Gå til innhold

Egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er feber en gyldig fraværsgrunn?

Bunadsfeber altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kan ikke se noen grunn til at det ikke skal være det :P

Skrevet

Åh, så bra!

Da kan jeg bruke det tirsdag, onsdag og torsdag, og ikke dukke opp på jobb igjen før tirsdag neste uke :-D

Det dumme med bunadsfeber er at man blir så forvirret at man plutselig finner seg selv i en kø hos gullsmeden, hvor man svir av tusenvis av kroner av matbudsjettet.

Skrevet

Ingen som dør av litt smalhans og knekkebrød, bare si det som det er: Nå skal vi leke gamledager, da hadde de ikke så mye penger til mat så det blir kål, havregrøt og knekkebrød fram til neste lønning

Skrevet

Sunt er det og.

Å kjøpe sølv på matbudsjettet altså, fordi man blir frisk av å være pen i bunad.

Og det er heller ikke usunt med knekkebrød nei.

Gjest amandine
Skrevet

Dessuten må man ikke glemme de tidligere nevnte fordeler med sølvbelte, pluss det enkle faktum at det nye surdeigsknekkebrødet fra wasa er kjempegodt! Vas-y wasa, som det het på fransk i gamle dager:-)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Er det nå jeg skal tilstå at jeg er eier av bunad som bare henger i skapet år etter år fordi jeg får pustevansker bare jeg tenker på den? :unsure:

*setter meg i skammekroken* :unsure:

Gjest amandine
Skrevet

He he. Vi skal ikke gå med bunad i år, vi skal reise bort og har simpelthen ikke plass i bilen, det er forskjell på en koffert med pentøy og en halv bil med bunad... Akkurat nå kjente jeg at det blir helt ok.

Det er alltid et styr å kle på alle(for det er jo meg som gjør det, selvfølgelig..), alt fra småbrødrenes klø-strømper og knapper, via søstrenes snøringer og hårbørster til mannens forbannede hosebånd, før jeg må feste alles søljer rett og pent. Så er alle klare utenom meg og vi skulle vært ute av døren for en halvtime siden. Selv må jeg hoppe i bunaden i full fart, få mannens hjelp til å dra sammen stakken og hekte det fast mens jeg holder pusten(oh yes), før jeg slipper ut magen under forkleet og løper etter de andre mens jeg fester mine egne søljer i farta. Riktignok synes jeg vi ser skikkelig smashing ut, og jeg gleder meg til neste år og bunad igjen, men akkurat nå kom jeg på at det blir bra uten, også. Takk for påminnelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...