Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Han har vært forkjølet noen dager. I natt skrek han mye, hadde litt feber, og fikk paracet. Han begynte å skrike igjen når han ville opp (pleier aldri å skrike når han er våken, ligger bare og prater med seg selv). Nå har han bjeffende hoste. Han er litt sutrete, noe han ikke pleier å være. Skal jeg gå til legen mener dere? Han er ikke alvorlig syk, da hadde han ikke vært i så godt humør vil jeg tro, men det er vanskelig å vite med disse små - for det blir fort alvorligere... Han var alvorlig syk da han var 2 mnd gammel. Da merket jeg ikke at han var syk før han var skikkelig syk. Det er dette jeg er redd for skal skje igjen, likevel om han bare er forkjølet nå. Ringer jeg legevakten og spør vil de garantert ha han bort å kikkes på, slik de pleier. Men jeg vil ikke løpe til legen for alt og ingenting. Har vært der noen ganger uten at det var så alvorlig (ene gangen falsk krupp og det hjalp med frisk, kald luft, så han var frisk da vi kom fram). Kan noen fornuftige damer her inne si hva dere ville gjort? Veldig takknemlig for svar! Anonym poster: badecbf2303c92cf47af50061744b10f
☆☆☆ Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Vil gi det same rådet eg alltid gir; om ein er bekymra ringer ein Lege/legevakt er der for å gi råd også, om du ringer legevakta og forteller korleis barnet har det vil dei avgjere om dette er noko som krev undersøking/behandling eller om det held å gi deg råd over tlf. Ein treng ikkje nøle med å ta ein tlf når ein er usikker..
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Ok, skjønner. Takk for svar... Anonym poster: 7f4926e484332ffbf59258e2e352c41b
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har en baby på 7 mnd som var skikkelig forkjøla i helga med feber, hoste og lite søvn og vi var ikke hos lege pga dette. Det kommer litt an på både feber og almenntilstand, men hvis han spiser litt og du kjenner at bleiene blir tissevåte hadde jeg nok ventet litt. Det blir mange sånne småsykehendelser og det må man lære seg å takle men om du er skikkelig bekymret ringer du legevakten, alltid bedre med en gang for mye. God bedring til lille.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Som du beskriver tilstanden ville jeg gått til fastlegen i morgen, men ikke benyttet legevakt i kveld. Men jeg kan selvfølgelig vanskelig vurdere barnet over internett, så er du bekymret bør du naturligvis ringe legevakten. Anonym poster: d088651940e41acb7167f0ff4bfeae96
Gjest Morn du Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Er du usikker, kontakter du legen. Spesielt med tanke på opplevelsen dere hadde for 4 mnd siden. Når de er så små kan de ikke fortelle deg hvor de har vondt eller ubehag. God bedring til lille
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Tusen takk for alle svar. Synes dette er vanskelig å vurdere selv, mtp. da han var 2 mnd... Så jeg tror jeg ringer til legevakt og legger det frem slik at jeg ikke vil komme dertil om de ikke er skikkelig bekymret. Anonym poster: 7f4926e484332ffbf59258e2e352c41b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå