Gå til innhold

Og sånn starter en krangel hjemme hos oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann dro ut for å holde på med sin favorittfritidssyssel i ettermiddag.

Jeg kom hjem med ungene fra bhg kl 16.10, han dro ut døra ca 16.30 mens jeg lagde middag.

Et minutt etter at han er ute av døra hører jeg ungene flire og herje i stua. Der står de og hamrer løs på tastaturet på Mac'en.

Jeg lukker den og sier at det er forbudt å røre den.

I kveld kom jeg på det, for de hadde klart å åpne et vindu jeg ikke har sett før. Så jeg sier til mannen min at når han drar ut, så må han lukke maskinen, så eliminerer vi iallfall en ting ungene går løs på.

Han svarer med at det må jeg gjøre, for jeg må passe på ungene... What?!

Klart jeg passer på ungene, men det er da ikke noe i veien for å gjøre ting litt enklere?

Han ble rasende fordi jeg ikke gav meg og fortsatte å si han fikk lukke maskinen før han dro.

Det endte faktisk med at han sto oppi ansiktet på med og fikte til meg fordi jeg ikke holdt kjeft når han sa hold kjeft.

Hva byr dere?

Anonym poster: 64f27e9618e688478ffbc8e04d594f71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann dro ut for å holde på med sin favorittfritidssyssel i ettermiddag.

Jeg kom hjem med ungene fra bhg kl 16.10, han dro ut døra ca 16.30 mens jeg lagde middag.

Et minutt etter at han er ute av døra hører jeg ungene flire og herje i stua. Der står de og hamrer løs på tastaturet på Mac'en.

Jeg lukker den og sier at det er forbudt å røre den.

I kveld kom jeg på det, for de hadde klart å åpne et vindu jeg ikke har sett før. Så jeg sier til mannen min at når han drar ut, så må han lukke maskinen, så eliminerer vi iallfall en ting ungene går løs på.

Han svarer med at det må jeg gjøre, for jeg må passe på ungene... What?!

Klart jeg passer på ungene, men det er da ikke noe i veien for å gjøre ting litt enklere?

Han ble rasende fordi jeg ikke gav meg og fortsatte å si han fikk lukke maskinen før han dro.

Det endte faktisk med at han sto oppi ansiktet på med og fikte til meg fordi jeg ikke holdt kjeft når han sa hold kjeft.

Hva byr dere?

kunne vært hos oss:( i fredstid er det bare fryd og gammen, men når det braker løs..

Anonym poster: 413e86caad9c668aa22d31a16c0f9d62

Skrevet

Han fiket til deg??? Virkelig?

Er dette normal utvikling i en krangel??

Ikke bra!

Anonym poster: 85ac81e58e8e07793748a307cea7abdc

Skrevet

Fiker mennene deres til dere? Og dere godtar det? Hjelpe meg vel.

Skrevet

Hadde anmeldt han og godt fra han. Vold er ikke greit.

Skrevet

Han forlater deg midt i middagskaoset, alene med barna, for å gå ut og leke. Ille nok i seg selv.

Men hvis han er så blåst at han ikke ser at det er det minste han kan gjøre for å lette hverdagen for deg så står det virkelig dårlig til. Og så ber han deg holde kjeft??? Og fiker til deg????

Jeg regner med at du har bedt ham pakke kofferten og komme seg ut?

Anonym poster: 10c727892c4e925861aa088b721e7691

Skrevet

Han fiket til deg??? Virkelig?������

Er dette normal utvikling i en krangel??

Ikke bra!

Anonym poster: 85ac81e58e8e07793748a307cea7abdc

Nei, egentlig ikke. Men han brøler mye og truer med å gjøre det.

Da blir jeg ekstra tverr og i dag slo han faktisk.

Over en FILLETING! Bagateller betyr tydeligvis mye for han.

Skrevet

Jeg byr på et stort WOW. Det hadde jeg aldri godtatt. Selvfølgelig rydder man bort ting man selv bruker så ikke unga får tak på det. Og selvfølgelig fiker ikke en mann til den personen han elsker.

Han elsker meg nok ikke.

Skrevet

Dette er ikke en krangel, det er et overgrep. Barna bør beskyttes mot vold mot moren sin.

Skrevet

Hadde mannen min noensinne slått meg eller brukt noe som helst fysisk makt/vold mot meg hadde jeg gått på flekken.

Anonym poster: 39e916f5cce538f63b53d1ca24c0adfe

Skrevet

Det er ikke ofte jeg sier dette og jeg vet det er kjempe vanskelig men: Ta med deg ungene og LØP! Han han slått deg 1 gang så er terskelen for å gjøre det igjen veldig lav og snart så går det over til bank med slag og spark og ikke bare en ørefik. Hadde min mann slått meg hadde jeg flyttet,anmeldt og fortalt hele fam+venner hvilken feig drittsekk han var..

Skrevet (endret)

Jeg hadde vært på vei ut døra med ungene før han hadde fått sukk for seg, dersom min mann hadde våget å fike til meg, så mye er sikkert.

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Du kan ikke tilgi dette. Det gjorde jeg. Begynte med ett lite fik som du fikk nå og endte senere med innleggelse på sykehuset med alvorlige skader. Vet at der er vanskelig men dette må du og barna frigjøre dere fra. Du ser sikkert ikke så stort på det nå sånn som jeg gjore. Tenkte at det var bare en liten fik, han kommer aldri til å gå over det å han angrer nok veldig. Noe han selv sa også. Men nei da.

Anonym poster: 7965d6ebc50b91c96e6f037c27bdb754

Skrevet

Huff, dette var trist lesing. Er du virkelig tjent med å være sammen med en som tyr til vold, attpåtil over en filleting? Og så skriver du at han ikke elsker deg og at han ikke tar ansvar for barna. Hvorfor i alle dager er du sammen med han?

Anonym poster: 97ed362ff5cd5b2b050c365eeb440bb7

Skrevet

Hvordan vet du forresten om han ikke er i stand til å gjøre det samme mot ungene en dag han er sint på dem?

Skrevet

Har hverken sett eller hørt han siden.

Jeg gikk og la meg og han har sovet på sofaen i natt og nå er han på jobb...

HI

Skrevet

Kom deg ut av forholdet, for det er ikke trygt når de har brutt den grensen. Han tror nok hvis han ikke nevner episoden så går dette over av seg selv og han kan fortsette slik han alltid har gjort.

Hvis dere fortsetter forholdet og han ikke rydder etter seg får du la barna ødelegge mac'en hvis det er hans eller nekte ham å bruke den hvis det er din.

Anonym poster: b60ed441e5c6b0a0899dcf1bba7613c1

Skrevet

Hvis min mann ikke legger ting han er redd for utenfor rekkevidde,- så får barna herje så mye de vil med det,- om de ikke tar MITT nei for et nei. Og det blir bare sagt en gang. SÅfremt det ikke er potensielt farlig verktøy da.

Det samme gjelder barna Har de ting søsknenen IKKE skal få tak i , har de selv ansvar for og legge det steder det ikke er synlig for disse. Når det (delvis) funker på 4-åring så bør det funke på din mann. Hvis ikke vet du hvor mentalt utviklet han er, vil jeg si.....

Anonym poster: aeadf6ff415f393386fba8beb16c1dab

Skrevet

Dette er overgrep. At du kan tillate noe sånt. Hadde tatt med meg ungene og flyttet langt unna. En dag da ungene virkelig har terget ham så kan han like så godt slå dem! Vil du virkelig at det skal skje?

Utrolig trist at dette skjer HI og håper du finner en løsning. En krangel som deres er unormal og straffbar.

Anonym poster: 8481ac39699e66cfb56ad845a64dd351

Skrevet

Mannen er gal, HI! Kom deg unna fortere enn fort og se til å melde ham til politiet. Om saken blir henlagt er det i alle fall loggført, noe som gavne deg i en barnefordelingssak.

Anonym poster: adde0ead02a06d421d7e47486f267557

Skrevet

Om det var første gang han slo så har han nå tråkket over en grense og du må virkelig sette ned foten og gi klar beskjed slik at slikt ikke skjer igjen. Han har slått en gang så det er lettere å ta steget en annen gang.

Om han har gjort det flere ganger så er det på tide å finne styrke og komme seg unna.

Denne mannen høres virkelig ikke god ut.

Anonym poster: e037bc209a51c9ecfb4abcb00425c8fa

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Krangler kan oppstå av bagateller uten at det er noen krise.

En ørefik er helt uakseptabelt uansett og siden han stadig har truet med det har han nå brutt en barriere og det kan bli skummelt!

Tenk deg nøye om hvordan du vil reagere på dette, det kan forme hele fremtiden til både deg og barna dine.

Skrevet

Er det første gang han slår deg?

Anonym poster: fcf326a1ec1a431d02385788f5337887

Skrevet

Er det første gang han slår deg?

Anonym poster: fcf326a1ec1a431d02385788f5337887

Hm, har skjedd for halvannet år siden også.

Og han har dyttet meg noen ganger i sinne.

Mulig jeg er en veldig irriterende person, men situasjonen i går var faktisk akkurat så banal og enkel som jeg beskrev.

Skrevet

Mannen min kan være en premieidiot, men å bli fysisk mot en kvinne nedverdiger han seg ikke til å gjøre.

Klem til Hi.

Anonym poster: 13bbe373c17e1c6fa7d3679f3bf07441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...