Gå til innhold

Hva er deres største utfordring som foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min utfordring er å sette grenser for min snart 6 år gamle datter, uten en sint eller frekk tone. Og sette av enda mer kvalitetstid til barna mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min utfordring er å sette grenser for min snart 6 år gamle datter, uten en sint eller frekk tone. Og sette av enda mer kvalitetstid til barna mine.

Jeg føler faktisk at den største utfordringen er å holde huset ryddig og være à jour med klesvasken. (3 barn)

Anonym poster: ce788217e40f7094bc680d176dccf5bc

Skrevet

Å være mamma og pappa samtidig pluss ha tålmodighet

Anonym poster: 7fe501252671df16cf52f0a7c707aadc

Skrevet

Det er nok å ikke havne på deres nivå i konflikter. Blir det for mye støy, uro og rot/søl blir jeg gjerne veldig hissig. Det bygger seg opp og ender med at det smeller i det mannen kommer inn døra. Så de ser gjerne en sint mamma som snerrer til deres far som er helt uskyldig i det hele.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Å oppdra to vidt forskjellige barn, samt få hverdagen til å gå opp :)

Skrevet

Det desidert vanskeligste er at når jeg er helt utslitt og ikke klarer mer, så må jeg likevel.

Anonym poster: 204ee19169a6b38e2660f7461f69c1eb

Skrevet

Å holde følge med en på snart 3 når man selv har dårlig helse og energinivå på minussiden.

Skrevet

Være mer tålmodig med treåringen som konstant opponerer, trasser og ikke hører

Skrevet

Tålmodighet. Div problemer med spising. (liten i vekt, og spiser lite)

Syns egentlig oppdragelse i seg selv er vanskelig, men finner løsninger og lærer noe nytt hver dag.

Anonym poster: 4e8d9e583f76e44e0656327d6ed1c231

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Å ikke ha konstant dårlig samvittighet for alt mulig....

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

For øyeblikket er min største utfordring mangel på søvn :P

Skrevet

Å være tålmodig og ikke bli så fort sur, sint og irritert på de to eldste. Spesielt eldstemann.

Skrevet

Å være tålmodig med min snart 4 åring, som har ørene til pynt. Og behandle de likt/like mye skryt og oppmerksomhet på begge. Noen ganger vanskelig når den eldste er veldig snill og lettvint, og minste er en liten oppfinnsom rampegutt:-) Elsker de begge uendelig masse, men er en kunst å klare å gi like mye positiv oppmerksomhet til minste når han stadig finner på tull. Heldigvis er han vakker som få, og gjør de fleste rampestreker med et lurt smil om munnen. Verst når jeg er sliten selv, da er det lett å bli sint.

Anonym poster: 012090906251c98b0f7213950d3542c8

Skrevet

Tålmodigheten, og mangel på søvn og egentid...

Anonym poster: 2e0d71a7f71daa5f4c9b15df5af844bd

Skrevet

Samme her!

Skrevet

At vi har litt forskjellige meninger om barneoppdragelsen. Prøver å ikke ta diskusjonen med barnet til stede, men noen ganger må man ta ting der og da.

Skrevet

Samme her...

Anonym poster: 849ba65757f25ae44d55ba41bfcea4a7

Skrevet

Å finne balansegangen mellom å være en pliktoppfyllende arbeidstaker, god mor og egen helse.

Skrevet

Å være kjærester syns jeg er en utfordring. Syns også det er vasnkelig å være ajour med alt husarbeidet.

Anonym poster: 44501201b9d86e40eb43511d1c4d3d35

Skrevet

Hvor skal jeg begynne..

Det krever mye av meg til tider da jeg har en ADHD-diagnose og er alene med henne. Så dårlig samvittighet,dårlig tålmodighet,sitte grenser,være strukturert osv..:P

Men det går overraskende bra da selv om jeg studerer og jobber ved siden av :)

Skrevet (endret)

Synes det er vanskelig å få litt kvalitetstid alene med hver av dem. Blir ofte til at jeg inkluderer begge, da de er tvillinger. Og søvn selvfølgelig...

Endret av Gabina
Skrevet

Den største utfordringen jeg har hatt og jeg håper jeg kommer til å ha er den jeg har nå; å støtte mine barn i å få det livet de fortjener. Boblen har sprukket, og det ene barnet har fortalt hun ikke har det bra sammen med far. Å ha ett barn som begynte å få dødstanker er noe jeg ikke unner noen. Men boblen sprakk heldigvis tidlig nok, og livet ser lysere ut. Vi har en lang vei å gå, men det værste har vi nå akkurat vært igjennom. Nå er det kjempe deilig å se barnet smile, le og ikke minst nyte små øyeblikk i hverdagen. Hverdagen er fortsatt vond og vanskelig, mye tårer, men vi er på riktig vei. Idag kom hun hjem fra skolen og fortalte hun var forelsket.

Barn som ikke sov om natten, trassalder og den herlige fjortisalderen kan jeg gjerne ha mange flere av om jeg hadde sluppet det vi har nå. Men når jeg ser min datter blir jeg utrolig stolt, en sjør liten jente som er tøffereenn toget som har tort å siifra om vonde ting og som har en sterk mening om hvordan hun vil livet vidre skal bli.

Anonym poster: 1cd1b920796a5e3cc5a3e3c6e9f2c02d

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Den største utfordringen er temperamentet mitt.

Tenner for fort og kan kjefte veldig. Har alltid hatt lett for å be om unnskyldning om jeg har vært urettferdig eller urimelig, men det er ikke godt nok!

Har roet meg med årene da, men kan enda bli usaklig i diskusjon/krangel med tenåringene.

Skrevet

Den største utfordringen er temperamentet mitt.

Tenner for fort og kan kjefte veldig. Har alltid hatt lett for å be om unnskyldning om jeg har vært urettferdig eller urimelig, men det er ikke godt nok!

Har roet meg med årene da, men kan enda bli usaklig i diskusjon/krangel med tenåringene.

. Kjenner meg igjen der;) Men tenåringer er utrolig irriterende!!

Åh, for noen ufordragelige , herlige minivoksne....

Spesielt gøy den gangen, det eneste svaret jeg satt inne med til slutt var: seriøst? Herregud, snakk om lavmålsmor da ;)

Masse utfordringer hele tida syns jeg ,men mest av alt skulle jeg hatt mer tid!

Men Gud så gøy og givende det er:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...