Gå til innhold

Jeg gruer meg veldig til barseloppholdet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige fødsel måtte jeg være på barsel i hel 5 dager pga komplikasjoner fra fødsel, jeg ble veldig utslitt og gruer meg skikkelig til kommende barsel. Jeg sliter virkelig med å dele rom med fremmede mennesker når jeg skal sove, ble misbrukt seksuelt som barn og greier rett og slett ikke å legge meg til å sove med fremmede mennesker. Jeg sov minimalt forrige gang og kan virkelig ikke beskrive hvor sliten jeg var da jeg kom hjem fra barsel!

Skal føde på Haukeland og de har dessverre ikke barselhotell, har heller ikke muligheten til å føde på Storken siden jeg tidligere har hatt alvorlige komplikasjoner, jeg vil egentlig bare nekte hele barseloppholdet!

Anonym poster: b9603423bebe4255b55d0260f26b5e7b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dra hjem da vel? Hvis alt går bra, vel og merke. Det har jeg tenkt til, om tassen i magen kan gidde å snu seg snart!

Gjest Thunder Road
Skrevet

Går alt bra kan du jo dra hjem få timer etter :) Skjønner deg godt, misliker sykehus jeg også! Vi dro hjem 5,5 time etter fødsel.

Gjest sussie77
Skrevet

Ja det er slitsomt på barsel. Måtte selv være der 5 dager første gangen pga. KS. Gruet meg til andre gang. Men gikk mye bedre. Visste hva jeg hadde i vente, og var også kjent på barsel siden det ikke var så lenge siden sist fødsel. :) Så det trenger ikke å bli like ille som første gang. Men prøv å dra hjem så tidlig som mulig, hvis du har anledning til det.

Skrevet

Har de ikke familierom? Det har erstattet barselhotellet her i byen. Da kan du bo alene iallefall.

Synes du skal fortelle noen på sykehuset hvordan du har det slik at de kan tilrettelegge det for deg. Men om alt går på skinner så kan du dra rett hjem ;) Men greit å ha en backup, for jeg ville rett hjem men det ble til at jeg ble pga små komplikasjoner.

Skrevet

Be om å få snakke med rådgivingssenteret for mor og barn. Både Elisabeth og Inger sofie( tror hun heter det) er fantastiske å snakke med og de kan hjelpe med tilrettelegging. Fikk familierom med mannen pga av liknende historie.

Anonym poster: b9b148e59b6f7d71fd6201646061d33f

Gjest Vinglepetrine
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Barseloppholdet gruer jeg vanvittig for! Må ta keisersnitt så får sikkert ikke reise hjem med en gang heller og barselhotell har de ikke der jeg må føde.

Forrige opphold var et mareritt. Jeg sov ikke på 3 døgn, hadde barseltårer fra helvete og minsten ble født 5 uker for tidlig så han fikk gulsot og klarte ikke å ta puppen.

Jeg kommer til å be om å få reise hjem så snart jeg klarer å reise meg opp av senga, så håper bare minien holder seg der inne frem til dato for KS og at alt går greit.

Snakk med de på sykehuset og fortell de hvordan du har det, kanskje de kan legge til rette for enerom og at mannen din kanskje kan være der med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...