Gå til innhold

Noen her med reflux barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 1 år som er født i uke 34, siden hun begynte med fast føde har hun slitt med at hun brekker seg og setter maten i vrangstrupen. Vi skal til barnelegen på sykehuset før sommerferien for noe annet men tenkte å ta det opp med legen da. Har satt opp en liste med ting som plager jenta mi.

Brekker seg ofte under måltider.

Setter maten i vrangstrupen.

Er veldig ofte forkjølet med hoste og rennende nese uten å ha feber.

Hoster mye om natten som hun våkner av.

Hoster så kraftig om natten at hun til tider kaster opp.

Er ofte surklete i brystet.

Ser ut som hun har sure oppstøt, små gulper hele tiden uten at noe kommer ut av munnen men ser at hun rynker på nesen og svelger noe ned igjen.

Lukter til tider litt surt i munnen.

En som jeg pratet med sa at dette hørtes veldig ut som reflux og etter å ha søkt litt rundt på nettet så ser jeg jo at hun har mange symptomer på det. Hun legger fint på seg så får heldigvis i seg nok med mat :) Noen her som har barn med reflux som kjenner seg igjen i dette?

Anonym poster: 999cdc3fb18a109538ba721198e337f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min har reflux, men ikke i alvorlig grad slik at det må opereres. Men alt det du beskriver, beskriver sønnen min.

Be om en 24 timer PH måling :)

Endret av Gjest
Skrevet

Det skal jeg gjøre :) Takk for svar :) Bruker sønnen din noen medisiner for det? Tok det lang tid før det fant ut hva som feilet han? HI

Skrevet

Han får Nexium i pulverform, og blir mye bedre faktisk. Og legen fant det fort ut, etter å tittet på resultatet fra 24 timers.

Han tok en 24 timer da han var 3 mndr men kom ikke store utslag på denne. Men tok en ny nå i mars og utslag så det holdt.

Utrolig slitsom det med brekninger, kvalme, tett i nese m.m. Nesten til å bli sprø av. :/

Skrevet

Før tanken slo meg så var jeg så forundret hvordan det er fysisk mulig å være så ofte snørrete og skikkelig hoste, høres mange ganger ut som krupp hoste! Hvor gammel er sønnen din? Hva er det de isåfall ser på denne målingen? HI

Skrevet

Hei HI. Det er ikke meningen å kuppe tråden din, men begynner å mistenke at min gutt på åtte måneder kan ha det :/

- smågulper ofte, men svelger alt igjen.

- kan kaste opp opptil to ganger om dagen.

- han legger seg med skrik og hyl. Våkner opp på akkurat på samme måte med bøyd rygg som regel. Kanskje opptil 15 ganger om natta med tydelig magevondt/promper mye/gulper.

- liker ikke å ligge på ryggen, men på siden. Hjelper ikke å heve hode.

- har en hoste som ligner på tørrhoste.

- han spiser mindre og mindre for vær dag.

Meste begynte da han begynte med fastføde ved firemånders alder ellers har det ikke hvert i nærheten. Han er blid og snill så og si hele dagen.

Han har hvert hos kiropraktor og manuellterapaut. Har ikke bedt legen sjekke for reflux, men kan det være det?

Igjen ikke meningen å kuppe tråden :)

Skrevet

Han er 14 mndr. Det med snørr og hoste hadde ikke legen noe forklaring på. Var tom på ØNH vi, men fant ingenting feil med poden. Ører, bihuler, mandler og falske var helt perfekte. :)

Ang den målingen så fikk han en tynn slange inn gjennom nesen og ned i magesekken. Akkurat mellom magesekk og spiserøret om jeg ikke tar feil. Og målte da utifra når han spiste, sov og var i våken tilstand.

Skrevet

Dytter tråden jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...