Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Barnet vårt har bodd i tre leiligheter siden han ble født i 2010. Bodde først 9 mnd i den første, men den var så himla dyr, pluss at der var en del problemer i forhold til bl.a råte og mugg der. Vi tok en sjangs og flyttet til en ny by, pga mye lavere leiepriser og bedre jobbtilbud.. Men vi likte oss overhodet ikke der, så etter 9mnd tok vi en råsjangs og flyttet ca halve landet for å komme i nærheten av familien. Og her liker vi oss kjempegodt! Vi har begge fått oss jobb, gutten har begynt i barnehage, og vi blir nok aldri til å forlate denne byen. Vi liker leiligheten vi bor i når veldig godt. Den er passe str, er i 1.etg i et stort hus, har en liten hageflekk, ca ingen trafikk her, et flott områder, og lekeplass rett utenfor døra. Men leieprisen er grusom, 11000 kr i mnd for 60kvm.. +strøm og internett. Likevel har vi ikke tenkt tanken på å flytte pga vi liker oss så godt. Området er helt perfekt! I august begynner jeg å studere på universitetet. Vi har søkt studentbolig og har nå fått tilbud om en leilighet. Den er litt mindre, men ikke plass som vi kommer til å savne. Fordelene er mange: ingen husverter, mindre bråk pga vi vil ikke ha noen boende verken over eller under oss (rekkehusleiligheter), det er familieleiligheter rundt oss på alle kanter dvs familier i samme situasjon som oss - studenter med barn, mange lekekamerater for gutten, lekeplass rett utenfor døra, egen balkong, mulighet for husdyr, gangavstand til min skole og jobb dvs jeg slipper å bruke busskort slik som nå, det er en bhg rett ved siden av, og det beste.. Prisen: 6000 kr mnd! Planen er å kjøpe oss bolig når jeg er ferdig å studere om 3-5 år. Forhåpentligvis blir det da siste gang vi flytter i det hele tatt. Og å da kunne spare 5000 kr ekstra pr mnd til egenkapital i disse 3-5 årene vil jo utgjøre en enorm forskjell mtp prisnivå vi kan legge oss på når vi skal søke lån. Skal vi slå til eller ikke? Vi har kun bodd her i 12mnd, og jeg har null lyst til å flytte igjen.. Er også veldig redd for at vi ikke skal trives der like godt som her, og faktisk at barnet skal ta skade av å flytte så mye. Jeg har så dårlig samvittighet over å skal dra han med oss til en ny leilighet atter en gang. Men fornuften sier jo at dette kan vi ikke la gå fra oss. Han er jo så liten fremdeles, han vil nok ikke huske å ha flyttet så mye. Han har ikke hatt noen problemer de andre gangene vi har flyttet. Hva mener dere? Er jeg et naut for å i det hele tatt tvile? Hva ville dere gjort? Anonym poster: 26a312a1936a437feb5965a27282a9b3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Du er et naut for i det hele tatt å tvile! Flytt med god samvittighet. Så små barn har ikke laget seg noe nettverk, og vil være glad for å være sammen med mor og far et sted hvor alle trives. Det er verre å rykke skolebarn vekk fra sitt hverdagsmiljø, men jøje meg har det blitt folk av de som har opplevd det også. Anonym poster: ebdcf8f9a30977d042641e0a5c32cb06
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Du er et naut for i det hele tatt å tvile! Flytt med god samvittighet. Så små barn har ikke laget seg noe nettverk, og vil være glad for å være sammen med mor og far et sted hvor alle trives. Det er verre å rykke skolebarn vekk fra sitt hverdagsmiljø, men jøje meg har det blitt folk av de som har opplevd det også. Anonym poster: ebdcf8f9a30977d042641e0a5c32cb06 Signerer denne! Ikke tenk så fælt, nå legger dere grunnlaget for et stabilt liv.og hjem etterhvert!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Det er ikke noe å tenke på. Flytt
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #8 Skrevet 14. mai 2013 Her lager du et problem av ingenting - flytt! Jeg bodde 3 steder før jeg var 2 år, husker selvsagt ingenting av det. Fra jeg var 5 - 8 år bodde jeg i 4 forskjellige byer. Jeg hadde og har det helt fint! Anonym poster: 52b8b996fe1d55712c7e8b7ac2fa41fa
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #9 Skrevet 14. mai 2013 Det viktigste for barn er rutiner, at mamma og pappa er der, gjør det samme. Legge rutiner, stå opp rutiner osv. Et hjem for er barn er der det er tyrgt og mamma og pappa er. Anonym poster: 074a9dd20db8905305aefbb4140fa653
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. mai 2013 #10 Skrevet 14. mai 2013 Skjønner godt at du gruer til å flytte, men her er det faktisk ikke noen gode grunner til å la det være..ungen er så liten at han skjønner lite av dette.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #11 Skrevet 14. mai 2013 Hi Jeg må bare si tusen takk til dere! Jeg har pratet med hele familien og alle nære venner om dette og alle sier det samme til meg. Men det hjelper faktisk å høre det samme en gang til fra fremmede mennesker. Vi har så klart bestemt oss for å flytte! Jeg vet ikke egentlig hvorfor jeg føler det slik, fornuften forteller meg jo at vi ville vært gale om vi takket nei. Jeg gruer meg masse til flyttingen, men gud så godt det skal bli å omtrent halvere utgiftene våre:) Vi kan faktisk klare oss på mitt stipend+lønn og spare hele mannen sin lønning. Det blir det penger av! Anonym poster: 26a312a1936a437feb5965a27282a9b3
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2013 #12 Skrevet 14. mai 2013 Lykke til med studier og sparing, HI Heier på deg! Jeg og mannen kjøpte også bolig med det samme han var ferdigutdannet. Jeg er fortsatt student. Tror nok flyttingen går helt fint for barnet deres. Min minste som også er født i 2010 har måttet bytte barnehage 3 ganger. Det var ikke noe kjekt men det gikk heldigvis veldig bra for barnet vårt. Anonym poster: 26193928711c217005efbc8a936a1c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå