Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Jeg skal fly alene med begge barna imorgen, en på 8 år en på 2. Har ikke flydd på over et år nå, grunnet flyskrekk!! Sist fløy jeg med sambo og fikk en del hjelp, da jeg pleier å hyperventilere og få panikk når jeg flyr. Denne gangen er det bare ikke aktuelt. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, pleier å ta meg et glass vin på flyet osv når jeg reiser men dette virker jo veldig dumt når jeg flyr med to barn alene..? Evt skulle beroligende sløve meg helt ut ? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre.. Anonym poster: 41d34dfa29609cc79a0ad36fb18d2d2e
Aliena Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Vet akkurat hvordan du har det, har også flyskrekk. Jeg måtte fly alene med barn en gang, og hadde samme bekymringer som deg. Ville ikke drikke alkohol eller ta beroligende siden jeg hadde barn å passe på. Merkelig nok var jeg ikke så redd den turen, tror det var fordi jeg visste at jeg måtte ta meg sammen for barnets skyld. Barna får deg også til å tenke på andre ting, lese for dem, leke osv. Jeg ville gitt beskjed til flyvertinnen om at du har redd, så kan hun ha et ekstra øye med deg. God tur!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Jeg jobber som pilot, og på hver eneste flygning er det mange som har det som deg. Faktisk føler 70% av alle flypassasjerer ubehag ved å fly. Mitt råd er, si fra til kabinsjefen når du går ombord hvordan du har det. Si at du reiser alene med barna, og at du er redd. Hvis du vil, får du kanskje lov til å ta en prat med flygerne, dersom de har tid/mulighet. Jeg har ikke så mange konkrete råd å komme med, dessverre. Men hvor skal du? Bare en digresjon, men visste du at dersom et menneske skulle bli født ombord i et fly, og aldri forlate det, ville det tatt 115 år før vedkommende hadde blitt med i en ulykke? Anonym poster: 64462a091c83465ec5211afe08f9340c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Takk for svar:) Ja det pleier å hjelpe å prate med de ombord før vi tar av, vi reiser med norwegian og har gode erfaringer med selskapet, er kun 1 times flytur. Har desverre dårlig erfaringer fra før, bl.a nødlandet 2 ganger, en kaffetrakter tok fyr en gang og det har vært noe dramatiske opplevelser for min del. Men trøster meg med at det gikk bra likevel og har jo flydd sååå mange ganger. Skulle gjerne blitt glad i å fly igjen en dag ! Anonym poster: 41d34dfa29609cc79a0ad36fb18d2d2e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Sobril!!! Anonym poster: e17b4422f0da7b6787fbbffe070000df
tuppen.06 Skrevet 13. mai 2013 #6 Skrevet 13. mai 2013 Er ikke det bedre å ta et glass vin da enn sobril?*?? Bare spør..hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #7 Skrevet 13. mai 2013 Nødlandet to ganger, ja. Da har du vært skikkelig uheldig, og mest sannsynlig brukt opp kvota di! Jeg har også opplevd at en kaffetrakter tok fyr engang, kanskje vi var i samme fly...! Men vi er trener jevnlig på sånne situasjoner, så det meste som kan skje ombord i et fly har vi øvd på. Håper ikke du lar angsten ta helt over imorgen, prøv å nyte det faktum at 40000 hestekrefter tar 70000 kg opp i 10000 meters høyde. Stilig, ikke sant? Lykke til imorgen, og god tur! Hilsen anonym nr 3. Anonym poster: 64462a091c83465ec5211afe08f9340c
tuppen.06 Skrevet 13. mai 2013 #8 Skrevet 13. mai 2013 Takk! Ja hvis det var et SAS fly var vi nok på samme fly! Tusen takk, tenker positivt og gleder meg til landingen (elsker å lande..!) Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #9 Skrevet 13. mai 2013 Herregud, HI holder det ikke å snakke med meg? Du vet hvor trygt det er å fly Ingenting å være redd for. Flyturene til og fra dere har vært utrolige fine, landet til og med nesten halv time før tiden, noe du vet. Gleder meg til dere kommer! Anonym poster: 4266488f200f6a641653aeccd64bcc40
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #10 Skrevet 13. mai 2013 Ha fokus på barna, så glemmer du det! Og ikke "hiss deg opp" på forhånd. Det er tryggere å fly enn å kjøre bil. Hva er du egentlig redd for? Anonym poster: f03b692bd23d707cdf807a194621c254
Plutselig_gravid Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Jeg har også veldig flyskrekk. Jeg griner ukontrollert, hyperventilerer, lytter, svetter, skjelver osv Flyr jeg uten barna er det verst. Det eneste som hjelper (litt) da er alkohol evt vival og fantastiske flyvertinner/verter som kommer å forklarer meg alle lydene og hvorfor lydene av og til forsvinner. Det hjelper også veldig mye at de kommer å informerer meg på forhånd hver gang de skal si noe over høytaleranlegget. (Når jeg hører plinget er jeg nemlig alltid overbevist om at de skal fortelle at vi kommer til å styrte) En gang skulle jeg fly alene med barnet mitt som da var 5 år. Tok meg 2 glass vin på flyplassen og begrenset meg med det. Greit å være i stand til å ta seg av barna Jeg informerte gutten min om at jeg hadde flyskrekk og vi hadde en lang prat om fobier Han har selv aldri vært redd for å fly, men vi sammenlignet min skrekk med hans skrekk mot krabber Jeg ville at han skulle være informert i tilfelle jeg ikke skulle klare å styre angsten hele flyturen. Jeg informerte også flypersonalet slik at de kunne steppe inn hvis det var nødvendig. Flyturen gikk strålende Merkelig nok var jeg ikke særlig redd når barnet var med. Jeg tenkte som så at hvis vi styrter så dør vi sammen, og da var det liksom greit å dø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå