Gå til innhold

Bo i Bergen med barn.. Erfaringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer fra den minste plassen dere kan tenke dere og vi vurderer mer siviliserte strøk. Bergen slår oss som første valg. Noen plasser dere kan tipse om? Vi tenkte mest på os utenfor Bergen, men er åpen for det meste :)

Anonym poster: 7c2637a5825a76dedbf9992676e4f3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hjelpe deg med tips hvis du vil bo i Bergen, men Os er ikke Bergen ;-) Ikke Sotra eller Askøy heller, men av de tre hadde jeg definitivt valgt Askøy. Litt lettere hvis du skriver hva dere er ute etter, hvilke prisklasse osv.

Skrevet

Vi bor mellom Åsane og Bergen, ca ti minutter til sentrum, stortrives! Kort vei til skog,sjø og fjell (men det er det jo forsåvidt overalt her i byen), likevel sentralt. Ville ike selv bodd på Os, men vet om andre som trives der.

Hva med Arna eller Åsane?

Hva ser du for deg (blokk, enebolig, rekkehus)? Og hva har dere råd til å kjøpe hvis dere skal det? Trenger dere barnehageplass? Da ville jeg sjeet dekningen i området først.

Sotra og Askøy er fint, men da tenker heller en flytter til et slit sted for å ha det mer landlig (på Sotra er det spredt eneboligbebyggelse og byggefelt, samt Sartor senter, ellers spredte matbutikker - personlig syns jeg det er koseligere med steder som har en gate eller to eller ti i alle fall, f.eks. Voss en times tid fra Bergen.)

Masse å finne på i Bergen med barn! :)

Anonym poster: 59ee0d13f429c24f923f15c8cea32253

Skrevet

Vi stortrives i Fana, men det er ikke akkurat lave boligpriser her.

Anonym poster: 92a6970ffb3c172c91c2ded6eeef5caf

Skrevet

Vi endte på Arna(Arnatveit) etter å ha forsøkt å få oss hus i Åsane uten hell. Mange budrunder tok jo helt av.

I Arna fikk vi oss en helt grei tomannsbolig til 50000 under takst. Men dette var i 2009, tror ikke det skjer i dag for området er populært og boligene i det området går raskt unna. Vi fikk hvertfall solgt huset vårt før vi fikk sukk for oss(solgte privat), med 400000 i fortjeneste.

Mange får Arna til å høres ut som verste plassen på jord, men syns det var helt greit der vi. Stortrivdes der vi fikk oss hus(tomannsbolig i borettslag).

Kort vei til både Åsane, Lagunen og sentrum(med tog).

Anonym poster: e58fffecbc7a33d901cdb7e980524d6a

Skrevet

Vi endte på Arna(Arnatveit) etter å ha forsøkt å få oss hus i Åsane uten hell. Mange budrunder tok jo helt av.

I Arna fikk vi oss en helt grei tomannsbolig til 50000 under takst. Men dette var i 2009, tror ikke det skjer i dag for området er populært og boligene i det området går raskt unna. Vi fikk hvertfall solgt huset vårt før vi fikk sukk for oss(solgte privat), med 400000 i fortjeneste.

Mange får Arna til å høres ut som verste plassen på jord, men syns det var helt greit der vi. Stortrivdes der vi fikk oss hus(tomannsbolig i borettslag).

Kort vei til både Åsane, Lagunen og sentrum(med tog).

Anonym poster: e58fffecbc7a33d901cdb7e980524d6a

Jeg tror Arna er litt "up and coming" som bydel. Det går jo veldig fort med tog inn til Bergen (10 min), boligprisene er vel ikke så ille, og man kan bo nære sjø. Tror jeg hadde vurdert Arna hvis jeg var i HIs situasjon.

Ellers er jo strekningen langs bybanen og utover mot Flesland sikkert et greit valg, men der er prisene sikkert høyere.

Anonym poster: 1500bbd6b249e706779d593e04cd62a3

Skrevet

Vi bor nå i Fana i en leilighet og har valgt å bygge hus på Os, må nok beregne en del pendlertid hver dag. Men vi syns det er verdt det i form av å bo i litt mer landlige omgivelser :)

Anonym poster: a8f4a6c900a52d13d186dbd10d5a4550

Skrevet

Vi bor i hus på Tertnes. Nydelig med badestrand, barnehage, skole og butikk like ved! :) Vi liker oss veldig godt her. Men boligprisene her er helt ville! Så glad vi kjøpte her for mange år siden :)

Anonym poster: dd7dabe6c433ed6ebb2d7299eeaa378b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...