Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg startet opp på cerazette etter fødselen fordi jeg ikke kan bruke hormonpreparater. Har nå opplevd blødninger i tide og utide :/ siden før påske har jeg hatt en uke med blødninger, tre-fire dager uten, og så pån igjen :( Legen min ville at jeg skulle vente litt til før vi så på andre piller fordi hun mente det hadde med stabilisering i kroppen etter ammeslutt. Men, jeg sluttet jo med det i januar!

Begynner å bli en smule frustrert! (Noe samboer også gjør)

Er det noen som har erfaringer med disse pillene som vil dele? Kan det stabilisere seg sånn plutselig?

Takker for alle svar jeg kan få! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det også sånn, og var på nippet til å kaste hele greia da all blødning plutselig ga seg og ble borte. Og er borte. 6 år etter.

Skrevet

Brukte den i tre mnd uten suksess. Begynte å spotte først, før jeg fikk smnhengende mens i syv uker....artig!!

I tillegg til voldsomme humørsvingninger og hetetokter om natta, der jeg våknet med vanndammer mellom puppene. Haha, festlig det i et nytt forhold. Legen sa hormonenivået var for lavt, slik at jeg.opplevde en slags kunstig overgangsalder. Fryktelig plagsomt, slutta med de og det var NYDELIG!

Anonym poster: 01dcedb7016818ef313ce6777bd8ef54

Skrevet

Samme her! Hadde ingen mens før jeg sluttet å amme, men bår den da kom så varte den i 3 uker så pause i 1 før det var 3 nye uker og slik fortsatte det en 3-4 mnd. Var jo konstant blodfattig, knasket jern tabletter og var helt gåen i magen!!! Så kortet det ned litt og litt og etter en 7 mnd hadde jeg normal 28 dagers syklus og ikke noe tull...

Anonym poster: 6251da26dbdb3fab55d7d643d9fbe95b

Skrevet

Har dessverre bare hørt dritt om denne pillen. Kjenner fem stk som har brukt den, tre stk ble gravide; to endte i ufrivillig abort, den siste var utenfor livmoren og måtte skraper ut:(

De to andre opplevde blødninger i tide og utide og byttet. Jeg har også hørt om mange her inne som har blitt gravide på cerazette.

Anonym poster: a5ff5b8cfe8f27e6c12740adae899c75

Gjest Thunder Road
Skrevet

Jeg ble et hormontroll av dimensjoner av cerazette, så jeg sluttet. Men blødninger hadde jeg ikke.

Skrevet

Hadde blødninger de første månedene. Så gikk det over og fikk heller ikke mensen :)

Gjest 5 andre
Skrevet

Da jeg gikk på den hadde jeg ingen bivirkninger. De første 4 mnd. spottet jeg i tide og utide, men så forsvant blødningene helt. Har brukt pilla i ca. 2 år tidligere. Jeg er nok av de som tåler gestagener godt. Har hormonspiral uten bivirkninger og blødninger nå :)

Skrevet

Jeg brukte den i 6 mnd uten suksess. Blødde i tide og utide, og da jeg hadde blødd i 4 uker i strekk sluttet jeg. Har akkurat sluttet så håper syklusen stabiliserer seg igjen snart!

Skrevet

Har brukt de nå i 4 måneder, hatt mensen 1 gang. Merker ingen bivirkninger, er veldig fornøyd.

Men synes det er litt ubehagelig å ikke få mensen. Ikke det at jeg skal være gravid, men mensen er jo på en måte litt opprensing nedentil.

Og er det er vel ikke bra å gå for lenge uten å ha mensen heller?

Skrevet

Jeg har brukt dem i to år, var uregelmessig de første månedene før jeg mistet mensen helt. Det er den pillen jeg har vært mest fornøyd med, og det er fantastisk å slippe mensen-griset.

Skrevet

Jeg gikk på de et år og det ble ikke bedre. Blødde mer enn jeg var uten.

Anonym poster: 3734efe0df47e355a09ae6f73398504a

Skrevet

Blødde sammenhengende i - hold dere fast - 6 mndr. Da gadd jeg ikke mer, og kasta pillene i søpla. Tenkte jeg skulle la kroppen komme i gang igjen med en naturlig syklus, og det tok intet mindre enn 1 år etter pilleslutt før jeg var tilbake i gjenge igjen. Så jeg kan med hånden på hjertet si at de pillene skal aldri inn i min kropp igjen ;)

Anonym poster: d1e773a37f946a024d0eb3016d136032

Skrevet

Ser det er mange ulike erfaringer. Tusen takk for svar alle sammen! Tenker jeg gir de en mnd til, og hvis det ikke har gidd seg da så tror jeg at jeg dropper de. Har jo lyst på et sexliv også liksom :P

Skrevet

Hvis du ikke tåler hormonpreparater tåler du ikke cerazette for den har jo hormoner, det er en prevensjonspille! Unnskyld tonen, men hvordan ellers trodde du den virket? Tåler heller ikke hormonpreparater og har endt opp med kobberspiral, det eneste utenom kondom som går an her i gården. Cerazette var definitivt den jeg ble verst av av alt jeg har prøvd. Hormonmonster, blødde konstant og null energi eller matlyst. Ble kjempedårlig og raste ned i vekt. Måtte kutte den før de tre testmånedene var gått...

Skrevet

Hvis du ikke tåler hormonpreparater tåler du ikke cerazette for den har jo hormoner, det er en prevensjonspille! Unnskyld tonen, men hvordan ellers trodde du den virket? Tåler heller ikke hormonpreparater og har endt opp med kobberspiral, det eneste utenom kondom som går an her i gården. Cerazette var definitivt den jeg ble verst av av alt jeg har prøvd. Hormonmonster, blødde konstant og null energi eller matlyst. Ble kjempedårlig og raste ned i vekt. Måtte kutte den før de tre testmånedene var gått...

Ser at jeg da burde vært mer spesifikk. Jeg skal ikke ha piller med østrogen fordi syklusene mine er ute å kjører til vanlig, men da i motsatt retning.

Skrevet

Jeg tåler vanlige ppiller. Men ikke cerazette.

Skrevet

Cerazette er veldig effektiv prevansjonsmiddel: jeg hadde nesten ikke sex pga blødde hele tiden. Så avhold fra sex blir man ikke gravid av hvertfall. .. ;)

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg startet opp på cerazette etter fødselen fordi jeg ikke kan bruke hormonpreparater. Har nå opplevd blødninger i tide og utide :/ siden før påske har jeg hatt en uke med blødninger, tre-fire dager uten, og så pån igjen :( Legen min ville at jeg skulle vente litt til før vi så på andre piller fordi hun mente det hadde med stabilisering i kroppen etter ammeslutt. Men, jeg sluttet jo med det i januar!

Begynner å bli en smule frustrert! (Noe samboer også gjør)

Er det noen som har erfaringer med disse pillene som vil dele? Kan det stabilisere seg sånn plutselig?

Takker for alle svar jeg kan få! :)

Jeg har brukt de i 8 år og er superfornøyd, jeg blør ikke idet heletatt ( kanskje litt spotting en dag hver 3 mnd) og jeg er ikke plaget med pms eller noe annet, etter siste fødsel så begynte jeg på de igjen etter 6 uker og det tok litt tid så ble mensen borte igjen slik som legen din sier kroppen må stabilisere seg.

Skrevet

Brukt de i mange år, mistet mensen relativt kjapt etter jeg begynte på de, og den holdt seg borte til jeg ville ha den tilbake :) Ble gravid ca 3 mnd etter jeg slutta på de.

Så jeg var veldig fornøyd!

Har lest tidligere også at det er veldig enten eller på cerazette, enten er det som meg - helt problemfritt, eller så er det bare blødninger og andre mindre greie bivirkninger og de blir forkastet ganske fort igjen.

Håper du finner ut av noe som fungerer for deg :)

Anonym poster: 989f4f0c4022cf9b2caf74d39a929bdd

Skrevet

Kastet alle pillene etter over 3 mnd med blødninger! Ble gal til slutt. Effektiv prevensjon dog - for sex hadde vi ikke ;)

Anonym poster: a021df1b0db4942ec79c02c413f942f6

Skrevet

Jeg har gått på de i over 3 år nå og har ikke hatt mensen på hvertfall 2,5 år. Ikke noe tegn til det heller i det hele tatt.

Jeg blødde i et par uker når jeg begynte på pillene og så kom det noen smååå blødninger inn i mellom etter kanskje et halvt års tid, og så var det stopp.

Så jeg er kjempefornøyd hvertfall ;)

Du må nok bare ha litt tålmodighet og prøvde deg litt fram. Er jo ikke sikkert de funker for deg, men det sies vel at det kan være veldig ustabilt første halvåret.

Anonym poster: 5dea6170d1837fd325c7fd0b0c2b439a

Skrevet

Er meningen med Cerazette at man ikke til slutt får mensen men at man blør og blør hele tiden først?

Jeg ble anbefalt de av jm..Har allerede blødd 5 uker etter fødsel så det å bare blø mer er ikke veldig ettertraktet...Skal på 6 ukers kontroll neste uke..

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å blø litt i begynnelsen, gjerne ganske lenge.

Jeg tåler ikke vanlige p-piller, men er veldig fornøyd med disse. ble raskt gravid også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...