Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Hvorfor bruker barnevernet det i mot meg at jeg har skaffet meg advokat? De sier at det tyder på at jeg ikke er samarbeidsvillig! Saken er slik at det var jeg selv som oppsøkte de for hjelp, og de overdriver hele greia no helt vanvittig, det er helsesøster, fastlege og familievernkontoret (og advokaten også) helt enige i. De prøver å prakke på oss masse tiltak som vi overhodet ikke trenger, og vrir på absolut alt som blir sagt. Har hatt møter med lege, helsestasjon, psykologen fra fam.vern og advokaten nå, og de 3 førstnevnte nærmest koker av frustrasjon og anbefaler meg å klage inn BV til fylkesmann pga denne oppførselen deres, advokaten syns oppførselen er "hårreisende, dette går ikke an". Jeg har skrevet ferdig en klage som jeg skal vise advokaten, men likevel lurer jeg på hvorfor det er så galt for BV at jeg har skaffet meg advokat. Samme saksbehandler har brukt dette i mot ei jeg kjenner også (tilsvarende sak, bare mer omfattende pga voldsom agrressjon og vold mot mor fra barnet), der ser BV også negativt på at hun har skaffet seg advokat. Vi har samme saksbehandler i BV. Selvom jeg ønsker at en advokat skal være tilstede under møter, så er jeg jo fortsatt like åpen, samarbeidende og ærlig. Det virker som de har glemt at det var jeg som kom til dem, så hvorfor skulle jeg ikke samarbeide? Jeg ØNSKER jo hjelp! Men da de begynte å vri på alt og overdrive, da ringte jeg advokat, og da ble BV nærmest fientlig ovenfor meg. Advokaten sier også dette, at de har endret holdning. Så si meg, hva er så galt med en advokat? Anonym poster: 9d33161dd82db7af376057cf2b972242
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Du er i din fulle rett til å ha med advokat. Noen advokater er ikke med på å skape et godt klima for å samarbeidende for barnets beste, så det kan jo være de føler seg truet av det. De burde uansett være proffe nok til ikke å signalisere dette ovenfor deg. Selv om du kom til dem, så kan de jo oppdage ting som også burde jobbes med for å bli bedre, for barnets skyld (ikke for din). Det plikter de å fortelle deg om og å følge opp. Det finnes saker der bv er helt på tur og kommer på kant med klienten. Det hender også at personer kan føre terapeuter, leger og helsesøster med sitt vesen, mens bv, som er opptatt av barnet, blir ganske bekymra. Uansett da, lovteksten sier jo at dette er noe du har rett til, så du har jo ditt på det tørre. Anonym poster: 742f65926ea588e2037bf514fe459ab9
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Det er vel ingen her som kan svare på hvorfor du opplever deg fiendtlig behandlet fordi du har skaffet deg advokat. Du får ta med advokaten og spørre saksbehandler, da? Anonym poster: 7d8b8583e282727a3533cfd9d86fd20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå