Gå til innhold

Besafe barnesete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det ikke være mulig å sove i dette setet for min 1 år lille jente?

Hodet henger framover og det ser jo ikke godt ut.

Har selvfølgelig forsøkt å stille på det i sovestilling, men det er jo ikke nok bakover.

Frustrert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vi montert det riktig tro? Hva er deres erfaringer, når barnet sover i et slikt sete?

Skrevet

Er det iziGo eller iziSleep du har? IziSleep har i hvert fall en veldig sittende stilling når setet er montert i bilen, og det kan se ukomfortabelt ut å sove der.

Skrevet

Var ikke fornøyd med izi sleep i det hele tatt pga nettopp dette med liggestilling.

Greit det at du kan legge det ned i liggestilling når man ikke kjører, men er tross alt når man kjører man har bruk for setet!!!

Vi måtte bygge opp setet i forkant med teppe for at babyen i det hele tatt skulle ha hodet oppe i riktig stilling fra dag 1. Fremdeles da så falt hodet ned så det ble en skikkelig knekk i nakken. Har ikke tall på hvor mange busslommer jeg har måttet stoppe i for å legge hodet tilbake i riktig stilling igjen :(

Denne gangen skal vi ha maxicosi og håper at dette setet er mye bedre å sitte i, har iallefall ikke hørt noen som har klaget på dette... :)

Skrevet

Det er en av de besafe-setene som er veldig bratt i ryggen og hodet faller framover hele tiden. Mange som har klagd på det. Men andre besafe-modeller har veldig bra mekanisme for å justere det bakover.

Skrevet

Dersom det er i bilen hodet detter fremover, så kommer det an på setet, OG hvor bratt bilens setet er. Jeg har IziSleep, og eldstemann bikket alltid fremover, men det gjorde ikke minsten. To forskjellige biler. Og to forskjellige barn ;-) Har hatt andre med andre typer biler, og seter, som har opplevd det samme med sine bilseter, av andre merker.

Det finnes nakkeputer for små barn man kan bruke for å hindre de i å bikke fremover med hodet.

Skrevet

Har samme erfaring med Besafe X3 Isofix (tror jeg det heter). Har egentlig vært lite fornøyd med hele setet. Det dyreste på markedet i den klassen og skal være det sikreste også, men det er virkelig ikke å anbefale i forhold til comfort og sikkerhet lurer jeg også på da det er veldig lett å komme seg ut av selene.

Skrevet

Vi har både combo og X3 isofix, og begge sitter Minsten fin i. Har det bikket maks bakover, og han sover fint i begge. Synes X3 er et mye bedre sete enn combo'en som vi kjøpte for noen år siden. Kan være enig i at selene kan være litt "brede" og stive, men jeg er alltid nøye med lite ytterklær og å stramme godt over skuldrene mens de er riktig plassert. Vi har også dratt passasjersetet (han sitter bak det) så langt frem som mulig slik at benplassen blir så god som mulig. Det kan jo være at vinkelen på setet da blir annerledes. Blir spennende å se hvordan det blir nå som vi skal bytte bil. Har Volvo v70 og Opel Astra nå, og skal bytte ut volvoen med en Citroen grand picasso (venter nr 3 :-S).

Skrevet

Vi hadde det samme problemet med iZi sleep. Denne gangen har vi gått for det nye iZi go, og dette setet ligger mer i bilen, men mindre utenfor bilen. Det var dette setet vi ble anbefalt, så da håper jeg det er bedre. Bruker dere base? I såfall går det kanskje an å legge noe under på den ene siden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...