Gå til innhold

Inspirert! Hvordan hindre videredeling av bilder på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har også en svigermor som deler alt jeg legger ut . Finnes det en innstilling jeg kan gjøre for at "del-knappen" ikke kommer opp på mine bilder?

Hjeeelp!

Anonym poster: 8660aef6086164a1e709e38b2347852a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg og på.

Har en idiot på lista mi som driver og deler bildene mine. Kunne selvfølgelig slettet vedkommende, men siden det er familie lurer jeg på om det finnes en annen måte enn å slette.

Anonym poster: da6838ee2b69fb6500e569c31c81ad06

Skrevet

Da kan man legge vedkommende i en egen liste. Ehm, mener den heter noe med limited profile etellerannet... Da kan du bestemme hva vedkommende hat tilgang til å se på din profil. Feks statuser og bilder osv. Det har fungert bra her med overivrige familiemedlemmer som ikke eier egne grenser :P

Anonym poster: 60201a2213d919ed65ac98e065c1c700

Skrevet

Lurte og på det. Finner heller ikke noen obvious måte å gjøre det på. Eneste jeg kan tenke meg er at hvis man skreddersyr hvem som får se det man publiserer så skal ikke andre kunne dele bildene. Fordi man selv har skreddersydd hvem skal få se bildene. Men det er jeg usikker på.

Anonym poster: f9cc2f8b4597cf88dbfa442c8b8ffb8c

Skrevet

Ja, men om man gjør slikker en liste... Da må jeg jo blokke alle våre felles venner også da? Om de kommenterer på mitt bilde kommer det vel opp på Wallen til svigers?

For ikke å snakke om at det hadde blitt pinlig i familiesammenkomster når andre bemerker bilde og svigers som er sååå opphengt i disse bildene ikke har sett de.

Anonym poster: 8660aef6086164a1e709e38b2347852a

Skrevet

Du kan legge de til en egen liste, limited profile, hvor du kan kontrollere hva de får se av dine bilder, samt å begrense hvem som får se bildene dine til venner,unntatt limited profile (vet ikke hva det heter på norsk, begrenset profil?). Men du kan fortsatt ikke hindre folk i vennelista di i å dele bildene dine eller laste de ned. Eneste måten å hindre videredeling på på facebook er å ikke legge ut bilder i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...