e4
Vicky 83 Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har kjøpt avent flasker både på apotek og i dagligvarebutikk. De var billigere i dagligvarebutikk, men litt ulike fra de jeg kjøpte på apotek. I dagligvarebutikk var plasten på flasken så myk at det fulgte med en ekstra del, en ring som måtte monteres på toppen. Likte best de fra apotek. Dette er tre år siden da, så mulg det er annerledes i dag.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Jeg har kjøpt avent flasker både på apotek og i dagligvarebutikk. De var billigere i dagligvarebutikk, men litt ulike fra de jeg kjøpte på apotek. I dagligvarebutikk var plasten på flasken så myk at det fulgte med en ekstra del, en ring som måtte monteres på toppen. Likte best de fra apotek. Dette er tre år siden da, så mulg det er annerledes i dag. Helt enig, jeg liker ikke de fra dagligvaren nettopp fordi de har den ekstra ringen, synes det blir så mye mer å vaske Mikrosterilisator er utrolig hendig, og man sparer mye strøm. I stedet for å bruke tid og strøm på å koke opp en kasseroll med vann, settes flaskene i sterilisatoren i fire minutter, vips ferdig. Har kokt min andel pumpeutstyr og flasker...nei takke meg til alt som gjør hverdagen lettere Og apropo størrelser på flaskene..man trenger bare å kjøpe de med de minste hullene, for etterhvert som man vil ha større hull, kan man kjøpe bare tutene for seg selv. Her i huset har vi for øvrig aldri brukt større enn størrelse nummer to, det kommer bare an på hva du vil gjøre ungen vant til min er over 2 og koser seg fremdeles med en flaske (helt annen diskusjon), og det er de samme gamle tutene
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #13 Skrevet 14. mai 2013 trenger du virkelig sterilisator da? Jeg kommer til å vaske flaskene, deretter bare koke dem litt i vann. Men mener å huske at vitus hadde nettopp tilbud, har kansje enda, på avent flasker. Kan også anbefale dr. browns antikolikk flasker. Har kjøpt inn et par av dem i tilegg. Just in case. Anonym poster: 204b970207393b2663dafab0fa1c6349 Ja. Sterilisator trenger du virkelig når du har et barn som "fullflaskes". Jeg vil våge å påstå at sterilisator er det beste babyutstyrkjøpet jeg har gjort. Med første kokte jeg flaskene i gryte, med andre kjøpte jeg mikrosterilistator, og det var to verdener. Sterilisator gjør det mye enklere! Og sikrere, risikerer ikke brenne seg når man koker flasker osv.. Ellers er vel avent billigere i dagligvarebutikkene enn på apotek? Anonym poster: 8015f69cf997ec4d7e7f9fd96275331d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå